Moni vuotiaana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tane123
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä mun mielestä prässiä ainakin voi tehdä. Kyykkyä tai maastavetoa en suosittelisi, koska rasittavat selkää aika lahjakkaasti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mites kulmasoudun kanssa? Tänään ajattelin kokeilla, eihän se alaselkää pahemmin rasita jos oikein tekee?

Zone-sarja -42%
Daug sanoi:
Mites kulmasoudun kanssa? Tänään ajattelin kokeilla, eihän se alaselkää pahemmin rasita jos oikein tekee?

Kulmasoutua voi huoletta tehdä. Se on lähinnä alaselälle sellainen staattinen liike.

Sabin sanoi:
Millä perusteella prässiä ei kärsi nuori tehdä? Eihän se selkää kai juurikaan rasita.

Se vähän riippuu. Minä ainakin saan selän aivan jumiin jos lasken kelkan liian alas. Ehdoton alapiste on siinä, kun perse alkaa irtoamaan penkistä, koska sillä hetkellä alaselälle alkaa tulemaan kohtuuton paine. Minulla asiaan tosin saattaa vaikuttaa synnynnäisesti hieman ylikiero alaselkä ja normivartaloisella ei välttämättä tätä ilmiötä esiinny....

Kasvuikäisille ei myöskään suositella pään yläpuolelle suoritettuja nostoja. Kyllä tuo pituus riittäisi jo minulle.

I.A.K sanoi:
Kasvuikäisille ei myöskään suositella pään yläpuolelle suoritettuja nostoja. Kyllä tuo pituus riittäisi jo minulle.

Tämä on jo uutta. Kohta täysin sallittavia liikkeitä on enää penkkipunnerrus ja hauiskääntö käsipainoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KäveleväRuumis sanoi:
Tämä on jo uutta. Kohta täysin sallittavia liikkeitä on enää penkkipunnerrus ja hauiskääntö käsipainoilla.

Joo keksitään vaan lisää tekosyitä että saa olla :david: . :lol2:

Eiköhän sitä voi tehä ihan mitä huvittaa kun ei ala mitään ykkösiä ottamaan joka päivä. Vedä sellasia reippaita 12-16 sarjoja ja erityisesti opettele tekemään liikkeitä oikein, se on tärkeintä.

Itse aloitin 12-vuotiaana ja pituutta kertyi kuitenkin 177,5cm. Lisäksi huomauttaisin että äitini ja isäni olivat korkeintaan 160cm pitkiä. Painoharjoittelun vaikutus pituuskasvuun huhu on todennäköisesti saanut alkunsa nuorista voimailijoista ja telinevoimistelijoista joille valmentajat on syöttäneet kasvuiässä steroideja. Ne kyllä pysäyttävät/hidastavat pituuskasvua. Eihän se luusto nuorena vielä ole vahvimmillaan, mutta ei ne rautamäärätkään ole samaa luokkaa kuin 18-vuotiaalla.

moro!

olen käynyt nyt punttisalilla vähän päälle 2kk, ikää on 16 (täytin tammikuussa) ja pituutta n.170cm
aluksi kävin 5-6 kertaa viikossa, mutta se oli kyllä liikaa, nykyään käyn 4 kertaa ma-ti ja to-pe (saattaa muuttua kun ajan nyt kevarikorttia) ja 1.5-2h kerralla.. penkkitulos on jumittunut 65kg:hen, kun aloitin niin ei noussut kuin 50kg.. (pudotin tätä ennen painoa 12kg! vaikuttikohan se lihaksiin myös?), miten saisin penkkitulosta paremmaksi, kun esim scott penkissä voin tehdä sarjoja 10kg molemmissa päissä (10x3).. ym.. on muuten ihme kun loppui heraproteiini niin loppui penkkituloksen kasvu!!??.. voisiko joku näiden tietojen perusteella tehdä jotain ohjelmaa? haluisin treenata oikein että sais lisää lihasmassaa? kerron kyllä lisää treenitottumuksista sunmuista jos tarve!

KIITOS!! :worship:

tane123 sanoi:
Moni vuotiaana ois hyvä alottaa toi treenaus? Mä oon 13vuotta ja jotai 180~ cm pitkä ja painan aika vähä, koska urheilen niin paljon ja ei ruoka sit paljoo maistu, mut yritän tehä tolle painolle jotai.
Oon kuullu jotai, että vaikuttaa pituuskasvuun jotkut selkää rasittavat liikkeet? Voisiko joku selventää? :worship:

Oot kuullu aivan oikein! Eritoten maastaveto ja vastaavat laventaa selkänikamia ja niiden välistä aluetta (välilevy)+selkälihakset.
Tämän takia selkä on lyhyempi, mutta voisin sano että vahvempi ja parempi...
Pidemmästä selästä on todella paljon harmia vaikka itsekkin luulin sen olevan hyvä sinun iässä ja olihan se kiva olla pitkä...

Olen itse nyt sen 187-189 en ihan varma, ja liian pitkä selkä on tosiaan harmillinen juttu. Aiheuttaa paljon juuri fyysisiä vaikeuksia ja selkäkipuja :wanha:

Tosin tuo rekkitangossa roikkuminen ja muu venyttely auttaa siihen. :thumbs:

Mutta kuten muut jo näky neuvovan, niin pienillä painoilla ja hyvällä tekniikalla kannattaa lähteä liikkeelle. Tsemppiä treeneihin ja muista että hätäilemällä ei tuu kuin vittumaisia lapsia ja rasitusvammoja. :lol2:

tane123 sanoi:
Moni vuotiaana ois hyvä alottaa toi treenaus? Mä oon 13vuotta ja jotai 180~ cm pitkä ja painan aika vähä, koska urheilen niin paljon ja ei ruoka sit paljoo maistu, mut yritän tehä tolle painolle jotai.
Oon kuullu jotai, että vaikuttaa pituuskasvuun jotkut selkää rasittavat liikkeet? Voisiko joku selventää? :worship:
Juu salille vain. Aloitat vaikka 20 toiston sarjoilla ja lähdet siitä liikkeelle. Treenaile vain sitä tekniikkaa. Kyykyssä ja mavessa (maastavedossa) ja muissakin vaikeissa liikkeissä kannattaa olla menemättä lähellekään lihasväsymystä, ettei tekniikka kärsi (samalla se pienikin mahdollisuus pituuskasvun häiriintymisestä haihtuu).

KäveleväRuumis sanoi:

Näin fysiatrian lääkäri totesi mulle. Sanoi, että jos haluan päästä 100% täyteen pituuteen niin kannattaa kasvuikäisenä jättää nuo pään yli suoritettava liikkeet kokonaan pois, mutta toinen lääkäri taas sanoi, että ei ainakaan kannata tehrä maksimeilla.

Back
Ylös Bottom