Miten on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juripi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Penkkipunnerrusta tehdessä onko väliä pitääkö jalat maassa vai nostaako penkille? Onko eroa tai vaikusta? Kysyn siksi että penkkini on melko korkea minulle.:D

WTF, olet näköjään 182cm pitkä. Minkähänlainen penkkisi on?

Jalat maassa saat paremman tuen punnerrukselle ja paremman asennon(selän kaaren) mutta jalat penkillä tulee puhtaampia, hieman kevyemmillä painoilla suoritettuja toistoja.

Eroa liikkeillä on kuin yöllä ja päivällä, vaikutusta taasen ei lihasten kasvussa ei juurikaan. Paremmin taitaa mennä jalat penkillä tisseille kuin jalat maassa.

Pidä jalat maassa, se on hyvästä.

selänkaari

Juu, voipi olla että penkki vain tuntuu korkealle. Selässäni tuntuu hieman kipua kun laittaa kaarelle penkissä.

.

Mulla on salikaveri, joka tekee penkkipunnerruksensa aika omituisesti IMO.
Eli normaali penkkiasento ja heivaa jalat suoraan ylös! kengänpohjat kattoon.
En ole itse kokeillut, mutta kohdistaa kuulema helvetin hyvin.

vaikuttaako muuten lihasten kasvuun jotenkin laskevasti jos penkin tekee kunnon kaarella ja hirveellä pompautuksella?

Originally posted by zii
vaikuttaako muuten lihasten kasvuun jotenkin laskevasti jos penkin tekee kunnon kaarella ja hirveellä pompautuksella?

Onko saharassa hiekkaa? Ja joo, mitä kovempi pomppu niin pahimmassa tapauksessa sitä pidempi sairasloma...

Totta, ei ne hiusmurtumat rintalastassa ainakaan kasvun nopeuteen myönteisesti vaikuta. Ja tuo kaarihan on vaan siihen että saa enemmän romua tankoon. "Poista kipu, jätä turvotus" Sopii kyllä enemmän ampiaisen pistoon genitaalialueelle.

Originally posted by juripi
Penkkipunnerrusta tehdessä onko väliä pitääkö jalat maassa vai nostaako penkille? Onko eroa tai vaikusta? Kysyn siksi että penkkini on melko korkea minulle.:D

Eroa ja vaikutusta on varmasti. Suosittelen pitämään jalat tiukasti maassa ja jos ei yllä, niin jotkut korokkeet alle. Akrobatiat erikseen ja penkkipunnerrus erikseen. Mitä enemmän akrobatiaa, sen suurempi loukkaantumisriski.HTH.:)

Kaari otetaan penkissä sitä varten, että saadaan tukevampi nostoasento. Tukevuus on tärkeempi kuin kaaren korkeus. Jalat on tietysti tiukkaan maassa ja selästä lavat yhdessä.

Kaikki penkkihommat kapeet ym. kannattaa alusta asti opetella tekemään ilman pomppua ja perse penkissä.

Tämmöistäkin on nähty: jalat penkillä ponnistaen koko selkä + perse tietenkin, takaolkapäitä lukuunottamatta irti penkistä. Rautaa tankoon enemmän kuin laki sallii ja (erittäin lyhyttä) sarjaa vain tekemään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by zeoy
Tämmöistäkin on nähty: jalat penkillä ponnistaen koko selkä + perse tietenkin, takaolkapäitä lukuunottamatta irti penkistä. Rautaa tankoon enemmän kuin laki sallii ja (erittäin lyhyttä) sarjaa vain tekemään.

Paljon vähemmän tuollaiseen liikkeeseen saa rautaa kuin tavalliseen jalat maassa tehtyyn suoritukseen. Pahimmassa tapauksessa kaatuu pois koko penkiltä. Itse en ole ikinä nähnyt enkä kuullut kenenkään noin tekevän. Kuulostaa joltain declinen jäljitelmältä, mutta vammaiselta sellaiselta.

Originally posted by zeoy

Joo, meidänkin salilla on pari hemmoa tehnyt tällaista penkkiä. Kyseessä eivät kuitenkaan ole olleet mitkään rinta-hauis -pellet tai egopainoilla kikkailijat, joten olen olettanut että kyseessä on alavinopenkkipunnerrus tavallisella penkillä.

En tiedä miten toimii, luulisi että on hivenen riskialtis liike isommilla raudoilla. Joka tapauksessa hallitun näköisesti ovat kaverit sarjansa tehneet.

Kuulostaa joltain declinen jäljitelmältä, mutta vammaiselta sellaiselta.

Oikeen tehtynä helmi liike rintalihaksille!! ;) Kannattaa opetella huolella ennen kovia renejä. Vastaavanlainen kuin decline. Pystyy käyttämään kunnon romuja ja kehittää tasapainoa sekä hermotusta.

Originally posted by lepex
WTF, olet näköjään 182cm pitkä. Minkähänlainen penkkisi on?

Noh, mulla on pituutta 186,5cm ja vaikeuksia ihan normaalilla penkillä saada jalat tukevasti maahan ellei tee tuntuvaa kaarta. Kaarellapa se on tullut treenattuakin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom