Miten tonnikalasta saa hyvää?

Mä syön suoraan puskista. Yleensä jopa tosi hyvää.
Joskus kokeilin myös että tonikalaa ja jugurttia vuorotellen suuhun ja ei sekään hullumpaa ollu. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jep luin. Se ei kyllä välity tosta mun postista, mutta pysyisin kaukana niistä hiutaleista, varsinkin vedessä. ts. Vastaavassa tilanteessa tilaisin pizzan, oli dietti tai ei :)

ahahha! kauheella vaivalla sitä makuu on yritetty poistaa.. repesin pahasti :D toimiskohan jos ottais vasemman käden etusormella ja peukallolla kiinni nenästä ja oikealla kädellä kauhois niin vimmatusti sen tonnikalan nassuun:rock:. niin ja lasi mehua ei olis varmaan pahitteeks ettei tukehdu :( (lähtis jopa mahdollinen paha jälkimakukin pois) .-:1:-. jaaA Voittaja!:worship:

Viimeset purkit pitäis saada vedettyä pois vielä. Kaurapuurossa en ole vielä kokeillut tätä tonnikalaa mutta ainakin kaikki muu tonnikala maistuu kaurapuurossa mahtavalta. Mutta kaurapuurohan on sellaista ainetta että siihen voi lisätä melkein mitän vaan. Erilaisia variaatioita on tullut kokeiltua :hyvä:

Lidlin tonnikalahiutale vedessä on kyllä niin :urjo: Usein aina suomuja seassa ja muuta viehättävää ja ruokahalua kiihottavaa...

Mutta kun itselläkin sitä kaapista löytyy, niin oon tehnyt seuraavanlaista:

Pilkotaan sotkun joukkoon yksi tomaatti, lisätään sitruunapippuria ja pari rkl tulista salsaa, sekä puol desiä maapähkinöitä ja rkl rypsäriä. Koko komeus kruunataan raejuustokeolla. :D

Tee tonnikalapitsaa, pitsa on aina hyvää :D

Tai pastaa alla tonno:
-1 kpl sipulia pilkottuna kuullotetaan öljyssä
-lisätään vähän vehnäjauhoja
-lisätään purkki tomaattipyrettä, tomaattimurskaa ja sopivasti vettä
-tuna sekaan
-mausteeksi suolaa, pippuria ja basilikaa
-syödään pastan kera

Joskus tein myös tonnikalapihvejä samaan tyyliin kuin jauhelihapihvejä tehdään (munaa, korppujauhoja ja mausteita sekaan) ja ihan syötäviä niistäkin tuli.

makaroonia tai riisiä, mitä kukakin sitte halajaa.

Tonnikalasta tekee tomaattipohjaisen kastikkeen. Sipulia,paprikaa,tonnikalat,salsa kastiketta + mausteet!. Ja voihan tuonne laittaa lähes mitä vain esim pakastevihanneksia oman mielensä mukaan. Tuo on aika hyvä pohja omasta mielestäni. Hyvä ruoka, parempi mieli :D toivottavasti en unohtanut mitään ;)

tonnikalat lautaselle, sekaan pilkottua sipulia (niin paljonkuni itse haluat) rypsäriä ja ihan pieni tiraus suolaa tms mikä on susta parasta ja lisäile ite viel mistä tykkäät mut maistele aina vähän kerralla, itse ainakin olen parhaiten saanu hyviä reseptejä kokeilemalla!

Joskus tein myös tonnikalapihvejä samaan tyyliin kuin jauhelihapihvejä tehdään (munaa, korppujauhoja ja mausteita sekaan) ja ihan syötäviä niistäkin tuli.
Tuosta tulikin mieleeni että kaveri teki joskus ihan hävyttömän hyviä tonnikalapiffejä :D Pitää urkkia miten se teki ne :hyper:

Tässä tunakastike:
- Laita nuudelit ym. pasta kiehumaan
- Kuullota yksi silvottu sipuli (siis ruskista pannulla)
[anna pannun jäähtyä tässä välissä tai haisee paskalle]
- Heitä purkki tunaa sekaan.
- Lisää vaikka katkarapuja. Ei oo pakko. (pakastetut on halvempia)
- Lisää sopivasti paseerattua tomaattia tai tomaattimurskaa. Paseerattu on parempaa.
- Laita mausteeksi sitruunapippuria ja vähän basilikaa. Liika basilika maistuu myös paskalle.

Joku voi tykätä. Minä en.

Tiedä sitten, että laittoiko joku jo mutta lämpimät voileiväthän on ihan sikahyviä. Ja tunaa menee purkki leipää kohden.

- Ruisleipää, paahtoleipää tai vaikka sämpylää
- Margariinia
- Purkillinen (55g) tunaa leivälle
- Päälle juustoa

Sitten mikroon siksi aikaa, että juusto sulaa aavistuksen. Maitoa lasiin ja söimään. On hyvää! :rock:

Minä oon ostanu aina tonnikalat vedessä, kaatanu vedet poissa ja pistäny rypsäriä tai oliiviöljyä. Onko se paljon parempaa, kun ostaa valmiina öljyssä?

Itse olen syönyt tonnikalaa vedessä (lidlin omaa) ihan ilman mitään, mutta jo pelkästään se, että poistaa veden purkista ja korvaa sen rypsiöljyllä auttaa asiaa.

Myös toiseen käteen kevyt maitoa ja toiseen tonnikalaa toimii, ja alaskin menee. Yks mahollisuus on tietenkin tonnikalaleivät, joista itse pidän.

Leipiin käytän itse isoja paahtoleipiä, voita ja ehkä ketsuppia.
Muista paahtaa !

Mikä tää tonnikala ja rahka juttu oikee on? :D

Oon vähän hämilläni ku aina kuulee vähintään jonkun sanovan jotain tonnikalasta tai rahkasta. Mitä ihmejuttuja nuo tonnikala ja rahka oikein on? =)

Mikä tää tonnikala ja rahka juttu oikee on? :D

Oon vähän hämilläni ku aina kuulee vähintään jonkun sanovan jotain tonnikalasta tai rahkasta. Mitä ihmejuttuja nuo tonnikala ja rahka oikein on? =)

Kannattaa lueskella noita ravintopuolen FAQeja tai jotain, mutta tonnikalaa ja rahkaa nyt vedetään naamaan ihan proteiinin vuoksi. Eli niissä on suhteessa erittäin hyvin proteiinia, samaa kastiin kuuluu myös raejuusto.

Itsellä menee tonnikala vedessä ihan sellaisenaa,ja hyvää on.Toisinaan lurautan sekaan ketsuppia,jolloin se on todella hyvää :kuola:tai sitten jotain maustetta..Välillä sekoitan raejuuston tonafishin sekaan ja pistän syöden :D

Hmm..

Mä olen vetänyt tunaa vedessä joka päivä vaikka kuinka kauan... Lämmittää kattilassa ja sekaan vähän chilisoosia ja salaatin ja raejuuston joukkoon lautaselle.

Tai pelkästään raejuuston kanssa. Tai munakkaassa. Tai sellaisenaan, ripaus suolaa jos on kovasti hikoillu.

Ei ole mulle vielä tullut stoppia vastaan, vaikka voinee sekin päivä vielä koittaa. Sitä odotellessa vedetään hyvällä halulla tunaa vedessä. Nälkä kun on nin pienet kivewtkin maistuu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom