Miten opin liikkeet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hakkis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kotona oon nostellu painoja jo jonkun aikaa. Tarvikkeina isot käsipainot ja kekseliäisyys. Nää punttisali termit ei oo ollenkaan tuttuja. Mitä on esim. Hauiskääntö käsipainoilla, Hauiskääntö myötäotteella, vinopenkki käsipainoilla. Mistä voi oppia nuo miten ne tehdään? Onko netissä hyviä sivuja aloittelijoille liikkeiden tekoon?

P.S Ja kuntosalille en mene. Sitä on turha ehdottaa :)

Hehe, pakko ehdottaa kuitenkin, koska mun mielestä pelkillä isoilla käsipainoilla tehdyilä liikkeillä ei voi saada messeviä tuloksia, ikävä kyllä.

Ettei vaan olisi taas kyseessä yksi tapaus aiheesta: "En mene salille, koska silloin ihmiset luulevat, että käyn salilla". On nimittäin aika yleinen tauti.

Originally posted by gunner
Ettei vaan olisi taas kyseessä yksi tapaus aiheesta: "En mene salille, koska silloin ihmiset luulevat, että käyn salilla". On nimittäin aika yleinen tauti.

Siinä on kyllä niin typerä tauti että lääkäriin kaikki siitä kärsivät, mars mars!!!

Tai parempi vaihtoehto, salille. Raudalla ne tommoset taudit lähtee.

Toivottavasti siulla ei ole kirjastoon liittyviä ennakkoluuloja. Sieltä, urheiluosastolta löytyy varmasti joku bodauksen opas, esim. Virtamon tai Herrasen veljesten, Arnoldin tai Columbun. Ne auttanevat siut alkuun. Jos kotona on hyvä setti käsipainoja ja levytanko sekä kekseliäisyyttä, ei kuntosali ole ehdoton must. Muistan kun ite aikoinaan aloitin pelkällä levytangolla. Sellainen kyllä olisi pakollinen varuste. Voihan pelkillä käsipainoillakin tehdä aika monipuolisesti liikkeitä, mutta suosittelen: levytanko plus levysetti. Siihen hintaan kyllä saisi jo muutaman tunteroisen kuntosalillakin.

Niin trebla on ihan oikeassa.

Minäkin aloitin käsipainoilla aikoinani ja useamman vuoden työllä tulos oli mitätön, eli heti salille siitä. Aluksi sitä luulee tietävänsä ja osaavansa kaiken. Nykyään tietää vain sen, että ei tiedä mitään..

Täällä liikkeitä myös suomenkielellä selvitettynä ja piirrosukko mallinnettuna. Edellyttä tosin rekisteröitymisen, mutta käyttö on ilmainen jonkun päivän.

Originally posted by hakkis

Ehdotan silti. Voi olla kynnys mennä eka kertaa salille missä körmyt hikoilee, mutta nekin on joskus ollut samassa tilanteessa. Eli sekaan vaan. Ota tältä palstalta jokin perustreeni, jaotus aikataulusi mukaan ja etsi netistä liikkeet, jos et niitä nimeltä tiedä. Salilla sitten kysy rohkeasti joltain miten se tekniikka oikeasti menee... Ei sitä kukaan paheksu tai kato kieroon. Joku voi ottaa vaikka kunniana että kysytään neuvoja.

Jos joku ei ole halukas auttamaan niin sano sille että olet viikonpäästä niin iso että pistät sen solmuun :curs:

:thumbs:

Originally posted by hakkis

Mitä kummaa?

Et voi aloittaa salitreeniä, kun on liian pienet lihakset?

Äh Come on man! Sinne vaan treenaamaan... :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Kime76
Minäkin aloitin käsipainoilla aikoinani ja useamman vuoden työllä tulos oli mitätön, eli heti salille siitä.

Ja jottei kotivaihtoehtoa täysin haukuta maanrakoon niin pitää sanoa että mulla sujuu harrastus kovaa vauhtia kotioloissa lähes alusta asti, pystyy mun mielestä keskittymään paremmin ja on sitä omaa rauhaa toisin kuin salilla - ja musiikin saa valita itse sekä volumen. :) Ja käytännön syynä on että treenit helppo ajoittaa kun ei kulje salille ja takaisin.

Mutta pelkillä isoilla käsipainoilla ei homma suju, jos kotona aikoo täyspainosesti treenata niin tarvitaan punnerruspenkki, levytanko, levypainoja, käsipainoJA tai muunnettavat käsipainot ja niihin painolevyjä jotka on oikeen kätevät, jonkinlainen talja, ja kyykkyjä varten on teline ihan must. Sitten pystytäänkin jo tekemään kaikki, paitsi ristikkäistalja joka on kotiin vähän turhan iso kapistus. :)

Eli _rutkasti_ halvemmaksi tulee kun menet rohkeasti sinne salille vaan muitten sekaan, jos isot miehet pelottaa niin mene aamulla / illalla kun salilla on hiljaista. :)

Oikein, salille vaan alusta saakka. Itse treenasin joku puol vuotta jotain pikkaista kotona ja sitten salille, ei kotona saa itsestään mielestäni yhtä paljon irti. Sitä rupeaa keksimään muuta tekemistä helposti. Aika paljon tosiaan tarvitset malmia kotiin, j ennenkaikkea tilaa jos haluat monipuolisesti treenata (muutakin kuin penaa). Osta kausikortti ja lähde käskemään RAUTAAA!!!

:kippis1:

Originally posted by Antza
Oikein, salille vaan alusta saakka. Itse treenasin joku puol vuotta jotain pikkaista kotona ja sitten salille, ei kotona saa itsestään mielestäni yhtä paljon irti. Sitä rupeaa keksimään muuta tekemistä helposti. Aika paljon tosiaan tarvitset malmia kotiin, j ennenkaikkea tilaa jos haluat monipuolisesti treenata (muutakin kuin penaa).

Mulla sujunut puolitoista vuotta nyt kotioloissa mainiosti, muuta tekemistä ei keksi kun motivaatio on korkeella ja treenit suoritetaan erillisessä huoneessa jonka ovea ei avata ennenkuin treenit on loppu. :lol2: Jos TV:n ääressä käsket Total-Gymiä niin asia on toinen. Kukin taaplaa tavallaan, samahan se missä tekee kunhan tekee kovaa ja monipuolisesti, mutta kun kerran on aloittamassa, kannattaa salille mennä jo pelkän rahansäästön takia ja sieltä saa hyvät vinkit ja avut että pääsee alkuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom