Miten rasvaprosentti pienemmäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hani79
  • Aloitettu Aloitettu
Heipta kaikille!
Osaako joku viisas ja kokenut kertoa miten saisin rasva %:n pienemmäksi? Se on nyt n. 22 % ja haluaisin sen alle 20:een. Treenaan seuraavanlaisesti viikon aikana:

MA Circuit 75 min
TI Kävelylenkki 1 h
KE Sali; rinta,olkapää, ojentajat
TO Pump 1 h
PE Power Body
LA sali; Selkä, hauis
Su lepo

Jätin jalkatreenin pois koska en koe tarvitsevani lisää kokoa reisiin.

Ravinnosta sen verran että syön
aamuisin kaurapuuron leseillä
Lounaaksi salaatin lihalla + ruisleipää 2 palaa
Välipalaksi rahkaa ja jugurttia + hedelmä
Välipalaksi ruisleipää ja kahvi
Illalliseksi esim kanafilee ja keitettyjä kasviksia
Iltapala rahkaa +jugurttia

Mitä mieltä olette?

Kiitos jos joku osaa antaa vikkejä!!!!!:worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Sori mut en tajunnut tuota vastaustasi...Siis lehitän lihaksia ja vähennän rasvan syöntiä vai?

Tyhmä mikä tyhmä...:david:

vähennät läskiä kehossa(eli diettaat),tai nostat lihasmassan määrää suhteessa läskiin(eli läskin prosentuaalinen osuus kehonpainosta laskee=rasvaprosentti laskee)

jotain tällästä se iso-B:kin taisi hakea

Syö vähemmän kuin kulutat.
Ja mielellään proteiinipitoista safkaa.
Kerran viikossa voi pitää "plussa" päivän niin keho ei mene niin helposti
"säästöliekille".

Liikuntaa sulla näyttää olevan ainakin tarpeeksi.

Hitaasti hyvä tulee...

jos et treenaa jalkoja dietillä niin dietin jälkeen 100% varmuudella tarviit kokoa niihin, keho alkaa hajoittaa niitä reisien lihaksia energiaksi kun tarvitset energiaa miinuskaloreilla ja reidet vaan hengaile turhana siellä kun ei niitä treenata, eli reisistä lähtee.

lisää proteinia ruokavalioon, lähtee muuten muutkin kuin reidet kävelemään, ja jos se paino putoaa lihaksista eikä läskistä niin rasvaprosenttisi nousee.

Voit reenata jalat dieetillä normaalisti, sillä lihas ei kasva miinuskaloreilla. Jalkareeni auttaa sinua kuluttamaan enemmän kaloreita, sekä pitämään yllä jalkojen lihasmassa (joka taas auttaa sinua kuluttamaan lisää kaloreita dieetin loppuvaiheilla ja sen jälkeen!).

Kannattaa kahlata esim tämä thread läpi.
EDIT: Hidas olin.

Teen jalkoja ainoastaan pump ja power body tunneiila, se riittää koska tunneilla tehdään jalat niin viimeiseen asti etten salilla moiseen yksin pystyisi. Eri asia oli kun minulla oli 3 kk personal trainer joka jeesas pakkotoistoissa.

Täytyy siis laskea että kuluttaa enemmän kuin syö, saa tuo kalorilaskuri auttaa siinä... Lihasta en nimittäin haluaa paljon lisää, erottavuutta ja rasvaa pois enemmänkin eli siinä tapauksessa tuo diettaus on varmaan oikea vaihtoehto rasva prosentin pienentämiseksi.

Ei vaan millään haluaisi alkaa laskemaan kaloreita kun se menee niin hankalaksi, pitäisi olla vaaka kotona et tietää paljon on syönyt mitäkin päivän aikana! Yhden herkuttelupäivän aioin pitää viikossa ja syödä muuten paljon protskua. Miten aamulla vois syödä proteiinia? Rahkaa tulee syötyä töissä iltapäivällä ja iltapalaksi ennen nukkumaanmenoa joten ei se enää maistuis aamulla... Palkkarin vedän aina treenin jälkeen. Ei tuo raejuustokaan puuron kans kuulosta hyvältä...

Kyllä tää on vaikeaa.:itku:

Raejuustoa ja sokeritonta valion mehukeittoa sekasin :kuola:

Mä syön aamiaiseksi 2 realia, jossa margariinia, 4 viip. kalkkunaleikettä (n.50g) ja 50g polar 5% juustoa. Pitäis olla 340 kcal ja 33,4g protskua. Kätevä eväs myös mukaan otettuna :)

Hani79 sanoi:
TI Kävelylenkki 1 h

Ravinnosta sen verran että syön
aamuisin kaurapuuron leseillä
Lounaaksi salaatin lihalla + ruisleipää 2 palaa
Välipalaksi rahkaa ja jugurttia + hedelmä
Välipalaksi ruisleipää ja kahvi
Illalliseksi esim kanafilee ja keitettyjä kasviksia
Iltapala rahkaa +jugurttia

Teetkö kävelylenkkisi ennen aamupalaa? Pystyisitkö laskemaan päivittäiset kalorit, protskut, hiilarit ja rasvat? Paljonko painat?

En tee kävelyä aamulla koska menen 7 jo töihin. Pystyisin varmaan laskemaan tolla kalorilaskurilla nuo protskut hiilarit ja rasvat.... PAinan 57 kg ja olen 162 cm pätkä, siis pitkä ;)

Hani79 sanoi:
-- Ei vaan millään haluaisi alkaa laskemaan kaloreita kun se menee niin hankalaksi, pitäisi olla vaaka kotona et tietää paljon on syönyt mitäkin päivän aikana! --

Eihän semmoinen vaaka maksa kuin jotain pari - kolme kymppiä, kyllä semmoisen raskii ostaa. Ja kun viikon tai pari punnitset ruokia, niin opit kyllä arvioimaankin syömäsi määrät.

Fluffy sanoi:
Eihän semmoinen vaaka maksa kuin jotain pari - kolme kymppiä, kyllä semmoisen raskii ostaa. Ja kun viikon tai pari punnitset ruokia, niin opit kyllä arvioimaankin syömäsi määrät.

asiaa! eikä siihen välttämättä mene edes viikkoa, mulla meni vaan muutama päivä ennenkuin pystyin muistamaan ja arvioimaan silmämääräisesti suht tarkasti ruoka-aineiden painon ja ravintosisällön.

jos et halua ostaa niin lainaa joksikin ajaksi kaveriltasi joka kuntoilee/omistaa pienen lemmikin.

Fluffy sanoi:

melko kallista :eek: en muista paljon maksoin omastani mutta alle 10 ekee kuitenkin.cittarista

Kuinka nopeasti rasvaprosenttia pystyy dieetillä pudottamaan ja kuinka paljon niin että painokin putoaisi?

Itse tuumin että koettaisin pudottaa rasvoista vaikkei se % nytkään iso ole (ehkä n. 15%).

Treenaan paljon: noin neljänä päivänä viikossa lenkki+lihaskunto (nopeuskestävyys yleensä, joskus maksimia) sekä aerobinen lajitreeni, lisäksi lajitreenit vielä niin että pari viikkoo rankempaa treeniä ja yksi kevyempi viikko. Lihasmassaa on kokoiselleni tyttöselle aika paljon, ja kun painon olisi kisoja ajatellen hiukan pudottava en varmaan voi juurikaan enää lihasta kasvattaa (:itku: se kun näyttäs olevan mulle helppoo:rolleyes:) mut en haluis lihaksista painoa pudottaakaan. Eli nipistän rasvoista, ja ennen kisoja viimeiset nesteistä. Ja mahasta, heh. Paino on n. 55 kg ja pituus huisit 165 senttiä.

Syön prodea paljon, rasvaa purkista ja toisinaan kalasta. Hiilareitten kanssa olen tarkkana. Kaloreita 1500-2000 päivässä siksakkina. Tämä on tyyli (ylimalkaisesti, ei mikään dieettikertomus): aamupuuro+raejuusto+prodejauhetta, välipalaksi rahka+hedelmää+potskupatukkaa tms, palkkari (soijaproteiinia ja bull's recoveryä), illalla esim. katkarapusalaatti ja iltapalaksi vielä rahkaa, mehukeittoa (sokeroimaton), hedelmiä, kalaa/kananmunaa/kalkkunaa tms ja toisinaan rentouttava light-olut;)

Miltäs vaikuttais?

... ja tänään mulle sanottiin et rasvaa ei paljoo ole, että voi aika tiukassa olla. Tai siis se on jakautunu vähä epätasasesti;) Rasvaton yläkroppa vaan ei reidet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom