Miten Paljon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PADSI
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten paljon penkki tulos voi nousta alottelijoilla vuodessa ?
itse olen kohta kai puoli vuotta treenannut ja tulos on noussut 45--->80 niin että paljonko yleensä alottelijoilla nousee tulos 1 vuodessa?

Aloittelijalla on yleensä voimaa nostaa enemmän penkistä kuin nousee alussa, sillä tekniikka yleensä paska ja siksi tekniikan parantuessa penkkituloskin nousee huimaa vauhtia. Melko paljon tuo sinulla noussut, luultavasti tulee hidastumaan tuo vauhti lähiaikoina melkoisesti :D

Meitsil 30 kg - 65 kg. Silloin vuonna 2000 syksyllä - 2001 syksyllä.
Eiköhän sellanen 30-40 kg ole normaali jos aika rhp painotteisesti treenaa :D

Aika moni aloittelija tuplaa tuloksensa ekana vuotena jos hommat tehdään kunnolla, eikä alussa jo se penkki ole luokkaa 70-80 kiloa.

Itselläni 25kg - 70kg ekana vuonna ja ruokailut oli aika perseellään, joten
50-60kg voi hyvinkin penkkimaksimi nousta ekan vuoden aikana jos ruokailut heti kunnossa(tosin harvalla ne ekana treenivuonna kunnossa on)

Aika moni aloittelija tuplaa tuloksensa ekana vuotena jos hommat tehdään kunnolla, eikä alussa jo se penkki ole luokkaa 70-80 kiloa.

No ei mulla ainakaan ole tuplautunut :D Ens keväänähän pitäs olla 140kg lasissa :D Aika hyvin, tosin taidetaan olla vähän vauhdista jäljessä sillä 85kg ollaan menossa :S

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei mulla ainakaan ole tuplautunut :D Ens keväänähän pitäs olla 140kg lasissa :D Aika hyvin, tosin taidetaan olla vähän vauhdista jäljessä sillä 85kg ollaan menossa :S
:jahas:

Sitähän Timba juuri sanoi että tuskin tuplaantuu jos pena on aloitettaessa luokkaa 70-80kg.

Itellä penkki alottaessa 75kg, reilu vuosi treenii takana ja ykkösest en tarkalleen tiedä mutta 2*6*92,5kg menee, eli tosiaan riippuu lähtökohdista tuplaantuuko vai ei.

72 kg -> 140 kg ensimmäisenä treenivuotena natuna.

Ensimmäisen vuoden treenihistoriani (1.2.2005-1.2.2006):

Ekat 6 kk tein 2x6 menetelmällä, ja penkki nousi 72 -> 105-110 kg. 100 kg nousi alle 3 kuukaudessa, joten todella pahasti junnasi kehitys. Tein siis liian pitkään samalla ohjelmalla, virhettä jota en sittemmin ole toistanut!

Sitten kokeilin lyhyen ajan sisään 2-, 3- ja 5-jakoista ohjelmaa, penkki ei noussut yhtään, sillä tein yhä työsarjat failureen asti.

Luin koko kroppa 3 kertaa viikossa-threadin, ja innostuin tekemään HST:tä. Penkki nousi yhden syklin aikana reilu 120 kiloon. Takana oli jotain 9 kk treeniä.

Vaihdoin dual factoriin, koska S225T siitä meuhkasi. Kokeilin ohjelmaa yhden syklin verran, ja penkissä paras sarja 3x120 kg. Tuon nostin uutena vuotena.

Tuon jälkeen luin "Treeniä pitkin päivää" ketjun, ja jto teki minulle penkkiohjelman, jossa tehdään joka päivä penkkiä tai kapeaa penkkiä, pitkin päivää. Ohjelma oli todella onnistunut, ja nostin maksimini arvioidusta 130 kilosta 140 kiloon (nostettu maksimi) 4 viikon aikana. Sarjakestävyyteni parani vielä paremmin.

Vuoden aikana painoni nousi 22 kg, 82 -> 104. Söin paljon proteiinia, jopa yli 300 g päivässä, ja lihasta tuli aika paljon lisää.

Seuraavan 6 kuukauden aikana penkki parani vain 5 kg loukkaantumisten, sairastumisten, opiskelukiireiden ja bulkin lopettamisen vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom