Mittasuhteista..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Mikähän tässä nyt menee pieleen kun tuntuu että vyötärö vain paksunee ja rintakehä ohenee, eli v-muoto kehittyy juuri väärään suuntaan. Pitäskö jättää vatsa- ja kylkitreenit kokonaan pois ohjelmasta, vai vaikuttaako nämä vyötärön/lantion paksuuteen mitenkä? Tällähetkellä lantion ympärysmitta on vain n. 13cm vähemmän kuin rintakehän :rock: Mitenköhän tota alakroppaa sais hoikemmaks? Rasvaa ei kuitenkaan hirveästi ole. Pistetään vielä kuva niin ymmärrätte mistä on kyse: http://koti.mbnet.fi/~toppim/Uusi1.jpg

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Rintaa ja selkää vaan lisää. Ei se vyötärö siitä hirveästi vatsa/kylkireenillä kasva.

Paljonkos se vyötärön/rinnan ympärys sitten on?

PS.rasvaprosentti on kaverilla kohdallaan.

Jazam sanoi:
Rintaa ja selkää vaan lisää. Ei se vyötärö siitä hirveästi vatsa/kylkireenillä kasva.

Paljonkos se vyötärön/rinnan ympärys sitten on?

PS.rasvaprosentti on kaverilla kohdallaan.

Rinta: ~98cm
lantio: ~85cm

:wall: :itku: :( :curs:

EDIT: Onkohan mulla sitten vaan ihan saatanan leveät luut tuolla lantion seudulla, vai voiko luiden koko edes vaihdella ihmisillä...

Voi tottakai. Sinulla on vähän samanlaiset geenit em. osilta kuin minulta, eli kapeat hartiat. Lantio on samoissa mitoissa, mutta rinnan ja erityisesti selän (latsien) ja sivuolkapäiden treenaminen on tuottanut kaivattua tulosta.

Tottakai luiden koot vaihtelee. Sulla ei mielestäni ole mitenkään iso lantio. Sitäpaitsi tässä iässä ei välttämättä oo toi rintakehä kasvanut vielä täysiin mittoihinsa. Tonne rinnan seudulle hommaat nyt aluks 20 cm lisää ympärysmittaa, niin avot!

Pääasiallisena hoitona pitäisin vaan rinnan ja erityisesti selän treenaamista. Kuitenkaan keskivartaloa unohtamatta.

Ihan ensimmäiseksi sun pitää ruveta syömään. Massaa ei tule jos ei syö. Rupea alusta asti panostamaan ruokailuihin. Riittävä proteiinin saanti on lihaskasvun ensimmäinen edellytys. Palstalta löytyy paljon tietoa siitä miten syödä oikein. Mutta pidä järki päässä syömisten suhteen, sillä läski ei jännity.

Tarvitset massaa jokapuolelle, etenkin hartioitasi pitäisi saada leveämmäksi ensimmäisenä. Olkapäiden treenaus tuo sitä leveyttä. Ympärysmittaa rintakehään saat, kuten edellä mainittiin, rintaa ja selkää treenatessa.

Muista että kehonrakennus vie vuosia aikaa ja vaatii kovaa itsekuria. Tsemppiä treeneihin!
:thumbs:

Samaa mieltä edellisten kanssa. Eli selkään ja rintaan nyt panostusta ja riittävästi sapuskaa. Ei kovin moni pysty pitämään rasvoja noin alhaalla ympäri vuoden jos meinaa kasvaa. Eli sitä rasvaakin tulee kyllä vähän väkisinkin, sitten vaan diettaa niitä pois vaikka kerran vuoteen.

Joo, samoilla linjoilla olen. Eli lisää ruokaa mahaan...Lisää treeniä selälle ja rinnalle kyllä ne mittasuhteet siitä muuttuu.

Tossa on Tomin kuuluisa selkä posti, pelkkä sen lukeminen saa jo selän kasvuun ;) http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=18893

Ja rintaan saat lisää lihaa Miken 2x6 systeemillä.

Edit:näppihäröt

Noniin joo oon yrittäny vetää ruokaa napaan sen 3500-4000kcalin eestä pari viimestä kuuta.. jonkin verran tulokset nousseet ja massaa on kyl tullu 4-5kg lisää. Mutta tuntuu että kaikki menee tonne ala/keskikroppaan. Pitäs varmaan muuttaa treeniohjelmaa, kannattaako siis tehdä niin että jätän vaan yksinkertaisesti jalka- ja keskivartalo treeniä vähemmäks ja panostan enemmän yläkroppaan. Siis lisään vaan kylmästi sarjoja ja liikkeita yläkropalle? Vois kokeilla tuota Miken 2x6 rinalle. Oon tähän mennessä treenannu HST:llä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Äpärä,

Itselläni oli tuossa viimevuoden alkupuolella sama ongelma. Kädet, olkapäät ja jalat kehittyivät ihan mukavasti, mutta selkä jäi pahasti jälkeen. Pienen hakemisen jälkeen totesin että olin repinyt aivan liian suurilla painoilla ja näin ollen asia korjaantui treenipainojen roimalla laskulla. Selkäliikkeisiin kun pitää vaan keskittyä kunnolla.

Tuolta threadista löytyy linkit noihin kehityskuviin:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=18010&page=3&pp=20

Niinkun onkin aiemmin mainittu, olkapäät tuovat myös paljon tuota leveyttä. Olkapäitä tullut kuritettua ihan normaalisti pystypunnerruksella ja vipareilla. Selkään tota leveyttä saanut erittäin hyvin ylätaljalla puhtaasti tehden. Yksi mikä luultavasti kanssa vaikutti tuohon kasvuun positiivisesti oli tuo sarjojen välissä venytteleminen. Kannattaa kokeilla :). Tuo mukavan fiiliksen latseihin.

edittiä:

Unohtu tietty tuo tärkein: tsemppiä treeneihin :thumbs:

Zone-sarja -42%
Äpärä

Oma treenini selän ostalta on kutakuinkin seuraavanlainen:

ylätalja niskantaakse 3x10
ylätalja kapealla otteella eteen 3x10
alataljasoutu 3x10
kulmasoutu käsipainolla/tangolla 3x10
sillon tällön maastanostoa fiiliksen mukaan

Aikasemmin tein olkapäät rintapäivänä, mutta nyt vaihdoin tuon olkapäitten reenaamisen selkäpäivän yhteyteen. Tein pitkään myös pidempiä sarjoja (15,12,10 toistoa). Koita hakea muutamassa treenissä oikeita treenipainoja ja tuntumaa. Itse olen pitänyt (ei välttämättä sovi kaikille) hyvänä mittapuuna tuota tuntumaa. Mitä paremmin polttaa, sen paremmin se toimii :rock:

Kovasti myös vinopenaa tangolla/kässäreillä :thumbs:

Joo elikkä oon tehny HST:tä suunilleen oikein :rolleyes: .. eli:

Salipäivät: ma, ke, pe
2vk 15 reps, 2vk 10 reps, 2vk 5 reps -> nyt menossa 5rep viikot.

Teen aina seuravat liikkeet(jokaista 2 sarjaa):

RINTA:

penkki tangolla

Pec-deck

JALAT:

Jalkakyykky(siis tavallinen kyykky eli tango niskaan ja ylös, alas, ylös, alas :D )

Reisille + "hamstrings" teen sellasessa laitteessa missä pystyy molempia tekeen. (Eli siis polvitaipeesta taitetaan jalat ylös, alas, ylös, alas..)

Pohkeet pohjekoneessa

SELKÄ:
Kulmasoutu

ylätalja

Alaselkää "selkäpenkissä" lisäpainon kanssa

(+ oon ruvennut tekemään leukoja nyt kotona, nostaakseni leukatulosta näin sivussa)

OLKAPÄÄT:

olkapäät käsipainoilla(shoulder press + Lateral Raise)

HAUIS:

hauikset scott-penkissä

OJENTAJAT:

Ranskalaiset punnerrukset

VATSAT & KYLET

Rotaatiokone
vatsarutistuksia lisäpainolla
(+ joskus teen kotona voimapyörää ihan huviksee)

TRAPSIT:

Olankokautukset käsipainoilla

Niin ja se syklihän kestää siis 6vk + 1vk taukoa. Oon tehny syksystä asti HST:tä, välissä oli kyllä 3-jakoinen ohjelmakin.

Liikkeitä oon saattanu vaihtaa aina syklien välillä(esim. penkki käsipainoilla -> penkki tangolla)

Niin ja ensimmäiset syklit meni niiltä osin vähän mettään kun ymmärsin että kun pidetään maksimikokeilut niin sitten niillä maksimeilla aloitetaan ne treenit ja lisätään sit lisää rautaa. Mut sehän menee niin että vasta viimeiset treenit 2vk jaksolta on niillä maksimiraudoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom