Miten päästä eroon pyörtymisen/oksentamisen tunteesta?

Mulle on tullut uusi ongelma tässä viimeisen kuukauden aikana. Eli aina jalkatreenin aikana menee olo tosi heikoksi. Happi loppuu, silmissä pimenee ja oksettaa. Olen joutunut tämän takia pudottamaan painoja. Lihakset jaksaisi ainakin 10-20kg enemmän, mutta silloin olo on kaksi kertaa pahempi. Viimeisin treeni piti jättää kesken, kun meinasin pyörtyä vaikka painot oli noin 50% normaalista. Mitä mun kannattaisi tehdä?

Lääkäri saattaisi voida auttaa paremmin, kuin pakkis. Kokeillaan kuitenkin:

Mikä on muuttunut kuukauden aikana verrattuna aikaisempaan, jolloin ilmeisesti ongelmia ei ole ollu?
Onko taustalla sairauksia/vaivoja?
Flunssaa?
Nukutko hyvin?
Miten syöt päivän aikana/reenin ympärillä/aikana?
Juotko vettä?
Lääkkeet?
Oletko kokeillut pidempiä sarjapalautuksia, jolloin hengästyminen pääsee laskemaan paremmin ennen seuraavaa sarjaa?

Mulle on tullut uusi ongelma tässä viimeisen kuukauden aikana. Eli aina jalkatreenin aikana menee olo tosi heikoksi. Happi loppuu, silmissä pimenee ja oksettaa. Olen joutunut tämän takia pudottamaan painoja. Lihakset jaksaisi ainakin 10-20kg enemmän, mutta silloin olo on kaksi kertaa pahempi. Viimeisin treeni piti jättää kesken, kun meinasin pyörtyä vaikka painot oli noin 50% normaalista. Mitä mun kannattaisi tehdä?
Kai noita syitä voi olla vaikka mitä, mutta kerron mikä mulle auttoi kovien jalkatreenien aikaiseen pahoinvointiin. Joku intra missä on kunnolla hiilaria. Itse käytin ihan jotain urheilujuomaa. Koko homma johtui siis siitä että energiat loppui ihan täysin ja löi niin huonon olon ja kylmän hien päälle että homma oli pakko jättää kesken. Missään muussa treenissä ei ole ollut tarpeen kuin jalkatreenissä.

Itellä jos on selässä pahoja jumeja saattaa tanko painaa niin että tulee vastaavanlaisia tuntemuksia. Tuohon jos yhdistää sen että ei ole syönyt tarpeeksi niin kesken jää.

Kai noita syitä voi olla vaikka mitä, mutta kerron mikä mulle auttoi kovien jalkatreenien aikaiseen pahoinvointiin. Joku intra missä on kunnolla hiilaria. Itse käytin ihan jotain urheilujuomaa. Koko homma johtui siis siitä että energiat loppui ihan täysin ja löi niin huonon olon ja kylmän hien päälle että homma oli pakko jättää kesken. Missään muussa treenissä ei ole ollut tarpeen kuin jalkatreenissä.
Itellä ollut samanlaista ongelmaa vain jalkapäivinä, ja just tällä samalla kikalla päässyt niistä eroon.

Mulla taas liian lähellä ennen jalkatreeniä syöty ateria. Varsinkin jos se on tuhdimpi, altistaa pahoinvoinnille. Tarviin 3h taukoa edellisestä ateriasta.

Itse olen huomannut sen että, jos syön liikaa hiilareita (varsinkin nopeita) niin tekee tuon olon. Varmaankin insuliinin eritys nousee liian nopeasti ja verensokeri putoaa liikaa??

Itse koin tänään sen kylmän hien ja tuskasen olon jalkatreenin ihan loppumetreillä, oli pakko keventää pariin viimeseen sarjaan. Söin liikaa hiilareita aamulla, seuraavan kerran on fiksumpi eikä tankkaa samalla tavalla.

Back
Ylös Bottom