• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Miten pysyt tiukkana ja samalla pyrit kasvattamaan lihaksia?

Liittynyt
22.11.2005
Viestejä
14
eli miten pysyt tiukassa kunnossa ja samalla kasvattaisit lihaksia? onko se edes mahdollista?
 
Liittynyt
29.4.2007
Viestejä
1 234
Oot rekisteröityny pakkikselle 2005 ja kysyt tollasia. Nyt meni _vähän_ ohi.
 
Liittynyt
25.2.2005
Viestejä
2 131
+500kcal per päivä ja kovalla treenillä. Kyllähän siinä vähän ylimääräistäkin kertyy, mutta sille ei taida naturaali voida mitään.
 
Liittynyt
26.7.2003
Viestejä
9 690
Yksi vaihtoehto on energiamäärän syklittäminen lyhyellä aikavälillä, vaikka 2 viikkoa syö reilummin ja 2 viikkoa vähemmin. Niin, että keskinmäärin kaloreja tulee kuitenkin hieman yli kulutuksen. Ei pääse missään vaiheessa läskiä kertymään liikaa kun mahdolliset 2 viikon plussajaksolla kertyneet läskit lähtee 2 viikon miinuskaloreilla. Tämä systeemi taisi olla esitelty Massaa! Voimaa! -kirjassa. Siinä oli esimerkkinä +1000kcal 2vko ja -500kcal 2vko. Jaksojen pituuksia ja energiamääriä voi ja kannattaa vaihdella ettei kroppa totu samaan settiin.
 
Liittynyt
14.9.2008
Viestejä
445
Yksi vaihtoehto on energiamäärän syklittäminen lyhyellä aikavälillä, vaikka 2 viikkoa syö reilummin ja 2 viikkoa vähemmin. Niin, että keskinmäärin kaloreja tulee kuitenkin hieman yli kulutuksen. Ei pääse missään vaiheessa läskiä kertymään liikaa kun mahdolliset 2 viikon plussajaksolla kertyneet läskit lähtee 2 viikon miinuskaloreilla. Tämä systeemi taisi olla esitelty Massaa! Voimaa! -kirjassa. Siinä oli esimerkkinä +1000kcal 2vko ja -500kcal 2vko. Jaksojen pituuksia ja energiamääriä voi ja kannattaa vaihdella ettei kroppa totu samaan settiin.
Muistelisin, että jossain tredissä olis ehdotettu 2 viikon bulkkia ja viikon dieettiä.
 
Liittynyt
30.11.2007
Viestejä
5 149
Kulutat paljon ja syöt samalla yli kulutuksen(suosittelen aamuaerobista). Iltapäivällä carb-cut-off, eli sen jälkeen ei enää hiilihydraatteja. Hiilareita ja rasvaa ei kannata syödä samalla aterialla.
 
Liittynyt
7.9.2007
Viestejä
2 876
Kaupunki
Oulu
Liittynyt
7.9.2007
Viestejä
2 876
Kaupunki
Oulu
Lukaisin tuon opuksen, kenellääkään henkilökohtaista kokemusta?
Mm. mulla. Yhellä kaverilla joka vaihto pätkäpaastolle ja söi vielä aika primaalistikki, eli jätti prosessoidut paskat pois, lähti puolen vuoden aikana 9kg painoa.

Ja se on nainen.

Täältä lisää testimonialseja. Vaihdoin vajaa vuosi sitten pätkälle ja en oo päivääkään syöny aamupalaa/lounasta, ja maksimissaan kolme ateriaa on menny päivässä ilman välipaloja tai muita mutusteluja.

Kandee myös ottaa huomioon varauksella ne heebelit jotka jaksaa vielä hokea paaston lihaksia tuhoavista vaikutuksista ja lukea tuo leangains huolella, ota se käyttöön vain jos pystyt säätään syömiset treenin mukaan ja toisinpäin. Ei esim aamuaerobisia jne, mutta sen varmaan tiedätkin jo kun "lukasit ton opuksen."
 
Liittynyt
8.12.2009
Viestejä
27
6viikkoa maltillista bulkkia ja 2 viikkoa kiristelyä , vaikka olisit bulkilla jätä iltaisin hiilarit pois !
 
Liittynyt
20.1.2010
Viestejä
1 038
Syö lihaa. Myös muuta proteiini- ja rasvapitoista, hiilareita ei kannata syödä muuten kuin treenin jälkeen. Ja liiku paljon. Itse käyn 3 kertaa viikossa salilla, siellä vietän ainakin tunnin. Ja isoja liikkeitä, eli jos vaihtoehtoina on rinnalleveto tai yhden käden soutu, tee rinnalleveto. Ja noilla kolmella kerralla AINA koko kroppa. Yleensä sarjoja vähintään 10, liikkeitä 2-3 ja toistoja max. 3 per sarja. Ja kannattaa tehdä mieluiten super- tai jättiläissarjoina, jos vaan kunto kestää. Kummasti alkaa hiki virtaamaan jo ekalla kierroksella kun eka tekee kyykyn, sitten pystypunnerruksen ja päälle rinnallevetoa! Sitten max 90s lepoa ja taas uudestaan.

Välipäivinä yleensä heilun kotona 20kg kahvakuulan kanssa keskimäärin 30min, tai sitten kehonpainolla liikkeitä tai muuta "kevyempää", mutta silti mahdollisimman kokonaisvaltaista, näinä päivinä voi tehdä muutakin, ihan miten huvittaa. Jos mua huvittaa pari tuntia kuulasession jälkeen vielä harjoitella niin sittenhän harjoittelen. Ja salipäivinäkin voi tehdä muutakin. Ihan mitä huvittaa ja jaksaa.

Muistaa vaan syödä paljon ja nukkua hyvin. Ja venytellä.
 
Liittynyt
21.3.2010
Viestejä
769
Puhdasruoka, treeni + jonkinmoinen aerobinen on ihan hyvä. Voit toki syklittää juurikin 2vk kiristelyä/2vk vähän yli kulutuksen, mutta hyvin sitä kasvaa ja ei läskiinny kun syö puhtaasti ja muistaa liikkua. Itse en ole oikein fani tuolle armottomalle läskikaudelle.
 
Liittynyt
8.10.2005
Viestejä
81
Syö lihaa. Myös muuta proteiini- ja rasvapitoista, hiilareita ei kannata syödä muuten kuin treenin jälkeen.
Hiilareita kyllä kannattaa syödä myös aamulla. Kaksi päivän tärkeintä ateriaa on juuri aamupala sekä treenin jälkeinen ateria ja näille voi huoletta laittaa hiilareita vähän reilummin.
 
Liittynyt
8.9.2006
Viestejä
354
Hiilareita kyllä kannattaa syödä myös aamulla. Kaksi päivän tärkeintä ateriaa on juuri aamupala sekä treenin jälkeinen ateria ja näille voi huoletta laittaa hiilareita vähän reilummin.
Toi taitaa toi aamupalan tärkeys olla myytti. Jostain tieteellisestä tutkimuksesta kävi ilmi että ei se oo sen tärkeempi kuin muutkaan ateriat. Maalaisjärjellä tietysti itsekin kuvittelin että olis, kun siinä ei kuitenkaan oo syöty moneen tuntiin, mutta uskon viisaampia...
 

Deleted member 70276

Kyllähän tuo kunnon aamupala nyt kropalle ainakin tekee hyvää. Pysyy verensokeri tasaisena ja kun lähtee aamulla töihin/kouluun, niin ei samantien ole nälkä ja heikko olo. Tosin en tiedä onko isoa merkitystä lihasten kasvattamisen kannalta. Kyllähän sitä sanotaan että aamulla elimistö ottaa parhaiten vastaan ravintoa, mutta viisaammat selventäköön taas :D.
 
Liittynyt
4.12.2009
Viestejä
1 586
Kyllähän tuo kunnon aamupala nyt kropalle ainakin tekee hyvää. Pysyy verensokeri tasaisena ja kun lähtee aamulla töihin/kouluun, niin ei samantien ole nälkä ja heikko olo. Tosin en tiedä onko isoa merkitystä lihasten kasvattamisen kannalta. Kyllähän sitä sanotaan että aamulla elimistö ottaa parhaiten vastaan ravintoa, mutta viisaammat selventäköön taas :D.
Kyllä koska aamuisin on glykogeenivarastot pienimmillään joten hiilareitten ja rasvojen muodostaminen rasvaksi kehoon on hyvin vähäinen(tuolla aterialla). Syökää paljon aamiaisella :)
 
Liittynyt
8.10.2005
Viestejä
81
Toi taitaa toi aamupalan tärkeys olla myytti. Jostain tieteellisestä tutkimuksesta kävi ilmi että ei se oo sen tärkeempi kuin muutkaan ateriat. Maalaisjärjellä tietysti itsekin kuvittelin että olis, kun siinä ei kuitenkaan oo syöty moneen tuntiin, mutta uskon viisaampia...
Kyllä mäkin viisampia mieluusti uskon :) Mentula tän asian mulle kertoi.

Ja toki myös omiin havaintoihin pohjasin tuota hiilareiden aamulla syömistä. Jos syön pelkästään rasvaa ja proteiinia aamulla niin nälkä iskee aika äkkiä ja energia loppuu kesken. Myöskin illalla tekee mieli syödä huomattavasti enemmän kuin olisi tarvis ja aamulla meinaa taas jaksaa syödä kunnolla kun ei meinaa olla nälkä. Mutta nämä siis omia havaintoja ja varmasti jokaisen keho toimii erilailla eikä nämä jutut kaikilla mene samalla tavalla.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Miten kasvaa aamuvuorojen jälkeen? Treeni 8
Miten lähteä kehittämään kroppaa Treeni 5
Treeni tunnissa - miten toteuttaa järkevästi? Keskustelu nopeille treeneille Treeni 34
Miten päästä eroon pyörtymisen/oksentamisen tunteesta? Treeni 7
Miten toteutatte progressiota ja pyritte nousujohteisuuteen treeneissänne? Treeni 11
Erilaiset progressiomallit ja miten niitä käytätte? Treeni 2
Miten venyttelette? Treeni 11
Miten aloitan kisaamisen? Treeni 4
Miten treenata, kun tarkoituksena on polttaa rasvaa? Treeni 2
Olkapäiden oikea setuppi alavinopenkissä? Miten teette? Treeni 9
Miten pian haukkari 40 sentistä 45 senttiseksi? Treeni 32
Miten rakentaisit "gettopuntti" -ohjelman? Treeni 10
1kk ilman salia miten treenaan? Treeni 29
Miten saada painoa terveellisesti? Treeni 31
Miten toteuttaa kevyt treeni viikko? Treeni 2
Miten yhdistää bodaus, voima ja crossfit treeni Treeni 12
Miten treenata aamuisin 6xvko? Treeni 4
Miten dietata oikein? Treeni 15
Kyykyn tekniikka: Miten laskeutua kuoppaan "oikein"? Treeni 3
mitä liikkeitä ja miten saan selkälihakset kasvamaan nopeasti? Treeni 27
Miten jakaa treenit kun treenataan kaksi kertaa päivässä? Treeni 1
Miten määritellään glykogeeniä kuluttava harjoitus? Treeni 5
Kaks vuotta bulkilla, miten jatkaa? Treeni 13
Etukyykky ja täysipainoinen jalkatreeni. Miten? Treeni 32
tempausvala - onnistutteko ja miten olette kehittyneet Treeni 13
Miten käyttää aika mahdollisimman tehokkaasti?! Treeni 17
Miten treenata dieetillä? Treeni 5
Oranki Miten treenaat tällä hetkellä? Treeni 1061
Polvet kipeät, miten treenata jalat? Treeni 76
Miten "sisäpohkeisiin" kokoa/voimaa? Treeni 8
Miten käsivarsista pyöreämmät Treeni 13
2-jakoisella kroppa läpi 2 x viikossa - miten treenata? Treeni 1
Kyykky ja mave nousuun, miten? Treeni 6
Miten saada lihasta rintaan, jos penkkiä ei voi tehdä? Treeni 45
Trapetsius kuosiin, miten? Treeni 45
Kämmenluut murtuneet. Miten jatkaa treeniä? Treeni 6
Miten saada rasva pois nopeasti Treeni 19
Lisää massaa jalkoihin!! Miten? Treeni 45
Timba79 Pitkä treenitauko, miten järkevä paluu? Treeni 46
Miten saisin vatsan litteäksi, ja miten nopeasti? Treeni 20
Miten eroon löysyydestä ja ylimääräisestä nahkasta? Treeni 2
Miten treenata penkki 45kgx20+ Treeni 13
Miten saada ylimääräinen ''nahka'' eli allit pois käsistä? Treeni 12
Miten saada aikasemmin unta!? Treeni 46
miten sali ohjelma pitää toteuttaa? Treeni 5
Miten harjoitella ennen pitkää taukoa? Treeni 2
Miten motivoitte itseänne ennen treeniä? Treeni 193
miten syltä levemmäksi? Treeni 6
Miten hankkia alavatsalihaksia?! Treeni 16
Miten jaksaa tehdä kaksi tai useamman lihasryhmän samassa treenissä? Treeni 19
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös