Miten porukka syö raejuustonsa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja purkkis
  • Aloitettu Aloitettu
Ketsupin kanssa menee raejuustoa kun ei mitään :D Yleensä raakana mutta kun sattuu kohalle vesipurkki niin vituttaa.
feikkiedit. Olen näköjään vastannu mut pitipä todeta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itellä oli jääny paistettuja herkkusieniä ja sipulia,kaapista löyty vielä keson grillattu paprika raippari..uh ja ah ku oli hyvee.

Itse olen tehnyt uunimunakasta, johon lisään raejuustoa joko Lidl:n tai Valion. Ingmanin raejuustosta tulee kuumennettaessa kiteistä, joten sitä ei voi suositella tuohon munakkaaseen.

5 munaa
1 dl vettä
puolipurkkia raejuustoa
200 astetta
20 minuuttia

:offtopic: Raejuustossahan on sitä juustoo rakeina ja sit jotain litkuu (heraa?) niin kummassa se proteiini sit sijaitsee juustos vai nestees? Niitä rakeitahan syö ihan hyvin mutta sen litkun kanssa ei millää mene alas.. :urjo:

:offtopic: Raejuustossahan on sitä juustoo rakeina ja sit jotain litkuu (heraa?) niin kummassa se proteiini sit sijaitsee juustos vai nestees? Niitä rakeitahan syö ihan hyvin mutta sen litkun kanssa ei millää mene alas.. :urjo:

Hera on maidosta juuston valmistuksen yhteydessä erottuva neste. Heraa käytetään useisiin tarkoituksiin, mm. herajuustojen (esim. Ricotta) valmistamiseen, laktoosin teollisen valmistuksen lähtöaineena sekä vasikanjuottorehun raaka-aineena. Kotijuuston valmistuksen yhteydessä ylijäänyttä heraa voi käyttää leipätaikinan nesteenä.

Hera sisältää paljon proteiineja ja herasta erotettuja proteiineja käytetään laajasti lisäravinteina esimerkiksi kehonrakennuksessa. Hera sisältää myös laktoosia eli maitosokeria, vitamiineja, kivennäisaineita, maitohappoa ja pieniä määriä rasvaa.

Sain jo tästä eräiltä ennakkoluuloisilta ihmisiltä :jahas: kommenttia, mutta on oikeasti herkkuva.

-reajuustoo (keso + normi)
-mustikkakeittoa pikkasen
-tummaa kaakaojauhoo
-makeutusainetta

Itse nautin raejuustoni seuraavalla reseptillä:

-Puol purkkii raejuustoa (400g paketti)
-Puol purkkii tonnikalaa
-Ripaus soijakastiketta

Erittäin herkullista ja protskujaki löytyy. :)
Raejuustoa tulee tosin myös monesti käytettyä lisukkeena ateriassa salaatin paikalla.

En syö nykyään raejuustoa. ;)

Syön lähes aina ruuan kera raejuustoa. Varsinkin kasvispainotteisin ruuan kanssa on tosi hyvää. Salaateissa maistuu myös.. niin ja puurossa!

Löysin just kaupasta muuten uuden raejuustolevitteen, jota voi laittaa leiv'n päälle esim. Siinä oli jotain ruohosipulia joukossa ja ihan ok makusta. Rasvaa se 2%.

Löysin just kaupasta muuten uuden raejuustolevitteen, jota voi laittaa leiv'n päälle esim. Siinä oli jotain ruohosipulia joukossa ja ihan ok makusta. Rasvaa se 2%.

Onhan tuota ollu jo ties kuinka kauan.. muistaakseni jo viime jouluna söin tota. Mutta hyvä löyty btw. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom