Miten tonnikalasta saa hyvää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sotketaan tonnari eiekseen esim. lihaperunasoselaatikkoon. Paranee kummasti molempien maku! :thumbs:
Hyvää on myös Rainbown "tonnikalaa pikantissa tomaattivihanneskastikkeessa". Niitä vihanneksia ei ole siina purkissa kuin 2 hernettä ja yksi sipulirengas, eli et maksa niistä.

pakko nostaa tää kun keksin niin hyvän pari päivää sitten. elikkästä sellaseen kulhoon sekotatte purkin tonnikalaa, sopivasti juustoraastetta ja paljon pizzamaustetta/oreganoa ja sitten tapaus mikroon. kun antaa olla jonkun aikaa mikrossa niin juusto sulaa ja ai että on hyvää, voi kuvitella syövänsä pizzaa, kun ei oikeeta saa dieetillä. <3

Herätetään tämäkin threadi kuolleista. Paljastan nyt nimittäin maailmaa mullistavan reseptin, jolla saada tonnikalasta OIKEASTI HYVÄÄ.
Kehittelin tämän reseptin aivan äskettäin oman jääkaappini ainesten ehdoilla, joten et ole voinut kuulla tästä reseptistä missään muualla, ikinä. ;)

Tonnikalasalaatti ilman salaattia:

1 Purkki tunaa
loraus piimää (perustin tämän siihen, että happamia maitotuotteita käytetään usein erilaisissa lihasalaateissa)
luraus sweet chili saucea
1 tl habanero tabascoa
:kuola:
Halutessasi voit lisätä myös kasviksia.

Tekemällä tonnikalalaatikkoa. Eli perus jauheliha-makaroonilaatikko jossa jlihan korvaa tonnikalalla. Kunnon jämäkkä juustokastike sekaan ennen uuniin laittoa :P naminami

Purkki tonnikalaa vedessä
1 rkl oliivi/rypsiöljyä
Purkki paseerattua tomaattia
4 valkosipulinkynttä silputtuna
(1/2 pussi pakastevihanneksia)
Chiliä oman maun mukaan

Iske kaikki samaan kattilaan, kuumenna kunnolla ja nauti esim. pastan kanssa. Hyvää ja halpaa.

Ainoo ruoka mistä tähän asti oon tykännyt missä on ollut tonnikalaa, on tonnikalapasta tms. Amiksessa oli aika usein ja varsin hyvää siihen nähden etten tonnikalaa purkista pysty syömään.

Minkälaista tulee jos paistaa purkki tonnikalaa pannulla öljyssä? Eli jos mulla on vaikka pari purkkia paloina vedessä ja heivaan sen veden sieltä pois ja paistumaan pannulle öljyn kanssa ja jotain mausteita sekaan niin tuleeko kuinka syötävää? Siihen sitten heittää raejuustoa kasan päälle, niin luulis uppoavan jos vaan tunasta tulee missään määrin syötävän makusta.

Kokeile ihmeessä, et hirveästi rahallisesti häviä vaikka menisikin vituiks. Tonnikala on oikeasti jopa "hyvää" uusien perunoiden kanssa. Muuten se on kyllä aika karseeta kamaa.

no huhuh mikä ongelma...!! Mä luulin et punttaamisen ravintopuoleen kuuluu et vedetään safkaa vaikkei maistuiskaa miltää, koska yleensä mitä pahempaa ni sen terveellisempää. Itse ku vedän suurimman osan ruuasta ilman suolaa, oikeestaan ilman mausteita ja mm, tungen kauraryynit kuivan suuhu ja kulautan vedel alas, ni siinä joku öljyinen tonnikala on se (kallis) herkku, mist oikeestaa nauttii... PS ei se hetken höyrytetty broccolikaa mikää varsinainen herkku oo...

Tunapihvit! Namnam. Eli purkki tonnikalaa ja 1-2 munaa (kanan). Sekaan mausteita maun mukaan ja kaikki sekasin. Ite paistan kookosöljyssä ja hyviä on.

Haha, juu taidan tosiaa olla. Voihan siin tietty olla pinnas jotai bakteerei et siit voi olla hyötyyki höyryttää, eikä siit varmaa kaikki vitamiinit 10 minsa höyryttämisel katoo xD

Totta. Itse vedän raakana, mutta juurikin noiden pöpöjen takia kannattaa höyryttää. Keittäminen ei todellakaan kannata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom