Miten pitkään nukkumatta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
n. 120 tuntia

sama, noin 12 vuotta sitten, lääkityksellä. Veljeni veti saman tuossa pari vuotta sitten, ilman lääkitystä.

sic.

Intissä muistaakseni kolme vuorokautta putkeen ilman nukahtamista...muistelisin olleeni ERITTÄIN väkivaltaisen oloinen väsyneenä:)

Nyt on vimeiset 2kk:ta menny vähillä unilla (ei nyt unetta kuitenkaan)...niin alkaa olla samoja oireita: helvetin ärtyisä, varsinkin töissä pitää oikein hammasta purra, että jaksaa olla normaalisti...

Hyvä puoli on se, että RAUTA liikkuu kun vituttaa, onneksi olen purkanut vitutuksen rautaan, enkä muihin ihmisiin:thumbs:

Siis selventäkää miten voi olla 120h nukkumatta???? :eek:

Itse valvonut parhaillaan jotain 20h.... :D

Teini-iän nörttiaikoina Assemblyillä tuli valvottua koko viikonloppu (to-su) putkeen, eli semmoset 80h. Sen jälkeen kyl nukuttiinki su-illasta ma-iltapäivään, pari tuntia hereillä ja takas nukkumaan. Vasta tiistaina aamulla alko palautua.

Töissä kans nuorena kollina kun oli vielä virtaa tuli valvottua työn merkeissä (IT-ala, crunch time) noin 85h. Tämän jälkeen olikin hauska kun sunnuntaina yöllä saatiin lähetettyä tarvittavat tavarat eteenpäin, mutta ei voinu mennä kotiin kun siihen aikaan yöstä ei mikään julkinen kulkenut, niin olin sitten sammunut siihen työtuolille, josta pomo herätti maanantai-aamuna ja sano, et mee kotiin nukkumaan :D

Nykyään väsyttää jo ihan mahottomasti jos yksikin yö jää väliin. Tullu vanhaksi :(

Tollasen 50tunnin jälkeen ei kyllä aivot toimi yhtään, kelloakin saa katsoa ja miettiä ihan tosissaan mitä se näyttää, mutta kropasta olo vaan tuntuu paremmalta :evil:

Täytyy kommentoida vähän :offtopic: , tämän lainaamiani postin lisäksi kun eräs mies muutama posti takaisin päin muisteli, kuinka joutui miettimään että mitä hittoa siihen Oma nimi -kohtaan vastaisi, niin tuli mieleeni burn-out, siitä kait tulee samanalaista hallaa aivoille.

Mutsi näes paloi aika huolella loppuun aikanaa, ja kertoi kerrattain, kun oli pitänyt täyttää sairaalaa varten joitakin papereita, kuinka oli pitänt pitkän aikaa miettiä miten meidän katuosoitteessa olevan numero 13 oikein tehtiinkään. Eikä sitten onnistunut eka yrittämällä ees.

Joskus ennen ylioppilaskirjotuksia kolme vuorokautta, kun ei vain saanut nukuttua. Muuten sellanen 45tuntia viime juhannuksena, oltiin Leeluckyn kanssa Himoksessa järkkärinä vuorokaus putkeen. Piti vielä sen jälkeen muka lähteä rokkaamaan mutta eihän siitä tietenkään mitään tullut:D Mullakin vähän semmonen ikävä piirre että kun väsymys menee tarpeeksi "yli" niin vauhti sen kun lisääntyy, eikä enää tunne itseensä ollenkaan väsyneeksi. Sitten univelan pois nukkuminenkin vaikeutuu ja tulee paha kierre päälle helposti.

On muutenkin ollu vuosia ton unen kanssa ongelmia, niin mitään extreme-valvomisia en vapaaehtoisesti tykkää harrastaa. No viime juhannuksen jälkeen vetäsin sitten yöunienkat 14h ...ei kehumista :rolleyes:

Univaje häiritsee aivosoluja
Pakkoko näitä linkkejä on joka paikkaan tunkea.

Uni ongelmia löytyy.
Joskus nukkunut vajaa viikon ajan muutamia tunteja yössä ja sitten valvonut yön läpi seuraavaan iltaan (yöksi myös kutsutaan).
Lukemisen ymmärtäminen tulee todella vaikeaksi. Lieviä näköharhoja joihin kyllä tottuu loppua kohti mentäessä.

Vuoden parin takaa muistan valvoneeni pitkään ja menneeni lopulta suihkuun. Seurauksena pään hajoaminen ja oksetuksen tunne. Suihkusta päästyäni sammuin ennenkuin ehdin pukea.

itse olen valvonnut parhaimmillaan jotain vähän alle 20h kun nukkuminen vaan on niin mukavaa.

Samaa luokkaa, nukahtaminen on sen verran nopea (muutama sekunti) toimenpide että valvominen on helppo keskeyttää.
Luin joskus (25 vuotta sitten) jostakin sarjiksesta että intiaanit pystyvät nukahtamaan muutamassa sekunnissa olosuhteista riippumatta, niin pitihän tuo
taito opetella.

Itselläni taitaa täydellisen valvomisen maksimi olla alle 30 tuntia. Unenpuute vaikuttaa minuun aika voimakkaasti.:( Armeijassa joillain leireillä sai nukkua pari parin tunnin pätkää yössä. Pahimmillaan taannuin niin idiootiksi, etten osannut laskea kaksinumeroisia lukuja yhteen enkä meinannut saada yksinkertaisia ohjeita pysymään muistissa.:nolo: Olen lukenut, että useimmat hyväkuntoisetkin ihmiset alkavat nähdä harhanäkyjä 50 tunnin valvomisen jälkeen.

Samaa luokkaa, nukahtaminen on sen verran nopea (muutama sekunti) toimenpide että valvominen on helppo keskeyttää.
Luin joskus (25 vuotta sitten) jostakin sarjiksesta että intiaanit pystyvät nukahtamaan muutamassa sekunnissa olosuhteista riippumatta, niin pitihän tuo
taito opetella.
Onko tuo opeteltavissa oleva taito?:eek: Miten pitäisi lähteä liikkeelle, jos sen haluaisi oppia?

Joku 40+ tuntii kesällä tullu valvottuu useaanki otteeseen. Mulla on kyl jotenki ihan vitun kova unentarve. Tänäänkin nukuin 8h, heräsin 4h sitte, enkä meinaa pysyy hereil.

50h intissä AUK:n aikaan. Muistan kuin eilisen, kun olin kuusen alla väijyssä tarkkailemassa jonglööria taiteilemassa palloilla. Hetken taiteilun jälkeen se nousi paloautoon ja poistui paikalta samaan aikaan kun kiinalaisia veneitä lipui ohi, ja minun päälle oli ilmestynyt katulamppu...:jahas:

Baarista jos eksyy jatkoille ja on hyvä meininki niin helposti tulee kaikenkaikkiaan valvottua sellaset 38-40h putkeen. Herää esim perjantai aamuna 7:00 ja menee nukkumaan sitten lauantai iltana.

Muuten nukun kyllä jokainen yö vähintään 8 tuntia. Aina.

Armeijassa valvoin pikkuisen vajaa kolme vuorokautta putkeen. Koko ajan olin tekemässä jotain ja en kertaakaan ehtinyt torkahtaa tms... Sen jälkeen sitten nukahdin jo hiihtäessäni ja heräsin aina, kun kaaduin hankeen.

Armeijassa valvoin pikkuisen vajaa kolme vuorokautta putkeen. Koko ajan olin tekemässä jotain ja en kertaakaan ehtinyt torkahtaa tms... Sen jälkeen sitten nukahdin jo hiihtäessäni ja heräsin aina, kun kaaduin hankeen.

Vähän samanlaisia tuntemuksia tuli mullakin.En muista kauanko olin valvonut putkeen armeijassa.Oli loppusota menossa ja siirtyminen.Rajalla siis olin.Näin helikoptereita lentelevän vaikka eihän siellä mitn ollu.
Sitten ku pysähdyttiin,ni nukahdin kuusen juureen sukset jalassa.oisinkohan kerenny torkahtaa n.2min ku joku herätti.Olin kuulema helvetin aggressiivisen oloinen ja pomsahdin pystyyn.Onneksi oli ollu sukset jalassa,ni olin tömpsähtäny hankeen ja siinä vaiheessa vasta heräsin oikeesti.ihme juttuja.

edit.juopotellessa ei tule kyllä paljoa nukuttua jos on esim.tarkoitus ottaa useamman päivän ränni.osaltaan voi johtua siitä,että juon yleensä pelkästään kossubatterya.Eipähän tule krapulaa,ku torkahtaa tunnin kaksi ja rupeaa taas uuteen nousuun.josku olen kokeillut nukkua pikku päikkärit,mutta eihän niistä ole mitään tullu.kone on sen verran kierroksilla

Rovalla jäi unet niukoille niin mä näin parakkeja ja sotajoukkoja, tyhjässä erämaassa.
näin kun kaveri hyökkäsi muka mun kimppuun siirtymisen aikana kuorma-auton lavalla.. ei siellä mitään ollut. säikähdin kamalasti kuitenkin

kyllä jäi pelottava kuva hallusinaatioista, en varmasti halua kokea yhtään hallua enää koskaan.

Intissä tuli valamarssilla nukuttua pyörän selässä aina alamäissä. Siihen sitten aina heräs kun tippu asfaltilta soralle, jostain kumman syystä ei yleensä mies+pyörä harhaantunut keskelle tietä, vaan pientareelle. Toisetkin harrasti samaa...

Loppusodassa meillä oli viiden päivän hyökkäys, jonka aikana oppi nukahtamaan välittömästi kun Bankku hörähti käymään. Ryhmänjohtaminenkin oli hieman heikkoa, kun marssitauolla tuli mm. nukahdettua kesken lauseen.

Kesätöissä paperitehtaalla taisi mennä 9 vrk siten ettei tullut nukuttua viittä tuntia vuorokaudessa. Näistä viimeinen yövuoro päättyi perjantai aamuna, 4 tuntia unta ja kaveria vastaan rautatieasemalle. Siitä sitten tenuamaan siten että la-su yöllä heiluin vielä tuoppi kädessä kaupungilla. Pari tuntia unta ja puoli kuudeksi aamuvuoroon sunnuntaiaamuna. Jostain kumman syystä koneet hallissa käyttäytyivät varsin uhkaavasti. Lieviä pelkotiloja... :eek:

Valvotetaanko armeijassa ihan normi jätkiä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom