Miten tankkaatte kreatiinin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bug
  • Aloitettu Aloitettu

bug

Tämmöstä ajattelin kysyä että jos täältä löytyy treenaajia jotka tankkaavat kreatiininsa, niin miten ootte sen tehny?

Ite oon ennen ottanut 10gr aamulla ja 10gr palautumisjuomassa(paitsi välipäivinä jolloin otan sen illalla...)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla ainakaan ikinä suuremmat kuin viiden gramman annokset eivät ole imeytyneet eli pönttö on sitten vellissä 10 kertaa päivässä. Muutenkin olen jättänyt koko tankkauksen väliin, kun ei sitä tartte jos koko ajan syö kreatiinia. Nykyään sanotaankin että sitä voi aivan hyvin syödä läpi vuoden. Mutta jos nopeasti siis haluaa turvotuksen päälle niin otin silloin joskus 5g aamulla tyhjään mahaan 30g dekstroosin kanssa, sitten aamupalaa pitää ootella 20-30min, sit muutaman tunnin päästä 20-30 min ennen lounasta sama juttu, samoin ennen päivällistä ja neljäs annos sitten ennen iltapalaa tai vaihtoehtosesti palautusjuomassa, jonka olis hyvä olla tarpeeksi väljä tai jos ottaa kahessa osassa niin sitten siinä missä on vain maltoa. Näin ei pitäis tulla vellimahaa ja kaikki imeytyy hyvin. Joillekin tuollakin systeemillä tulee vellimaha niin sillon tankkaus kokonaan veks ja 5g aamulla/palautumisjuomassa ympäri vuoden :). Riittää varmana tuo 5g ellei ole >110kg sit annostusta vähän ylos ;)

Minäkin olen ottanut kreatiinin kahdessa osassa! siten,että ~5-10gr kerralla aamulla ja palautus juomana! jos ns. tankkaan kreatiinia otan 4xpäivässä ~5-10gr, elikkä ~30gr! maha ei minulla koskaan kreatiinista ole sekaisin mennyt, mutta päätä hieman kivistelee aina kun krean syönnin aloittaa,mut se helpottaa pian. itse en ole kovin suuria annoksia ottanut, vaikka painoa onkin...varmasti monet vetää suurempiakin annoksia,mut mulle on ihan hyvin riittänyt tollaset määrät!

Viimeksi muokattu:
Ei oo enää tullu tankattua, mutta oon ottanu joka päivä n.10gr, treenipäivänä palautumisjuomassa ja muuten ihan vaan protskujuomassa.

Mitenkäs paljon pitäis muuten pitää väliä tommosten 10g annosten välillä tankkauksessa että kerkee keho ottaa kaiken? ajattelin vaan että onko mitään järkeä jos söisin tuossa klo 18 paikkeilla 10g ja sitten vaikka joskus illalla klo 22 tms. toisen 10g? tällänen vaan sen takia kun kreapussin saan haettua tänään vasta tossa 18 maissa eikä malttaisi odottaa ees huomiseen että saisi tankkauksen käyntiin :D

Tankkauksen olen tehnyt neljällä n.5g annoksella vuorokaudessa, hiilihydraatin kera.

Originally posted by jpm
päätä hieman kivistelee aina kun krean syönnin aloittaa,mut se helpottaa pian.

Oletko tankannut reilusti vettä / nestettä krean aloituksessa?
Päänkivistys voisi nimittäin johtua krean nestettä sitovasta vaikutuksesta, jolloin muu kroppa saattaa kärsiä nestevajauksesta.

Ostin kans tossa ekaa kertaa paketillisen fastin kreaa. Ja huomenna ois tarkotus sitä alkaa popsia. Ajattelin tehdä niin, että otan aamulla 5g, jonkun verran ennen reeniä 5g ja palautusjuomassa 5g. Sit yhen viikon jälkeen otan ylläpitoon 5-10g/päivä. Kuulostaisko toi toimivalta?

