Miten tonnikalasta saa hyvää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulle maistuu kaikki ruuat eikä tonnikala ole poikkeus. Tonnikalapalat vedessä on mielestäni suurta herkkua, mutta juuri äsken sain jostain päähänpiston ja laitoin sinappia tonnikalan sekaan ja maistui erittäin hyvälle näinkin. Jos joillakin tonnikalan syöminen tuottaa ongelmia ja sinappi maistuu niin suosittelen testaamaan. Sinapin maku on voimakas ja peittää tonnikalan maun lähes kokonaan, melkeen kuin makkaraa söisi :) (en juurikaan käytä sinappia muuten kuin makkaran kanssa)

Purkki tonnaria kattilaan, koitetaan tökkiä lusikalla vähän pienemmiksi paloiksi. Lämmitetään sopivasti, lisätään mieluinen määrä ketsuppia ja pizzamaustetta. Sekoitetaan kunnolla ja nautitaan makaronin kanssa. Ehdottomasti yksi parhaista tavoista nauttia halppis tonnikalat :kuola:

Ihan paras on tonnikalasalaatti 30 sekunnissa: purkki tonnikalaa, purkki ananaspaloja ja 200 g raejuustoa.

Ihan paras on tonnikalasalaatti 30 sekunnissa: purkki tonnikalaa, purkki ananaspaloja ja 200 g raejuustoa.

Lisäksi sekoitukseen sopii keitettykananmuna.
Suosikki pikainen kotilounas on: Purkki tonnikalaa + purkkia ananaspaloja + kaksi keitettyä kananmunaa. Ja nälkä siirtyy eteenpäin...

Purkki tonnaria kattilaan, koitetaan tökkiä lusikalla vähän pienemmiksi paloiksi. Lämmitetään sopivasti, lisätään mieluinen määrä ketsuppia ja pizzamaustetta. Sekoitetaan kunnolla ja nautitaan makaronin kanssa. Ehdottomasti yksi parhaista tavoista nauttia halppis tonnikalat :kuola:
Muokataan tuota sun reseptiä pikkaisen ja laitetaan purkki tomaattimurskaa maustettuna tai ilman;)
Tuosta tulee hyvä kastike ainakin, jos käyttää esim Abba, JohnWest, Pirkka tonnikalaa öljyssä, eikä näitä kusivetessä olevia tonnikaloja:D

Lisäksi sekoitukseen sopii keitettykananmuna.
Suosikki pikainen kotilounas on: Purkki tonnikalaa + purkkia ananaspaloja + kaksi keitettyä kananmunaa. Ja nälkä siirtyy eteenpäin...

Jep, mutta se ei olekaan enää 30 sekunnin salaatti ;) ellei ole jääkaapissa valmiina keitettyjä.

Seuraavalla ohjeella saa tonnikalasta hyvän täytteen joko wrappiin tai paahtoleipään:

- 1 prk tonnikalaa
- 1-2 teelusikkaa creme fraichea/kermaviiliä/majoneesiä
- sipulia oman maun mukaan
- teelusikka valkoviinietikkaa
- tujaus sinappia
- vähän suolaa ja sitruunapippuria mausteeksi

Ja nämä kaikki pyöritellään lusikalla sekaisin kulhossa.

Intissä tehtiin, niin että otettiin tonnikala öljyssä purkki, kansi auki ja sitten joku nenäliina siihen päälle niin, että kastuu öljyyn. Sitten vaan sytytettiin liina ja annettiin palaa niin pitkään, että tuli sammui(n.30-40min) ja voila! Haudutettu tonnikala valmiina syötäväksi :D

Jos mä tonnikalaa joskus syön niin ostan sitten kyllä laadukasta abbaa enkä mitään xtran yms paskoja, ja kyllähän tuo maistuu ihan hyvältä sellasenaankin. Tonnaria nyt ei päivittäin söis urpokaan.

Miten siitä edes pitää tehdä hyvää? Mun mielestä tonnari on helvetin hyvää suoraan purkista, tai joskus sekotan sitä tomaattimurskaan ja vedän naamariin.

Ruokalusikallinen kevyttä majoneesia ja sinne sekaan purkillinen tonnikalaa, siitä sitten sekoittelet ja saat sellasta kivaa töhnää, mitä laittaa vaikka leivän väliin.

Sitten vaan syömää :)

purkki tonnikalaa paloina öljyssä (öljyt puristetetaan pois, kalaa 150g) 2dl(110g) tummaa pastaa, noi sekasin ja läjä ketsuppia päälle

Itse hankin aina John West-tunaa. Saa alas helposti verrattuna halpismerkkeihin.
Jos fyrkkaa ei sinulla ihan liikaa ole, niin säästää sitten mahdollisesta alkomahoolista tai vaatteista.

Harvinaisen helposti saa hyvän tonnikala-salaatin kun sotkee yhteen:

- salaattia (puolikas puntti about)
- kurkkua
- punasipulia
- 1prk rainbow tonnikalaa
- auringonkukansiemeniä/jotain pähkinöitä
- raejuustoa

Itse hankin aina John West-tunaa. Saa alas helposti verrattuna halpismerkkeihin.
Jos fyrkkaa ei sinulla ihan liikaa ole, niin säästää sitten mahdollisesta alkomahoolista tai vaatteista.

Samaa meiltä, John West tonnikala on ainakin omaan makuun aivan ylivoimaisesti parasta.. mieluusti ostan aina juuri tätä merkkiä jos vain on saatavilla, joko öljyssä tai tom. kastikkeessa.

Vanha ketju näköjään noussut pinnalle vuosien jälkeen joten laitetaampa päivitettyä tietoa tonnikalan syönnistä. Parhaiten tonnikala menee alas reseptillä 1 prk tunaa + 1 prk maitorahkaa + hieman mustapippuria ja majoneesia. Ainekset sekaisin kulhossa ja leivän päälle ja ääntä kohti. Tulee muuten perkeleen hyvä levite leivälle. Ohjeen olen joskus muistaakseni löytänyt pakkikselta joten kunniaa en itselleni ota. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom