Miten treenaatte vatsan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
53
Jostain varmaan jo löytyy Threadi tällekin aiheelle mutta kysympä silti eli:

Miten treenaatte vatsan ja kuinka usein? Treenaatteko salilla liitettynä ohjelmaan vai erikseen esim kotona, iltaisin jne...?

Itse olen vääntänyt pari kertaa viikossa treenin yhteydessä. Jos on treeni vienyt mehut eikä ole jaksanu enää vatsaa tehdä niin olen punnannu sit illalla ihan kotona vaan jotain istumaan nousuja ja rutistuksia. Kuinka usein vatsa yleensäkin olisi hyvä treenata?

Itse myös kaksi kertaa viikkoon salilla normaalin treenin lopuksi noin 12 sarjaa kerralla.

-Voimapyörä
-Jalkojennostot liinoilla
-Istumaan nousu kulmassa + lisäpainot
-Rutistukset + kovat pidot + poltot

Pari kertaa viikos treenin jälkee ku jaksaa, 2-3 sarjaa lisäpainoilla istumaan nousuja jtn 6-12toistoa. Ja jalanojennusta sarjan pari... Joskus ku jaksaa niin kotosalla voimapyörää...

Pari kertaa viikossa alakroppa treenin päätteeksi. Noin 10 sarjaa yhteensä viikon aikana. :)
Istumaan nousuja lisäpainoilla, vatsakonetta ja kylkurutistuksia.

2-3 kertaa / viikko. Liikkeitä tulee vaihdeltua. Kaksi kertaa lisäpainoilla ja kerran omalla painolla hieman pidempia sarjoja (~20 toistoa). Jalkojen nostoja (rekistä roikkuen, vinopenkillä, tasapenkillä jne.), venäläistä kiertoa, sivutaivutuksia, voimapyörä ja vatsat taljassa.

Ikävä kyllä nuo taljavatsat menee välillä lonkankoukistajille. :curs: Leveällä asennolla saa tuntumaan vatsoissa paremmin.

Normaaleita istumaannousuja tulee tehtyä vähemmän, joskus ehkä kotona jumppana. Lisäpainoilla saa ainakin perseen mukavasti kipeäksi. :D

Kerran tai pari viikkoon telvisiota katsellessa tulee tehtyä syviä vatsoja. Tuntuu auttavan minulla alaselkää mukavasti. Mahdollisesti fysiikkapallon tuoma venytys voi olla toinen helpottava tekiä.

Eihän näissä ole kuin mielikuvitus rajana ja mikä sopii itselle parhaiten. 2-3 kertaa viikkoon luulisi riittävän, mutta jos haluja on niin voihan niille omankin päivän pyhittää.

Ite treenaan 2x viikkoon. Teen eräänlaisen supersarjan vatsoille. Eli ensin teen vaikka 10-20 toistoa voimapyörää josta lennosta sitten juoksen istumaannousuja tekemään. toistan tämän sitten parikertaa miten mehuja nyt ikinä riittääkään. Sitten toinen variaatio on oma suosikkini jossa teen jalkojen nostoja vinopenkissä että koko keskivartalo nousee mukana ja lasken takaisin hitailla negoilla(en tiedä liikkeelle nimeä, mutta joku mr. sixpäk käytti kyseistä liikettä) kuten edellisessä tässäkin välittömästi jyrkässä kulmassa olevassa penkissä istumaannousuja tekemään.

Back
Ylös Bottom