Miten saada enemmän ruokaa alas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lillii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis ihan vaan kurkumaa mausteeksi siihen mitä syö?

Niin... kai?

Wikistä tällästä:

Lääketieteelliset vaikutukset

Viime vuosikymmeninä kurkuman on havaittu laukaisevan syöpäsoluissa apoptoosin eli solukuoleman, joka nimenomaan syöpäsoluissa on usein estynyt. Varsinkin melanoomaa ja rintasyöpää vastaan kurkumalla on saatu kokeellisesti positiivisia tuloksia. Ristiriitaisesti kurkumalla on myös karsinogeenisiä vaikutuksia.

Kurkuma myös ehkäisee beta-amyloidien kertymistä Alzheimerin taudissa ja jopa hajottaa taudissa muodostuneita plakkikertymiä.[1]

Lääketieteessä kasvia käytetään tulehdusten hoidossa (luonnon kortisoni?). Kurkumakasvilla on antioksidantti- ja antikarsinogeeninen-, anti-inflamatorinen vaikutus, maksaa suojeleva vaikutus (vs. lakritsijuuri). Kurkumiinin on todettu vähentävän kaasun muodostusta suolistossa. Kurkuman toisen yhdisteen p-tolymetyylikarbinolin on havaittu lisäävän haiman ruuansulatusentsyymien eritystä. Myrkyllisyyttä ei ole havaittu käytetyillä terapeuttisilla annoksilla (hermomyrkky?).

Kurkumiinin on todettu eräässä tutkimuksessa säännöllisesti nautittuna estävän diabeteksen puhkeamisen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Maustekurkuma

Kurkuma kannattaa nauttia aina mustapippurin kanssa. Mustapippurin sisältämä piperiini lisää kurkuman imeytymistä jopa 2000 prosentilla. Terveyden kannalta voi olla parempi nauttia pieni määrä kurkumaa mustapippurin kanssa kuin suuri annos pelkkää kurkumaa.

iHerbissä myydään kurkumaa (curcumin), jos ei haluu grammatolkulla maustaa safkaa kurkumalla. Suolahappoa löytyy "betaine hcl" ja enstyymit "digestive enzymes". Toi suolahappo kannattaa hakee apteekista, ku se löytyy lääkeaineluettelosta ja sen tilaaminen on laitonta. Betaiinihydrokloridia jos kyselet apteekista, niin eiköhän sieltä joku purkki lähde mukaan.

Ite taistelin samanlaisen ongelman kanssa useita vuosia kun olin tottunut syömään nuoresta asti liian vähän ja normaalin kokoinen annos sai helposti sellaisen tunteen että nyt se tulee ylös.. ja pari kertaa tulikin kun tuli survottua hieman liikaa ruokaa kerralla. Nyt olen päässyt siitä ongelmasta yli ja syön kuin norsu ja paino on noussut 7 kiloa 4-5 viikossa :) Totuttelemista vain niin kyllä se ruoka joskus menee alas.

itse olen monesti huomannut, että kun ruokaa ei ole mennyt millään alas niin jotain kylmää kun syö niin se uppoaa vielä, ihan sama mitä kylmää, mutta itse tuossa just olin ihan ähky, kuitenkin otin todella kylmää kakkua vielä niin tuntu menevän helposti alas

Suositut

Back
Ylös Bottom