Miten saan rasvaprosenttiani pienemmäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Onella
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Auttakaa nyt aloittelijaa... Rupesin siis käymään salilla ja siellä suoritettiin kehonkoostumusmittaus, joka antoikin järkyttäviä lukuja minulle. Olen siis 80-kiloinen nainen ja tarkoituksenani on pudottaa painoa ja samalla rasvaprosenttia, joka on niinkin korkea kuin 38%. :( Olen käynyt nyt kolmisen kertaa viikossa salilla ja sen lisäksi pari kertaa viikossa tunnin lenkillä. Syön monipuolisesti ja terveellisesti, noin 1400-1500 kcal päivässä. Onko se ihan liian vähän? Proteiinin saanti on aina ollut heikkoa, nyt sitä tulee reilut 100g päivässä eli ilmeisesti liian vähän sekin? Käytän Fastin Hera80-jauhetta yhden annoksen päivittäin. Tänään kävin salin vaa'alla tarkistamassa tuloksia ja painoa oli joo tippunut mutta ihan väärällä tavalla! Siis läskiä oli lähtenyt vain vähän ja lihasta ihan liikaa. Miten siis pitäisi muuttaa treeniä/ruokailua, että laihtuminen tapahtuisi oikealla tavalla? :rolleyes:

Ne vaa'at eivät mittaa kehon koostumusta luotettavasti, joten tuskin sinulta todellisuudessa on lähtenyt lihasta. Proteiinia tulisi syödä enemmän, vähintään 160 grammaa päivässä sinun painollasi. Mielestäni 1400-1500kcal ei ole liian vähän. Kuinka kauan olet syönyt tuon verran?

EDIT: Se proteiinin tarve on helppo korjata; esim. pari purkkia tonnikalaa nykyiseen ruokavalioosi. Ei paljonkaan kaloreita eikä syötävää, mutta paljon proteiinia.

kyl ne kehonkoostumusmittarit on aika hyvin suuntaa antavia. Itselläki on kotona sellainen ja rasva% on tippunut juuri sen verran mitä entisestä ja nykyisesti painosta voi laskea. Kannattaa tehdä ne mittaukset säännöllisin aikavälein ja mittausolosuhteet aina vakiona. esim itse mittaan joka maanantaiaamu heti kusella käynnin jälkee tyhjään vattaan. Tällee saa siis vertailukelposia tuloksia, kun taas jos joskus mittais aamul ja joskus illal ja joskus ennen ruokaaa ja joskus jälkeen niin sillon ei niitä tuloksia voi oikein verrata. Ja muista että naisilla on normaali rasva% 18(20)-30(32), riippuen vähän iästä. Miehillä se on 8(10)-20(22), pikasen päässälaskun mukaan 8kg pudotus riittäisi kevyesti palauttamaan kehonkoostumuksen normaaliksi ja sehän taittuu kahes kuukaudes joten ei muuta ku tsemppii siihen:puntti:

Back
Ylös Bottom