Ja sit tosta, että miten te otatte kretiinin? Minkä kanssa? Ja onko toi hiilarien (esim. dextrose) syönti samalla kertaa "välttämätöntä"? Jos on niin millä tavallisella elintarvikkeella saisi oikeanlaiset hiilarit? :confused:

Alotin tossa eilen kreatiinin syönnin ja tämmösellä taktiikalla mennään: Ekat 5 päivää 20g per päivä (aamulla 10g, illalla tai palautusjuomassa toiset 10g). Sitten loppu kuukausi 10g (aamulla 5g illalla tai palautusjuomassa toiset 5g). Sitten piän kuukauden taukoo ja taas kuukauden syön jne. :rolleyes:

Originally posted by moppe

Ja sit tosta, että miten te otatte kretiinin? Minkä kanssa? Ja onko toi hiilarien (esim. dextrose) syönti samalla kertaa "välttämätöntä"? Jos on niin millä tavallisella elintarvikkeella saisi oikeanlaiset hiilarit? :confused:

Toi 5 g päivä ylläpitoon riittää varmaan, ellei sit paina oikeen hitosti yli 100 kg. Tolla hiilarien ottamisella on saatu maksimoitua kreatiinifosfaatin määrä lihaksissa, mutta tiedä varsinaisesta hyödystä sitten. Eli ei nyt välttämätöntä, mutta jos haluaa niin siitä vaan, käy hakee panimosokeria, panimosokeri=glukoosi=rypälesokeri=dekstroosi.

Originally posted by Bene
Alotin tossa eilen kreatiinin syönnin ja tämmösellä taktiikalla mennään: Ekat 5 päivää 20g per päivä (aamulla 10g, illalla tai palautusjuomassa toiset 10g). Sitten loppu kuukausi 10g (aamulla 5g illalla tai palautusjuomassa toiset 5g). Sitten piän kuukauden taukoo ja taas kuukauden syön jne. :rolleyes:
eikös näistä tauoista ole ollut aikasemminkin juttua. semmosen käsityksen oon ite ainakin saanut että ei olisi haitallista vaikka sitä kreaa mättäis taukoamatta. mutta jos kuitenkin pidät taukoja niin mun käsityksen mukaan 1kk on niin pitkä että sen jälkeen pitäisi tehdä jo tankkaus uusiksi. eli pari viikkoa tms. lienee sopiva? korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.

Tankkauksella ei saavuteta mitään merkittävää hyötyä, oli sitten ollut tauolla tai ei. Searchia peliin jos perustelut kiinnostaa, tää on jauhettu läpi jo moneen kertaan.

Originally posted by Dopey
Tankkauksella ei saavuteta mitään merkittävää hyötyä, oli sitten ollut tauolla tai ei. Searchia peliin jos perustelut kiinnostaa, tää on jauhettu läpi jo moneen kertaan.
Jep, tankkaus on aivan turha. Turhaa kerää vaan kauheat nestepöhöt kun tankkauksia vetelee. Norm. ylläpito annoksella heti vain aloittaa. Treenipäivinä vain otan eli en välipäivinä ollenkaan.

Itse otin 10g/kerta ja käytin tankkausta viikon jolloin 20g/pvä kahdessa osassa. Minulla ainakin meni tuolla 10g jo maha sekaisin eli ensi viikosta kun aloitan taas niin otan kyllä vain 5g/kerta jos auttaisi hieman tuohon vatsan toimintaan.

No en mä kyllä mitään kauheeta nestepöhöö halua, joten otan ton 5-10g/päivä ilman mitään kuuria, jos kerran kokolailla saman hyödyn voi saavuttaa ilman tankkaustakin.

No en mä kyllä mitään kauheeta nestepöhöö halua, joten otan ton 5-10g/päivä ilman mitään kuuria, jos kerran kokolailla saman hyödyn voi saavuttaa ilman tankkaustakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom