Miten saisi lihakset kasvamaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timotus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko tuollainen "MA: SELKÄ - TI: HAUIS - RINTA - KE: välipäivä - TO: Jalat - PE: Ojentaja - olkapää." treeni tapa hyvä? Itse olen ahkerasti treenannut tälläisellä jo 2 vuotta ja hyvin on tulosta tullut. Rehellisesti sanoen en tiedä punttauksen termeistä oikeastaa mitää ja nuo jakoisuudet on vähä utopiaa. Jos tälläinen systeemi ei ole hyvä niin millä sitten saisi parhaimman tuloksen? Ja sit mielellään vähä perusteluita et mikä tossa on oikein pilalla! ;)

Itehän oon kohta 17v noin 178cm painoa 62 kg. Alotin käymää salills noin 5 kk sitten on tehtyy kaiken näköstä siellä sillon ku alotin penkistä sain sen 50 kg nyt menee 80kg mutta sitä ei kannata paljoa treenata menee vain selkä jos liikaa rykii!

Itehän oon kohta 17v noin 178cm painoa 62 kg. Alotin käymää salills noin 5 kk sitten on tehtyy kaiken näköstä siellä sillon ku alotin penkistä sain sen 50 kg nyt menee 80kg mutta sitä ei kannata paljoa treenata menee vain selkä jos liikaa rykii!

Miten painat vieläki noin vähän, jos oot jo 5 kk treenannu? Paljos painoit viis kuukautta sitte? Kunhan ihmettelen...

Miten tommoisella kynis-painolla ja vain 5kk treenillä saa penkistä 80kg?

Ihme vittuilijoita. Paljonko ihmisen pitäisi painaa 5 kuukauden treenin jälkeen? Ja miksi ei 62kg painava henkilö voisi penkata 80kg penkistä? Taisin itsekin tuon painoisena saada 80kg penkistä..

Itsellä oli paino noin 70kg luokkaa kun satanen nousi aikoinaan. 5kk kun hyvin treenaa niin helposti saa 62kg lähtökohdista 80kg ylös ja tuossa ajassa ehtii lihaskin jo tarttumaan mikäli tekee asiat oikein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turhaa loksuttamista. Kattokaapa vaikka painonnostajia sarjassa 62 kg, ei ne oo mitään kyniksiä tai edes laihan näkösiä. EM-tasolla noi 62 kg "kynikset" tempaa yli 130 kg ja työntää yli 150 kg miehissä, ja se on ihan *itusti se.

No ei helvetissä ole kyniksiä, mutta onko ihme kun kuuskympin nostajat on keskimäärin jotain 160cm pitkiä? Ottakaa nyt se pituus huomioon. Naim Suleymanoglu työnsi 190kg -60kg sarjaan. 147cm pitkä kaveri. Sinälläänhän nuo painoluokat on aika ontuva käsite voimailussa, kun pituutta ei huomioida millään tavalla. Kyllä 160cm voi nostaa 60-kilosena isonkin raudan, mutta keskipituinen(178-180cm) suomalainen mies jos on kyseessä, niin kovin kummosiin tuloksiin en usko tuolla painolla.

En ymmärrä miksi pitää jättää lisäravinteita tai muita pois. Jos natuna vetää, niin kannattaa kaikki vippaskonstit kokeilla mitkä kinostaa

Siis tuo proteiinipatukoiden syömisen nyt voi jättää väliin.. Ennemmin syö kunnon ruokaa ja hommaa sitä kautta proteiinit. Esim: Jauheliha, Kalkkuna, Possu, Kana, Nauta, Maitorahka, Raejuusto. Tuossa hyviä esimerkkejä. Lisukkeeksi voit esim ennen reeniä syödä (noin 2h) pastaa niin saat vähän hiilareita reeniin.

Itse reenin jälkeen aloitan kokkkaamisen samantien ja juon samalla protskupalkkarin johon lisään creaa + beta-alaniinia. Ja kun ruoka valmis niin ennen nukkumaan menoa syön sen niin yöksi keho saa tarvittavat proteiinit jotka auttavat palautumisessa ja tätä kautta lihaskasvussa. Muista että levätessä se lihas kasvaa, joten älä käy sielä salilla kokoajan, vaan muista pitää myös niitä lepopäiviä!

- - - Updated - - -

Ja vielä tuohon natuna vetämiseen. Se voi myös tarkoittaa että ei käytä mitään lisäravinteita. Selkeesti ymmärsit, että ei käytä steroideja? Ei nyt kukaan täällä foorumilla puhu käyttävänsä steroideja.

Oho aika hoikassa kunnossa olet! Hyviä vinkkejä täällä miten saisi lihasmassaa kasvatettua. Mites sitten jos haluaisi etenkin kiinteytyä?

Kiinteytymiseen taas pidempää sarjaa pienemmillä painoilla. Esim 15-20 toistoa ja pienellä lepoajalla että syke on kokoajan korkealla ja hiki virtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom