MMA - Aloittaminen ja treenit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blaine
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Todii, repäsin täs ja päätin harkita vakavasti tuota lasik silmäleikkausta, pääsis kertaheitolla eroon laseista. Onkos kellään heittää kokemuksia kyseisestä leikkauksesta? Vois ainakin käydä esitutkinnassa kun näyttäis lähes jokapaikassa ilmainen olevan tuo..

Kallishan se on mutta mulla osu silmään heti tuommonen 123e/kk osamaksu, mikä nyt ei oo enään niin paha kuin kerta maksuna 3000 euroa :)

On tullut käytyä Lasik leikkauksessa pari(?) vuotta sitten. Ainoo huono puoli oli että tuli kielto lyöntilaji sparrailuihin joksikin aikaa leikkauksen jälkeen, en enää muista kuinka pitkä aika se oli. Siltikin ehkä paras asia mihin ton kolme tonnia voi upottaa.

Tulipa tässä mieleen kun esim tuolla Jenkeissä UFC:ssä ja Pridessä liikkuu aika isotkin rahat, et voiko suomessa esim tienata leipänsä ammatti vapaaottelijana? Mimmoset rahat täällä päin liikkuu, jos edes liikkuu :D

Ei suomessa vissiin kukaan elätä itteään ottelemal.

Meehän nyt sinne peruskurssille vaan ensin ja mieti näitä juttuja sitten.
Niinpä. Ei välttämättä kannata tehdä kovin kauaskantoisia suunnitelmia ennen kuin on treenannut ensimmäistä kertaa keuhkonsa pihalle ja saanut sparrissa kuokkaan - silleen kunnolla. Valtaosa peruskurssilaisista jättää leikin kesken jo ennen peruskurssin loppumista, hyvissä ajoin ensimmäisiä sparreja.

Mutta tsemppiä vain lajin aloitukseen.

Noh noh, jos luette aiempia postauksia niin pitäs tulla selväksi nää mun tavotteet ja haaveet :D Ihan mielenkiinnosta asiaa kohtaan kyselen kaikkea mitä mieleen tulee ;)

Mites tää Shooto? Lahdessa päin on tällasta ja käykö Shooton lisenssi vapaaottelulisenssistä?

Sori tästä :david: kysymyksestä

E: Selvennän vielä näin, jos on luvat otella amatöörinä Shootossa niin onko lupa otella silloin amatöörinä mma:ssa? Kuitenkin niin lähellä toisiaan nämä...

Shooto on vapaaottelua. Oikeastaan niin, että Shooto on maailmanlaajuinen vapaaotteluorganisaatio, siinä missä SVOL on kansallinen lajiliitto. Seura voi kuulua sekä Shooto Finlandiin että Suomen Vapaaotteluliittoon, jolloin seuran jäsen saa otella molempien järjestämissä otteluilloissa. Shooto Lahti taitaa kuulua vain Shooto Finlandiin, jolloin ko. seuran ottelijat ottelevat ainoastaan shooto-illoissa. Näitäkin järjestetään kyllä jonkin verran, joten eiköhän niitä otteluitakin löydy sitten kun niiden aika tulee.

Shooto on vapaaottelua. Oikeastaan niin, että Shooto on maailmanlaajuinen vapaaotteluorganisaatio, siinä missä SVOL on kansallinen lajiliitto. Seura voi kuulua sekä Shooto Finlandiin että Suomen Vapaaotteluliittoon, jolloin seuran jäsen saa otella molempien järjestämissä otteluilloissa. Shooto Lahti taitaa kuulua vain Shooto Finlandiin, jolloin ko. seuran ottelijat ottelevat ainoastaan shooto-illoissa. Näitäkin järjestetään kyllä jonkin verran, joten eiköhän niitä otteluitakin löydy sitten kun niiden aika tulee.

Oolrait, thanks :P

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos finfighteri tätä sattuu lukemaan niin millon tulossa seuraavaa vapaaottelun peruskurssia?

Tuli mieleen toi että tarviiko niitä ottaa yleensä niitä "lisälajeja" mukaan, esim. bjj ja joku pystylaji, vaikkapa kickboxing. Miten 3 lajille on aikaa? Vai riippuuko se ihan henkilöstä että tarviiko niitä lisälajeja? Vai treenataanko vaparissa treeneis tarpeeks hyvin tota pystyä ja matossa ottelemista?

Taas :david: kysymyksiä, pahoittelen...

Siis kyllä ehdottomasti kandee käydä lukkopainissa/bjj:ssä sekä sitten vaikka nyrkkeilemässä ja kick/thaiboxailemassa sillon tällön.Kyllä ne tuo oman lisänsä matto sekä pystytyöskentelyyn.

Se nyt on ihan ittestä kiinni jos käy tarpeeks usein treeneissä oppiakseen kaikkea. Jos seura tarjoaa 6x viikossa vapari treenit, niin eiköhän se ole ihan turhaa crosstrainailla. Mutta yleensä seuroissa ei oo näin monta vapari treeniä viikossa, jolloin moni crosstrainailee pystyä ja mattoa erikseen, jonka sit kombinoi vapaaottelun kanssa. Kyllähän sä opit vapaaottelua treenaamalla vapaaottelua paremmin kun treenaamalla potkunyrkkeilyä, brassi jujutsua ja vaparia. Tottakai sekin sitten riippuu vapari valmentajasta, jos kaverilla on joku tietty vahvuus niin varmasti opettaa sitä sitten enemmän kun muuta. Melkeenpä aina, valmennettavista tulee jonkin asteisia kopioita valmentajasta.

Se nyt on ihan ittestä kiinni jos käy tarpeeks usein treeneissä oppiakseen kaikkea. Jos seura tarjoaa 6x viikossa vapari treenit, niin eiköhän se ole ihan turhaa crosstrainailla. Mutta yleensä seuroissa ei oo näin monta vapari treeniä viikossa, jolloin moni crosstrainailee pystyä ja mattoa erikseen, jonka sit kombinoi vapaaottelun kanssa. Kyllähän sä opit vapaaottelua treenaamalla vapaaottelua paremmin kun treenaamalla potkunyrkkeilyä, brassi jujutsua ja vaparia. Tottakai sekin sitten riippuu vapari valmentajasta, jos kaverilla on joku tietty vahvuus niin varmasti opettaa sitä sitten enemmän kun muuta. Melkeenpä aina, valmennettavista tulee jonkin asteisia kopioita valmentajasta.
Siinäpä se onkin, että moniko jannu Suomessa pystyy tarjoamaan huippuluokan valmennusta jokaisella vapaaottelun osa-alueella (pystyottelu, pystypaini, matto ja S&C)? Aika hiljaista taitaa olla. Lähimmäksi varmaan pääsee Nurminen. Lähtökohtana siis, että haetaan parasta mahdollista valmennusta tavoitteelliselle vapaaottelijalle, joka suuntaa rahakehiin tai jo on siellä.
Kyllä se vaan niin menee, että boksaukset treenataan nyrkkeilyvalmentajan kanssa ja pystypainit painijoiden seurassa jne.
Esimerkiksi Jacksonin jannut treenaa puhdasta vapaaottelua (sparria, drillausta, pariharjoittelua jne) kahtena päivänä viikossa. Muuten treenit vedetään keskittyen yhteen lajiin ko. lajin gurun valmennuksessa (nyrkkeily, thai, paini, bjj/lukkopaini) sekä tietenkin fysiikkaan.

Harrastusmielessä vaparia treenaavalle jatkuva salilta toiselle ramppaaminen kuulostaa nihkeältä vaihtoehdolta.

Tottahan tuo on. Mutta se nyt on hieman eri asia nuo Jacksonin tai minkä tahansa jannut, koska nuo lajien valmentajat tietävät että nää kaverit on tähtäämässä vapaaottelukehiin ja myös muuntavat treenit näin. Ainakin niissä videoissa (tais olla ATT:ltä) mitä olen nähnyt niin kehutaan aina sitä kuinka valmentaja tajuaa vapaaottelun ja esim thainyrkkeilyn erot, ja sitten treenataan thainyrkkeilyä vapaaottelu kehiin.

Eli se on tärkeetä että vaikka olisi kova painija vetämässä treenejä, ettei se opeta jotaan missä jäädä esim. suoraan giljotiiniin, kova thaiboxaaja ei painota liikaa yläpotkua josta sut viedään mattoon jne.

Ja niinhän mä tossa taisin sanoa, että tommonen tilanne on harvinainen - erityisesti suomessa, että olis sen tason kaveri että vois vetää tommosia treenejä. Kyllähän meidänki seurassa on sitten eri kaverit jotka vetää eri treenit. Yks vetää pystyä, toinen mattoa ja kolmas pystypainia. Mutta kaikki tietää mitä varten sitä treenataan ja siitä lähdetään. Ei pystypainia vapaapaini molskille vaan vapari kehään.

Ja tuosta vielä, että ite ainakin tiedä että treeneissä tuuppaan näyttämään mattotekniikoita joista itse pidän ja hallitsen. Joten kaverit vähä niinku pakosta joutuu kärsimään mun tekniikoiden kanssa :whip:

Meillähän tuo tilanne on ihan hyvä kun vapari-treenejä vetää ihan puhdas vaparimies, sitten on bjj-gurua, 16 vuotta krekoa tosissaan paininut kaveri, nyrkkeilyn miesten sm-mitalisti ja potkis-poika. ja mikä parasta, kaikki näistä kisaavat nykyään vapaaottelukehissä. Sitten olen tietysti minä, joka ei ole missään hyvä :(

Meillähän tuo tilanne on ihan hyvä kun vapari-treenejä vetää ihan puhdas vaparimies, sitten on bjj-gurua, 16 vuotta krekoa tosissaan paininut kaveri, nyrkkeilyn miesten sm-mitalisti ja potkis-poika. ja mikä parasta, kaikki näistä kisaavat nykyään vapaaottelukehissä. Sitten olen tietysti minä, joka ei ole missään hyvä :(

mutta mun mielestä meillä sais olla enemmän puhasta vaparia 3xvk olis hyvä... pystyä liian vähän, lukkopainia ja bjj:tähän on 3x viikkoon,ja 4x viikkoon alkaa ku janne tulee amerikasta ja mun mielestä vapariki alkaa olemaan suositumpaa kun lukkopaini,ainakin reenaajienmäärää kun kahtoo...keskiviikon lukkopainit mun mielestä ois voinu nyt siks aikaa ainakin vaihtaa vapariin kun kalliala ei nyt niitä vedä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom