Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noin 14 vuotta sitten työttömänä ollessani treenasin 6 päivää viikossa ja kaksi kertaa päivässä seurauksena, että tulokset laskivat, kuin lehmän häntä. Muilla voi toimiakkin, mutta ei mulla.
Mun veikkaus on että monien treenaajien ei tarvitsisi lisätä hirveesti treenikertoja vaan tehdä niistä _oikeita_ treenejä aina kun salille menevät. Monilla saleilla missä oon käyny ni on ihan kauheata kattoo ku porukka lukee lehtiä yms. sarjojen välissä. Oikeata intensiteettiä.
Mun veikkaus on että monien treenaajien ei tarvitsisi lisätä hirveesti treenikertoja vaan tehdä niistä _oikeita_ treenejä aina kun salille menevät. Monilla saleilla missä oon käyny ni on ihan kauheata kattoo ku porukka lukee lehtiä yms. sarjojen välissä. Oikeata intensiteettiä.
painoilla heijaaminen ei välttämättä ole väärin, kunhan sitä ei tee joka treenikerta...
Tietysti riippuu liikkeestä ja luonnollisestihan viimeiset toistot voivat mennä heijaamiseksi, mutta jos selkeästi näkee että joku kaveri on liian suurilla painoilla liikkeillä ja jokainen toisto menee heijaamiseksi. Ja voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa että näitä kavereita on paljon ;)
Periaattessahan liikkeet on ihmisen keksimiä, eikä niissä ole kiveen kirjoitettuja sääntöjä. Järkeä kuitenkin saa käyttää, mutta mielestäni esim. hauiskäännöissä on harkittu heijaaminen paljon tehokkaampaa, kuin armeijamainen seisoskelu. Voima ei ole pelkkää paikalla oloa, vaan nopeutta ja tekniikkaa myös. Yleensä nää himo puhtaat treenaajat on niitä aerobikkaajan näkösiä, ja sitten nää heijaavat on niitä karjuja:D Vitsi vitsi.
Taidan treenata sitten eriskummallisella salilla,kun meilläpäin kaikenlaiset hauisheilujat ja runkkupenkkarit ovat niitä kepoisemman oloisia kavereita. Ne muutamat isommat karjut kyllä heijailevat, mutta ei joka sarjassa eikä varsinkaan ensimmäisestä toistosta lähtien.
Periaattessahan liikkeet on ihmisen keksimiä, eikä niissä ole kiveen kirjoitettuja sääntöjä. Järkeä kuitenkin saa käyttää, mutta mielestäni esim. hauiskäännöissä on harkittu heijaaminen paljon tehokkaampaa, kuin armeijamainen seisoskelu. Voima ei ole pelkkää paikalla oloa, vaan nopeutta ja tekniikkaa myös. Yleensä nää himo puhtaat treenaajat on niitä aerobikkaajan näkösiä, ja sitten nää heijaavat on niitä karjuja:D Vitsi vitsi.
Olen osittain kyllä samaa mieltä. Ihmisruumista ei oo tehty toimimaan mitenkään yhtä lihasta käyttäen= perusliikkeet vs. eristävät. Ihmisruumiin toiminta on kuitenkin monien komponenttien summa, joka toimii parhaiten isona ysikkönä esim. kyykyt, soudut, punnerrukset yms. Kannattaa tähdätä semmoseen (jos nyt numeroina voi sanoa) 85-90% puhtauteen IMO
Siinä kyllä kaks niin saatanan älytöntä kaveria:D Toisella lihaa vain haboissa, ja toisella vähän muuallakin yläkropassa, mut jalat on tikut. Sori
Ja hauiskääntöön vielä oma kommenttini; IMO pieni heijaus on sallittua kun ollaan
lähellä failurea, itekin sitä teen. Mut sellanen veivaus mitä usein näkee, että joka toistossa heilutaan kuin lippusalko kovassa tuulessa, on aivan älytöntä.