Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajattelin, että jos tähän topikkiin vois jotain salaisuuksia postaa. Itse laitan vaikka sen että treenaan asenteella sarjat läpi.Nosta isoja painoja, syö paljon ja nuku hyvin. Toista samaa päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Läski lähtee sitten sillä että syö vähemmän.
En tiedä oliko tässä oikeasti joku kysymyskin mutta hommahan on melko yksinkertaista, mutta ei välttämättä helppoa.
Kaikilla keiden kanssa olen jutellut kehonrakennuksesta on salaisuuksia, miten saa ne lihakset kasvamaan paremmin, esimerkiksi erittäin paljon proteiinia sisään, on salaisuus, vaikka ei olekaan niin salainen konsti saada lihaksia kasvamaan. Eli jos postaatte vähän tiedetympiä tekniikoita lihasten kasvuun.Ei siihen ole salaisuuksia..
Ite paljastit jo suurimman salaisuuden:Kaikilla keiden kanssa olen jutellut kehonrakennuksesta on salaisuuksia. Eli jos postaatte vähän tiedetympiä tekniikoita lihasten kasvuun.
Kaikilla keiden kanssa olen jutellut kehonrakennuksesta on salaisuuksia, miten saa ne lihakset kasvamaan paremmin, esimerkiksi erittäin paljon proteiinia sisään, on salaisuus, vaikka ei olekaan niin salainen konsti saada lihaksia kasvamaan. Eli jos postaatte vähän tiedetympiä tekniikoita lihasten kasvuun.
Älä sentään kaikkea usko. Ylisuuri protskumäärä on ainoastaan haitaksi. Ei lajissa ole mitään salaista. Ainoastaan roinan käyttöä salaillaan. Jos jonkun kaverisi tulokset alkavat yhtä äkkiä nousta poikkeuksellisen äkkiä ja ukko turpoaa silmissä, tiedät salaisuuden.Kaikilla keiden kanssa olen jutellut kehonrakennuksesta on salaisuuksia, miten saa ne lihakset kasvamaan paremmin, esimerkiksi erittäin paljon proteiinia sisään, on salaisuus, vaikka ei olekaan niin salainen konsti saada lihaksia kasvamaan. Eli jos postaatte vähän tiedetympiä tekniikoita lihasten kasvuun.
Mulla kehitys varsinkin body-mielessä parani, kun isojen painojen sijaan keskityin vain hyödyntämään hidasta negatiivista vaihetta ja liikkeen ääripäissä venytykseen/supistukseen.Nosta isoja painoja,
Mulla kehitys varsinkin body-mielessä parani, kun isojen painojen sijaan keskityin vain hyödyntämään hidasta negatiivista vaihetta ja liikkeen ääripäissä venytykseen/supistukseen.
Kakkostyypin lihassolulla on suurempi kasvupotentiaali kuin ykköstyypillä, joka vastaa lähinnä räjähtävästä voimantuotosta. Karkeasti yleistäen, varmasti tuon jo kyllä tiesitkin.Samanlainen havainto 20 vuoden dynaamisen ryskäämisen jälkeen. Ja samalla sarjojen time under tension kasvaa merkitävästi. Varsin merkittävä ero lihaskasvussa vrt. dynaaminen ryskääminen lyhyellä time under tensionilla.
Kakkostyypin lihassolulla on suurempi kasvupotentiaali kuin ykköstyypillä, joka vastaa lähinnä räjähtävästä voimantuotosta. Karkeasti yleistäen, varmasti tuon jo kyllä tiesitkin.
Itsellä on samankaltaisia havaintoja, treenin volyymi ja TUT on tosi isossa roolissa kun yritetään saada pattia. Kädet sain kasvamaan parhaiten hirvittävän suurella volyymilla ja kiinnittämällä huomiota tempoon, hidas nega ja helvetin kovaa ylös. Ryskääminen on joskus mukavaa, mutta ei se kyllä palvele tavoitteita yhtä hyvin.Kyllä. Pointtina että niitä kakkostyyppejä pitää osata rasittaa oikein.
Tässä 2 esimerkkiä venyttävästä punnerrusliikkeestä.
1. Ryskäys
Hyvin nopea alaslasku ja suunnanvaihto elastista energiaa hyödyntäen. 10 toistoa, 10 sekunttia josta varsinaisessa jännityksessä 5s.
2. Bodi
Kontrolloitu alaslasku
Venytystä kuorman alla
Kaikki voima kehiin ylösnostossa
10 toistoa, 20s josta jännityksen alla 20s.
Tai supistava liike missä ero mielestäni vielä suurempi. Vaikka ylätalja.
1. Ryskäys
Nopea negatiivinen
Rykäisy ylhäältä, yksittäisen toiston lihassupistuksen aika alle 1s
10 toistoa, lihat työssä 5s
2. Bodi
Kontrolloitu nega
Rutistus täydellä voimalla koko matka, mutta ilman momenttumia. Täydessä supistuksessa pieni pito. Yksittäisen toiston lihassupistuksen aika 2s
10 toistoa ja lihat työssä 20s
Oma veikkaus on että time under tension jää ryskäämällä helposti riittämättömäksi ja sitä kasvattamalla tulee enemmän tulosta. Ja ero voi olla hyvin radikaalisti paremmat tulokset kun aika jännityksen alla kasvatetaan riittämättömästä riittäväksi. Voi myös tietenkin ryskätä pidempään (pidempiä sarjoja tai enemmän sarjoja).
Ite tein joskus olankohautuksia dynaamisesti hirmu painoilla 10 sarja kesti joku alle 10s. Niitä 3 sarjaa ja epäkkäät rasituksessa yhteensä alle 30s koko treenissä. Se ei pidemmän päälle riitä.
Yhdellä sanalla: kontrolli. Mies vie painoa eikä toisinpäin. Ja treenataan lihasta eikä liikettä. Eli supistetaan esim. hauista eikä vaan nosteta painoa ylös-alas. Siinä ehkä minun isoimmat treenisalaisuudet.Kyllä. Pointtina että niitä kakkostyyppejä pitää osata rasittaa oikein.
Tässä 2 esimerkkiä venyttävästä punnerrusliikkeestä.
1. Ryskäys
Hyvin nopea alaslasku ja suunnanvaihto elastista energiaa hyödyntäen. 10 toistoa, 10 sekunttia josta varsinaisessa jännityksessä 5s.
2. Bodi
Kontrolloitu alaslasku
Venytystä kuorman alla
Kaikki voima kehiin ylösnostossa
10 toistoa, 20s josta jännityksen alla 20s.
Tai supistava liike missä ero mielestäni vielä suurempi. Vaikka ylätalja.
1. Ryskäys
Nopea negatiivinen
Rykäisy ylhäältä, yksittäisen toiston lihassupistuksen aika alle 1s
10 toistoa, lihat työssä 5s
2. Bodi
Kontrolloitu nega
Rutistus täydellä voimalla koko matka, mutta ilman momenttumia. Täydessä supistuksessa pieni pito. Yksittäisen toiston lihassupistuksen aika 2s
10 toistoa ja lihat työssä 20s
Oma veikkaus on että time under tension jää ryskäämällä helposti riittämättömäksi ja sitä kasvattamalla tulee enemmän tulosta. Ja ero voi olla hyvin radikaalisti paremmat tulokset kun aika jännityksen alla kasvatetaan riittämättömästä riittäväksi. Voi myös tietenkin ryskätä pidempään (pidempiä sarjoja tai enemmän sarjoja).
Ite tein joskus olankohautuksia dynaamisesti hirmu painoilla 10 sarja kesti joku alle 10s. Niitä 3 sarjaa ja epäkkäät rasituksessa yhteensä alle 30s koko treenissä. Se ei pidemmän päälle riitä.
Olen avoin oppimaan mikäli haluat jakaa enemmän?Se ykköstyypin lihassolu on kyllä ihan kaikkea muuta kuin vastuussa räjähtävyydestä.