Miten pysyt tiukkana ja samalla pyrit kasvattamaan lihaksia?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllähän tuo kunnon aamupala nyt kropalle ainakin tekee hyvää. Pysyy verensokeri tasaisena ja kun lähtee aamulla töihin/kouluun, niin ei samantien ole nälkä ja heikko olo. Tosin en tiedä onko isoa merkitystä lihasten kasvattamisen kannalta. Kyllähän sitä sanotaan että aamulla elimistö ottaa parhaiten vastaan ravintoa, mutta viisaammat selventäköön taas :D.

Kuulostaa ettet oo koskaan esim 16h paastoa testannut :) Kannattaa testata. Ja paasto = 0kcal. Eli ei edes sitä purkkaa.

Elimistö ottaa parhaiten ravintoa vastaan aamulla niillä jotka ei ole kalibroinu sitä ottamaan parhaiten ravintoa vastaan esim treenin jälkeen. Esimerkiksi jos jätät aamupalan pois, ja vaikka lounaanki, ja syöt 1-1.5h ennen treeniä pienen aterian ja treenin jälkeen sitten hiilareita ja prodea mielin määrin on treenin hyötykin ihan mahdoton verrattuna tämmöseen jatkuvaan tekohengitysruokailuun. Vaikkapa tästä hauska artikkeli aiheeseen liittyen.

Ja mä en kyllä edes pystyis tohon enkä lähde kyllä yrittämäänkään.. mutta miten vaan :D Jos jätän aamulla syömättä, niin koulussa heikottaa jo 9-10 aikaan ihan totaalisesti ja jos jättäisi vielä lounaankin väliin, niin taju lähtis varmaan loppupäivästä.

Mä en syö aamupalaa ollenkaan. Tulee huono olo jos menen aamulla jotain suuhuni laittamaan. Joku pari tuntia pitää vähintään odotella heräämisen jälkeen ennen ku viittii mitään syödä, tai ennen ku edes tekee mieli syödä mitään

Mä en syö aamupalaa ollenkaan. Tulee huono olo jos menen aamulla jotain suuhuni laittamaan. Joku pari tuntia pitää vähintään odotella heräämisen jälkeen ennen ku viittii mitään syödä, tai ennen ku edes tekee mieli syödä mitään

Kandeis vetää aamul edes/vähintään ne ravinteet nestemäisenä sisään niin kehokin käynnistyy siinä samalla. Eli prode/maltodrinkki aamul huiviin. Prodee 20-30g ja maltoo omantunnon mukaan.

Yritin etsiä, mutta turhaan koska T-nationin search on ehkä maailman huonoin. Siellä on kuitenkin ollut artikkeleita proteiini/rasvapitoisen aamupalan puolesta. Täälläkin varmasti moni vetää kananmunia jne aamulla.

Itsekin olen joskus vetänyt vain proteiinidrinkin + vitamiinit + omegat naamaan aamulla, mutta jotenkin vierastaisin malton juomista aamusta. Olen kuitenkin hiilarikammoinen laihaläski, joten mielipiteeni ei ole kauhean puolueeton.

Lisäksi leangains jne. Kuulostaa mukavalta, mutta jotenkin en vaan saa niitä toimimaan omaan päivärytmiini. Tykkään herätä aamulla aikaisin ja urheilla aamuisin, joten tämä 16/8 olisi melko vaikea toteuttaa. Nälkäisenä en saa unta mitenkään.

Yritin etsiä, mutta turhaan koska T-nationin search on ehkä maailman huonoin. Siellä on kuitenkin ollut artikkeleita proteiini/rasvapitoisen aamupalan puolesta. Täälläkin varmasti moni vetää kananmunia jne aamulla.

Itsekin olen joskus vetänyt vain proteiinidrinkin + vitamiinit + omegat naamaan aamulla, mutta jotenkin vierastaisin malton juomista aamusta. Olen kuitenkin hiilarikammoinen laihaläski, joten mielipiteeni ei ole kauhean puolueeton.

Jaa, enpä oo kuullu kenenkään suosittelevan rasvapitoista aamupalaa... tai no, oon kuullut, mutta en ns. bodaukseen liittyen. Aamulla pitäis vetää hiilareita, että saa energiaa päivän toimiin. Ja olis tärkeetä saada ne ravinteet nopeesti kehoon pitkän paaston, eli yön jälkeen. Rasva vaan hidastaa proteiinien imeytymistä. Ja optimaalistahan on siis vetää aamul eka se drinkki ja sit tunnin pääst vast se virallinen aamupala. Mutta jos oot laihaläski (ei käy kyl kateeks :) :( ), ni silti voi vetää aamul ton prode/maltodrinkin 50/50 suhteella, eli 20-30g kumpaakin. Ja sit tekee niin, et ainoot hiilarit koko päivän aikana tulee aamulla, palkkarissa ja treenin jälkeisessä ruuassa. Illal ei tietenkään mitään hiilareit, mut ei myöskää 2-3 tuntiin ennen treeniä. Ja muutenkin proteiinilla ja rasvalla täytät ruokavalios ja leivät ainoostaan aamulla. Ja täysjyvää kaikki tuotteet. Ja vettä sikana. Varmaanki jo teetkin näin, mutta miksi sitten oot edelleen laihaläski? :evil:

Jaa, enpä oo kuullu kenenkään suosittelevan rasvapitoista aamupalaa... tai no, oon kuullut, mutta en ns. bodaukseen liittyen. Aamulla pitäis vetää hiilareita, että saa energiaa päivän toimiin. Ja olis tärkeetä saada ne ravinteet nopeesti kehoon pitkän paaston, eli yön jälkeen. Rasva vaan hidastaa proteiinien imeytymistä. Ja optimaalistahan on siis vetää aamul eka se drinkki ja sit tunnin pääst vast se virallinen aamupala. Mutta jos oot laihaläski (ei käy kyl kateeks :) :( ), ni silti voi vetää aamul ton prode/maltodrinkin 50/50 suhteella, eli 20-30g kumpaakin. Ja sit tekee niin, et ainoot hiilarit koko päivän aikana tulee aamulla, palkkarissa ja treenin jälkeisessä ruuassa. Illal ei tietenkään mitään hiilareit, mut ei myöskää 2-3 tuntiin ennen treeniä. Ja muutenkin proteiinilla ja rasvalla täytät ruokavalios ja leivät ainoostaan aamulla. Ja täysjyvää kaikki tuotteet. Ja vettä sikana. Varmaanki jo teetkin näin, mutta miksi sitten oot edelleen laihaläski? :evil:

Aamupalalla olisi hyvä nauttia pitkäketjuisia hiilareita ja jonkin verran myös proteiinia, mutta rasva & proteiini - aamiainen on myös pätevä ratkaisu, joskin voi tottumattomalle aiheuttaa ongelmia energisyyden ja jaksamisen kanssa. Maltoa on turha sotkea aamiaiseen tai oikeastaan mihinkään muuhun kuin palkkariin. Vai saisitko muka pöytäsokeristakin "energiaa" päivän touhuihin? Maitotuotteet, kananmunat jne ovat myös aivan tarpeeksi nopeasti imeytyviä aamiaselle. Ei silloin mitään heroja tarvita.

Itse kyllä syön nimenomaan ennen treeniä hiilareita jotta jaksaa treenatakkin. Pyrin tosin nykyään että isoa ruokaa ei tulisi syötyä alle kahta tuntia ennen treeniä, mutta dieetillä täytyy itseni ainakin syödä se päivän pääruoka alle että jaksaa.

Malton välttämättömyys palkkarissahan on kyseenalaistettu, mutta ennen treeniä saadut hiilarit ovat joka tapauksessa tarpeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja mä en kyllä edes pystyis tohon enkä lähde kyllä yrittämäänkään.. mutta miten vaan :D Jos jätän aamulla syömättä, niin koulussa heikottaa jo 9-10 aikaan ihan totaalisesti ja jos jättäisi vielä lounaankin väliin, niin taju lähtis varmaan loppupäivästä.

"According to the research I reviewed on the effects of short term fasting on blood sugar, a 24-hour fast should not place you into a hypoglycemic state, and I have not seen any research that has shown a subject going below 3.6 mmol/L blood sugar during a short term fast."

50 ihmistä ja 72h paastoa, jonka loppupuolella vasta alkoi 14/50 kohteista heikottaan jollain tavalla. Olet kai poikkeus. Huonolla tavalla siis.

Hmm aika mielenkiintoista kyllä et ei olis mitään ongelmia jaksamisen kanssa jos noin pitkään paastoaa.. luulen kyllä tosiaan että omalla kohalla saattaisi tulla ongelmia. :D

Aamupalalla olisi hyvä nauttia pitkäketjuisia hiilareita ja jonkin verran myös proteiinia...

Joka aterial olis hyvä vetää n. 30g proteiinia.

Maltoa on turha sotkea aamiaiseen tai oikeastaan mihinkään muuhun kuin palkkariin. Vai saisitko muka pöytäsokeristakin "energiaa" päivän touhuihin? Maitotuotteet, kananmunat jne ovat myös aivan tarpeeksi nopeasti imeytyviä aamiaselle. Ei silloin mitään heroja tarvita.

Ei kai kukaan oo käskenytkään maltoa sotkemaan aamiaiseen tai mihinkään muuhuun ku palkkariin... ja aamun "starttijuomaan", miksä sitä nyt sitten kutsuisi. "Starttijuoman" pointtihan on ravita koko keho nopeasti ravinteilla, koska se on niistä täysin tyhjä yön jälkeen, ja koska aamulla (ja treenin jälkeen) keho on vastaanottavimmillaan ravinteita kohtaan. Auttaa lihasten kasvatuksessa ja massan hankinnassa ja kerryttää päivän kaloreita mukavasti. En viittis toistaa, että virallinen aamiainenhan syödään tunti ton drinkin jälkeen... Ja esim. itellä on siinä maitoa JA heraa muun muassa.

Itse kyllä syön nimenomaan ennen treeniä hiilareita jotta jaksaa treenatakkin. Pyrin tosin nykyään että isoa ruokaa ei tulisi syötyä alle kahta tuntia ennen treeniä, mutta dieetillä täytyy itseni ainakin syödä se päivän pääruoka alle että jaksaa.

Malton välttämättömyys palkkarissahan on kyseenalaistettu...

Voikko laittaa jotain linkkiä tutkimuksiin, kiitos? Haastan kenet tahansa saliharrastajan aloittamaan HST:n siten, että alla on se 9 päivää totaalitaukoa (kuten ohjeissa sanotaan) ja sitten olemaan syömättä vähintään 2, mielellään 3 tuntia ennen treeniä, sitten tekemään 8 eri liikettä 2x15 koko kroppa läpi hyvällä tekniikalla ja "riittävillä" painoilla ja katsotaan sitten kuinka selvitään ilman hiilareita palkkarissa? Syy miksi ennen treeniä ei vedetä hiilareita (tässä testissä) on a) koska ylimääräiset hiilarit menee treenin polttoaineeksi eikä rasva pala ja b) koska tämä treeni tyhjentää kehon glykogeenivarastot toivon mukaan täysin, jolloin on pakko saada niitä hiilareita. [Huom! Noin 3 tuntia ennen tätä on toki syöty hiilareita, mutta se ei tuu riittämään.] Malton kiskominen palkarissa ei ole tämän jälkeen ainoastaan välttämätöntä, vaan se on myös ainoa järkevä ratkaisu.

Yleensäkin jos tekee 3-6 toiston settejä, ei oo mitään tarvetta ylimääräselle hiilarille alle 2 tuntia ennen treeniä (jos haluu polttaa vähä rasvaa samalla). 10-15 toiston setteihin kannattaa vetää pieni loaderi ennen salille lähtöä, muuten ei energiat riitä. Prodeehan voi tankata joka tapauksessa oli setit tai treenit mitä tahansa (puol desiä riittää).

Hmm aika mielenkiintoista kyllä et ei olis mitään ongelmia jaksamisen kanssa jos noin pitkään paastoaa.. luulen kyllä tosiaan että omalla kohalla saattaisi tulla ongelmia. :D

No siis tottakai tulee jos vedät kaks treeniä päivässä, kuten tuola jo sanottiin. Kun pitäis se 16h vähintään paastota, ei vuorokauteen mahu kahta treeniä (kun kalorit [hiilarit] otetaan treenin yhteydessä).

Ei tuo pätkäpaasto toimi semmosilla duracelpupuilla jotka esim polokee sata lasissa 30km töihin juoksemaan rottarallia ja sit 30km kotia josta haetaan treenikamppeet ja 30km salille jossa tehään 3h ääliötreeni.. Tai niille vähemmän ääripäillekkään. Ei oikein kauheasti passaa rehkiä paaston aikana, mutta ite oon parhaat treenit vetäny 23h paaston jälkeen päivänä jona oon esim aamupäivällä haravoinu pihaa tms kevyttä aerobista.

Kannattaa lukea Brad Pilonin Eat-stop-eat jos paasto vähänkään kiinnostaa. Todella lyhyt ja helppolukuinen peedeeäffä.

EDIT: For what it's worth, mun päivät on nyt viimisen pari kuukautta menny ihan niin että päivän oon töissä jossa mulla on mahdollisuus tehä satunnaisesti leuanvetoja tjs, ja teenkin niin että monta kertaa päivässä saatan vetää pari leverivetoa, mutta en koskaan lähellekään failurea/väsymystä/hypertrofiaa/whatever, ja päivän aikana tulee vedettyä aika monta + kunnon treeni sitten "syöntiaikaan." Eikä ole tietoakaan väsymyksestä edes 24h paaston jälkeen.

Mulle, onneksi, tuo toimii kuin tauti, enkä vois kuvitella enään vaihtavani "normaali" ruokarytmiin. On se vaan niin perseestä olla läski.

Joka aterial olis hyvä vetää n. 30g proteiinia.

Ei kai kukaan oo käskenytkään maltoa sotkemaan aamiaiseen tai mihinkään muuhuun ku palkkariin... ja aamun "starttijuomaan", miksä sitä nyt sitten kutsuisi. "Starttijuoman" pointtihan on ravita koko keho nopeasti ravinteilla, koska se on niistä täysin tyhjä yön jälkeen, ja koska aamulla (ja treenin jälkeen) keho on vastaanottavimmillaan ravinteita kohtaan. Auttaa lihasten kasvatuksessa ja massan hankinnassa ja kerryttää päivän kaloreita mukavasti. En viittis toistaa, että virallinen aamiainenhan syödään tunti ton drinkin jälkeen... Ja esim. itellä on siinä maitoa JA heraa muun muassa.

Painosta riippuen toki, mutta kunhan se 1.5x rasvaton painokilo tulisi jaotelluksi väh. kolmelle aterialle. Enpä lähde inttämään tuosta "starttidrinkin" tarpeellisuudesta ilman mitään empiiristä dataa, kuulosti vaan omaan korvaan turhan hifistelevältä. Kroppa on toki vastaanottavassa tilassa, mutta ei kai siinä anabolinen ikkuna enää ole auki? Eivätkä ne heratkaan välttämättä tarvitse nopeaa hiilaria imeytyäkseen.

ChildInTime onko tuo paasto muka hyvä ratkaisu lihasten kasvattamisenkin kannalta? Eikö tollasessa paastossa katabolia iske hyvin äkkiä? :D

ChildInTime onko tuo paasto muka hyvä ratkaisu lihasten kasvattamisenkin kannalta? Eikö tollasessa paastossa katabolia iske hyvin äkkiä? :D

Sulle pikanen vastaus: Ei paras, mutta ei huono, ja ei iske. Enkä jaksa lähteä edes kaivaan tähän tutkimuksia. Edelleen, kandee lukea eat-stop-eat ja vaikka plärätä tän heebon blogia.

Mutta ihan topicciin liittyen "miten pysyt tiukkana [= poltat rasvaa] ja samalla pyrit kasvattamaan lihaksia [wut]" tarkottaa käytännössä "miten recompataan?" = keho käyttämään ravinteita paremmin hyödyksi. No tuossa on metodi.

Tuo kaveri on ollu useamman vuoden nyt IFällä ja ei tuo minusta kauhean pieneltä näytä. Maastaveto mm. 289.25kg kehonpainolla 93kg ja rasvaprosentilla 5.5%.

Hyvä tredi. Täähän olis sellanen ultimaattisen mahtava tila punttaajalle, jotenkin vaan tuntuu että kun toista yrittää kehittää niin toinen kärsii. Itse olen nähnyt parhaaksi vaihtoehdoksi treenata punttia kolme kertaa viikossa (panostaen isoihin liikkeisiin) ja joka toinen päivä aerobista. Kävelyä, lenkkiä, nyrkkeilysäkkiä jne. Kuitenkin n. tunnin treeni kerralla ettei mene turhaksi heilumiseksi. Viikossa 1-2 lepopäivää jolloin ehkä kevyttä kävelyä tai venyttelyä. Silti lihasten päällä koristaa tuossa keskivartalon kohdalla komea pelastusrengas :D Ainakin selän puolelta näkyy sellanen taitos tuossa kylkien ja alaselän kohdalla että hävettää. Harmi kun rasvaa ei pysty oikein yhdestä tietystä kohdasta polttamaan kun muuten olisin ihan tyytyväinen.

Ehkä pari kertaa kuussa tapahtuva raskas kaljan lipittämisen lopettaminen/vähentäminen voisi auttaa asiaa, mutta hitto kun kalja on vaan välillä niin hyvää.

Rasvan poltto ja lihasten kasvatus samaan aikaan on mahdotonta. Siis samalla sekunnilla, minuutilla jne. Mutta se on mahdollista jopa vuorokauden sisällä tehdä molempia. Esimerkiksi pätkäpaastolla. Esim 18h paaston aikana noin 3h poltetaan energiavarastoista eniten rasvaa. Tän jälkeen vetastaan treenit ja palauttavat eväät jotka menevät lihaksen rakentamiseen. Kun taas alkaa seuraava paasto ja ruoka on imeytynyt, tehostuu rasvanpoltto taas. Tämäkin juttu suoraan Eat-stop-eatistä. Ei mun omaa mutua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom