Miten rasvaprosentti pienemmäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hani79
  • Aloitettu Aloitettu
venla sanoi:
Kuinka nopeasti rasvaprosenttia pystyy dieetillä pudottamaan ja kuinka paljon niin että painokin putoaisi?

Itse tuumin että koettaisin pudottaa rasvoista vaikkei se % nytkään iso ole (ehkä n. 15%).

Treenaan paljon: noin neljänä päivänä viikossa lenkki+lihaskunto (nopeuskestävyys yleensä, joskus maksimia) sekä aerobinen lajitreeni, lisäksi lajitreenit vielä niin että pari viikkoo rankempaa treeniä ja yksi kevyempi viikko. Lihasmassaa on kokoiselleni tyttöselle aika paljon, ja kun painon olisi kisoja ajatellen hiukan pudottava en varmaan voi juurikaan enää lihasta kasvattaa (:itku: se kun näyttäs olevan mulle helppoo:rolleyes:) mut en haluis lihaksista painoa pudottaakaan. Eli nipistän rasvoista, ja ennen kisoja viimeiset nesteistä. Ja mahasta, heh. Paino on n. 55 kg ja pituus huisit 165 senttiä.

Syön prodea paljon, rasvaa purkista ja toisinaan kalasta. Hiilareitten kanssa olen tarkkana. Kaloreita 1500-2000 päivässä siksakkina. Tämä on tyyli (ylimalkaisesti, ei mikään dieettikertomus): aamupuuro+raejuusto+prodejauhetta, välipalaksi rahka+hedelmää+potskupatukkaa tms, palkkari (soijaproteiinia ja bull's recoveryä), illalla esim. katkarapusalaatti ja iltapalaksi vielä rahkaa, mehukeittoa (sokeroimaton), hedelmiä, kalaa/kananmunaa/kalkkunaa tms ja toisinaan rentouttava light-olut;)

Miltäs vaikuttais?

No mun mielestä toi rasvaprosentti on naiselle ihan kohdillaan oleva, joten siitä sun ei kannata olla huolissas...

Rasvaprosentin pudotusvauhdista on todella vaikeeta sanoo mitään, se on kuitenkin niin henkilöstä kiinni, ja noin alhaisella (naiselle) rasvaprosentilla se voi tosiaan olla aika tiukassa, niinkuin seuraavassa postissa sanoitkin. Ainahan painoa pystyy pudottamaan, mutta se voi sitten olla juurikin niistä lihaksista pois...

Sulla toi liikunta ja myös ravintopuoli noin päällisin puolin tuntuis olevan kunnossa, eli jos olet jo todennut että noilla kaloreilla paino tippuu niin jatka samaa rataa, jos ei niin voisit koittaa vaikka viikon kerrallaan tai pidempäänkin vähän erilaisia kalorimääriä ja tarkkailla miten ne vaikuttaa painoon.. Viikko voi tosin olla vähän lyhyt aika.. Eli jos noilla kaloreilla ei paino putoa niin voit koittaa vähentää tai jopa lisätä kalorimäärää ja katsoa mitä tapahtuu. Varo "säästöliekkiä"!!

Ja pidä mielessä että paikallista rasvan palamista ei tapahdu, eli se häviää sitten tasaiseen tahtiin koko kropasta. Tässä postauksessa ei varmaan ollut yhtään mitään uutta, mutta tulipahan kirjoitettua...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitti Maxi! On tosiaan tullu lihasmassaa tässä (jee!), ja kilpailupainoon pitäisi kiristellä. Jos sais pari kiloa pois niin loput voiskin sitten vetää. Mä oon ehkä turhankin vähillä syömisillä välillä, eli just toi ns. säästöliekille meneminen arvelluttaa. Oon koettanut välttää sitä 'rytmittämällä' vähän sellasia mässypäiväntapaisia joukkoon mutta silti pelkään et vedän liian nopeasti liian tiukille. (On mullakin ongelma;) ) Sori, alkaa olla OT...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom