Intissä en ole vielä ollut, enkä muutenkaan mikään kova "valvoja" teihin verrattuna ole, mutta tässä jotain jutun juurta:
Elikkä kokeilumielellä olen ollut kahdesti liikkeellä ja valvonut noin 24-30 tuntia putkeen. Nämä tapahtuivat viime kesälomalla ja sitä edellisellä. Mulle tämä 24h on jo aikamoinen aika ilman unta. Sekoaminen tapahtuu jo joskus 20 tunnin kohdalla ja kaikki tyhmimmätkin jutut saavat nauramaan tähän tyyliin -->
. Se on sinänsä kumma juttu, sillä valvon kesälomalla lähes joka yö viiteen, kuuteen asti, mutta sitten seitsämän jälkeen väsymys iskee päälle kertaheitolla ja nukahtaminen onnistuisi jokaisen puistonpenkin päälle jne. Varmaan, jos tästä jotenkin vielä hereillä toisen vuorokauden jatkaisi, niin lähtisi tosiaan se väsymys kokonaan pois.
Nämä valvomiskerrat ovat kyllä olleet ikimuistoisen hauskoja kavereiden kanssa suoritettuina ja tätä on kyllä pakko koittaa uudestaan taas jollain lomalla. Kummatkin aikasemmat kerrat voittavat hauskinpidossa parhaat känninikin
. Viime kerralla menin siinä 12.00 aikaan päivällä uimaan, ennen nukkumaanmenoa. Vesi tuntui kylmimmältä mitä olen koskaan tuntenut, silti meinasin nukahtaa sinne kun kahlasin reisiin asti rannasta. Vesi ei edes oikeasti ollut kovinkaan kylmää, mutta taisi veri jo kiertää vähän heikosti. Kaverilla taas tilanne oli sellainen, että hän ei tuntenut veden lämpöä kuulemma lähes ollenkaan kun taas toinen kaveri nukahti rantaan pyyhkeen päälle. Kummallakin kerralla olen tapauksen jälkeen nukkunut noin 20 tuntia putkeen, lukuunottamatta pieniä heräilyjä välissä.
Tälläiselläkin "pienelläkin", vähän yli vuorokauden valvomisilla, on varmaan sen verran haitallisia terveysvaikutuksia, että en viitsi näitä alkaa satunnaisen juomisen sijasta harrastamaan, vaikka nämä juomisen jopa voittavat. Ainakin jossain mielessä. ;)