Miten pääsis takas entiseen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo terve vaan kaikille..

Hmm.. míten sen nyt aloittais mut olen päättänyt et pitäis taas ruveta käymään salilla puolen vuoden tauon jälkeen, silloin ajattelin et ei tuo puol vuotta missään tunnu mutta kyllä se tuntuu ja pahasti!! Nimittäin silloin painoin 76kg parhaimmillaan (olen 178cm) ja nyt puol vuotta sen jälkeen painan vaivaiset 64kg :hyper: , siis ei voi muuta sanoa et kaikki mitä tuli niin myös meni... Tämä nyt ilmeisesti johtuu siitä et muutin kesällä tyttöystäväni kanssa omaan kämppään ja ei tämmösellä opiskelijalla tuo ruoka ei oo mitään hirveen monipuolista..

Nyt sitte aattelin et teiltä sais varmasti neuvoja salille, ja sit myös ravinto-ohjeita (muistakaa että budjetti on pieni) eli haluaisin takaisin sinne missä olin puol vuotta sitten. Ohjelma saa olla vaativa :rock: koska en halua olla tämmöinen niin kuin nyt olen, ja aikaa sekä kärsivällisyyttä löytyy!!

Niin ja sit vielä yks juttu: Mites tuo tupakointi, nimittäin tämä jätkä sattuu vetämään kymmenkunta tupakkaa päivässä, vaikuttaako paljon?

No jos sulla oli silloin puol vuotta sitten ruokavalio ja treenit kunnossa niin mikset ovis jatkaa niillä samoilla metodeilla?

Paino varmasti alkaa nousta kun alat taas treenaamaan. :)

Pexi_ sanoi:
No jos sulla oli silloin puol vuotta sitten ruokavalio ja treenit kunnossa niin mikset ovis jatkaa niillä samoilla metodeilla?

Paino varmasti alkaa nousta kun alat taas treenaamaan. :)

Täs on nyt semmonen ongelma et toi ravintopuoli on sen verran erilainen et se muuttaa kuviota aikalailla, toi rahapuoli ei oikein riitä kaikkiin lisäravinteisiin joita silloin sain kun asuin kotosalla..

peergyntarch sanoi:
J
Niin ja sit vielä yks juttu: Mites tuo tupakointi, nimittäin tämä jätkä sattuu vetämään kymmenkunta tupakkaa päivässä, vaikuttaako paljon?
Tupakointi itsessään lisää energian kulutusta.
En tiedä 10 savuketta/vrk vaikutusta, mutta näillä joiden tupakan kulutus lasketaan askeissa kuluttaa tupakointi n. 10 % enemmän energiaa mitä vastaavalla tupakoimattomalla.

Hyöty tupakoinnin lopettamisesta tulisi siis kahta kautta.
Energian kulutus on pienempää, jolloin massaa saa pienemmällä kalorimäärällä.
Ja tupakoinnista säästyneet rahat voi syödä.

peergyntarch sanoi:
...toi rahapuoli ei oikein riitä kaikkiin lisäravinteisiin joita silloin sain kun asuin kotosalla..
Jos edes palautusjuomaan riittää niin eipä sitä pahemmin muuta tarvikaan. Kunnon ruoalla vaan eteenpäin niin kyllä se paino siitä nousee ilman mahdottomia lisäravinnemääriäkin.

peergyntarch sanoi:

Paninon saat varmasti takaisin ihan normaalisti reenaamalla ja yrität syödä mahd. hyvin tilanteeseesi nähden.

Pitää vielä tohon poltteluun tarttua.. Mä ainakin mieluummin panostaisin ruoan ostoon kuin tupakin ostoon. Tuntuu ihmeelliseltä kuinka ihmisillä on varaa poltella, mutta ei ostaa kunnon safkaa :eek:

Noh, hyviä treenejä itsellesi ja toivottavasti lihat tulevat kaksinkertaisina takaisin :)

Kai se faq pitää tässä vaiheessa mainita:)

En tiedä kuinka halvalla voi elää päivässä, mutta kaipa jollain 5€/päivä elää jos vähän kattoo syömisiä.
rahkaa, kaurahiutaleita, riisiä, tonnaria yms.

peergyntarch sanoi:

Kuten Twinlab asiasta jo sanoikin... Kannattanee varmaan tuokin raha sitten panostaa ruokaan jos tiukilla mennään. Siitä muutamasta eurosta päivittäin on helvetitsti enemmän hyötyä syötynä kuin poltettuna.

Priorisointikysymys, nääs.

No voi hyvänen aika. Mistä näitä urpoja sikiää.
Ajattelitko yhtään ennen kuin postasit?
Luulisi nyt puhtaan järjen sanovan, että samoilla keinoin siihen entiseen painoon pääset kuin silloin reilut puoli vuotta sittenkin, oli rahaa tai ei. Kyllä luulisi järjen sen verran leikkaavan, että tajuaisi korvata lisäravinteet ruualla, jos niin ei kerta varaa olle. Kierotietä ravinnon suhteen ei ole, joten jos ei ole varaa syödä niin unohda koko juttu ja panosta mielummin niiden renkuloiden puhalteluun.

peergyntarch sanoi:
Täs on nyt semmonen ongelma et toi ravintopuoli on sen verran erilainen et se muuttaa kuviota aikalailla, toi rahapuoli ei oikein riitä kaikkiin lisäravinteisiin joita silloin sain kun asuin kotosalla..

Moi

Minulla oli viime kesänä kanssa sama tilanne kuin sinulla eli totesin ettei uusi kuukausibudjetti enää riitä sellaiseen lisäravinteiden käyttöön kuin aiemmin.

Onneksi sitten kyselin vähän ihmisiltä ja lueskelin eri lähteistä asiasta. Ja tulin siihen tulokseen, ettei minun välttämättä ole syötävä sellaista määrää lisäravinteita kuin ennen. Päätin siis kokeilla sellaista, että syön vain palautusjuoman (Leaderilla on halpaa palkkaria, After, 36 euroa sisältäen reilusti proteiinia, sopivasti hiilihydraattia, kreatiinia ja gluramiinia, ja annoksia on 20 eli riittää 1,5 kuukaudeksi jos treenaa 3 kertaa viikossa).

Itse asiassa kokeilin muutaman treenin sitenkin, etten syö edes palautusjuomaa. Siitä oli seurauksena se, että lihakset olivat paljon enemmän ja kauemmin kipeät, eli havaitsin palautusjuomalla todella olevan merkitystä.

Muut proteiinit syön sitten normaalista ravinnosta. Paljon rahkaa ja raejuustoa. Lidlistä saa 400 gramman lihamakaronilaatikon 1 eurolla, siinä on 34 grammaa proteiinia ja käy yhdestä ateriasta. Maksalaatikko alle 1 euron, proteiinia 25 grammaa. Jne. Unicafesta päivällä salaatit ja muut. Maidossa on paljon proteiinia.

Kirjassa Massaa! Voimaa! Timo Erämetsä ja Peter Grönfors esittävät sellaisen, että on hyvä vaihdella proteiinin saantia päivittäin: "Vaihtele päivittäistä proteiinin määrää niin, että se vaihtelee 1-3 grammaan kehon painokiloa kohden päivässä." Jatkuva ylenpalttinen proteiinin saanti aiheuttaa proteiiniaddiktion jossa ylenpalttisen proteiininsaannin aiheuttama hetkellinen lisähyöty häviää.
Kirja muutenkin tyrmää monia lisäravinne-keskeisen treenaamisen ajatuksia. "Lopeta stressaaminen"

Niin, itselläni nyt ei ole mitään pitkää omakohtaista treenihistoriaa mutta nyt kun olen pari kuukautta vetänyt pelkän palautusjuoman ja normaaliravinnon voimin niin hyvin on mennyt ja kehityst tulee siinä missä keväällä, jolloin kaapissa oli ties kuinka paljon kalliita pusseja lisäravinteita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisaravinne preoteiini
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=41
Siihen hilari
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=29&products_id=44

Tuosta kun kalkulaattorilla lasket, niin huomaat että on lähes mahdotonta löytää kaupanhyllyltä tuotetta jonka proteiinin kilohinta olisi yhtä alhainen.
Kaiken lisäksi hera proteiinina on ehdoton ykkönen.

Tätä ei kuitenkaan kannata käyttää ruua-asemasta, vain välipaloihin ja hieman korjaamaan ruuan proteiinimäärää, jos olisi muutoin selkeästi alakantissa.

Herasta ja tuosta hiilihydraatista itse sekoittamalla saat todella halvan palautumisjuoman.

mm. Lidl- tai ehramannin maitorahka on halpaa.

Kaurahiutaleet eivät paljon maksa ja ovat hyviä hilarilähteitä aamu- sekä välipalalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom