Kohtalontoveri ilmottautuu
Aloitin saliharrastuksen 2000/2001 jolloin olin 185cm/63kg narukäsi-edward, penkistä taisi 30-40kg ehkä nousta eikä muutenkaan oletettavasti noilla mitoilla kovia tuloksia ollut. Välillä olen harrastanut muuta, lähinnä aerobista+lihaskestävyyttä kehittävää, välillä on ollut loukkaantumisien takia taukoa. Joten ei ihan koko aikaa tästä kymmenestä vuodesta ole harrastukseen kulunut, mutta sanotaanko että aktiivisesti yhteenlaskettuna ainakin 4-5v salitreeniä saattaapi olla aika kohdallaan.
Noh, kovasti olen lukenut kiinnostuksenkin takia ravinnosta,treenistä ja levosta tietoutta ja sitä koittanut parhaani mukaan soveltaa vuosien varrella.
Treeniohjelmia on tullut käytyä läpi "sikinsokin sitä sun tätä"-metodista alkuaikoina ja tiedon karttuessa 1, 2, 3-jakoista, arnolds golden six ja näiden yhdistelmiä sekä treenikertoja vaihdellut 3-6x/viikko.
Paino on pyörinyt pitemmän aikaa 85kg +-2kg, välillä kävi 100kilossa kun koitin että onko mitään apua jos syö kuin hevonen.
Vaan eipä juuri tunnu mistään apua olevan, tällähetkellä penkkiä jyystän 2x6 metodilla ja viimeiset kaksi kertaa on 77.5kilolla mennyt 5x ja sen jälkeen onkin saanut mahanahka hellänä rullata painoja pois :D jonka jälkeen tiputin painot 75kg ja niillä sitten 6 toistoa meni mahanrullailun perään.
Kyykkyä menee ~100kg x 10.
Sinällään on vuosien varrella vidutus ollut välillä kovin huima, kun rimpulan näköiset jalmarit vetää isommilla painoilla penkkiä ja täällä kun lueskelee niin tuntuu että vähintään joka toinen on vetänyt ensimmäisessä vuodessa esim penkin sinne 100kg+ lukemiin :(:curs:
Joten omasta näkökulmasta tuntuu että suuri osa käyttää horkkaa, koska kehittyvät niin helvetin helposti ja nopeasti. vaikka ehkä asia ei niinkään ole, mutta pitäähän sitä jotenkin koittaa järkeillä asiaa. :D
Mielessä on myös pyörinyt että olisiko taustalla jokin puutostila esim testotasoissa, tai jotain muuta.
KOSKA eikö nyt pitäisi tulosten sentään tätä parempia olla vaikka tekisikin jotain vähän väärin, tuskin 100% noista 100kg+ penkkaajistakaan tekee kaiken täydellisesti. Ja kun itse on niin paljon kaikenlaista koittanut että ihme jos ei ole tarpeeksi hyvin treeni+ravinto.
Levosta en oikein tiedä, kun olen aina ollut huono/pinnallinen nukkuja, eli heräilen paljon, näen ihan jatkuvasti unta nukkuessani, pienikin ääni herättää ja aamulla on useimmiten olo kuin halolla päähän lyötynä, vaan eipä ole lääkäristäkään muuta diagnoosia saanut kuin "toiset vaan nukkuu huonommin(suora lainaus lääkärin suusta)"
Syömiset sisältää pääasiassa tonnikalaa/kanaa/possua, papuja, maitoa, kasviksia, kananmunaa, joskus harvoin täysjyvaruisleipää, siinäpä ne suurimmat. Karkkeja/herkkuja on tullut välillä mätettyä vaan pikkuhiljaa olen hyvin minimiin niitä hilannut vuosien mittaan, riisi/peruna/pasta ei kuulu valikoimiin. Rasvan saantia on tullut mietittyä, tuntuu vähäiseltä välillä. lisäravinteita menee proteiinin + vitamiinien muodossa purnukoista.
aaah pitkä avautuminen, vaan perkele en luovuta ja olen päättänyt että jollain keinolla se "maaginen" 100kiloa penkistä kesään mennessä nousee, vaikka sitten palkattujen avustajien auttamana :D