Miten olette(ko) kehittyneet aloittelijavaiheen jälkeen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep jep, ketjun otsikko meinaa, että miten h********ä kehitystä voi saada 2-3 ekan treenivuoden jälkeen. Jotkut siihen kuitenkin ovat pystyneet, joten kertokaapas salaisuutenne kaikille. Itse olen jumittanut melkein samoissa sarjapainoissa jo vuoden ajan, ja vaikka olenkin erittäin kiitollinen edes siitä vähästä kehityksestä josta olen päässyt osalliseksi, alkaa suoraan sanoen ottaa päähän. Kaikesta koomisemmaksi tilanteen tekee se, että vasta tämä kulunut vuosi olen oikeasti treenannut jotenkin suunnitelmallisesti ja järkevästi.

Vai onko tämä nyt sitä, että pää loppuu kesken, kun homma alkaa käydä turhan haasteelliseksi? Tunnen ainakin muutaman kohtuullisia tuloksiakin salilla aikaan saaneen henkilön, jotka lopettivat just sen ekan 3-4 vuoden jälkeen, joko vammojen tai kyllästymisen takia. Eli ei taida olla niin harvinaista.

olen Junnu iässä sanottakoon.pohjalla on 5 vuotta jääkiekkoa ja jalkapalloa joten peruskunto on mallillaan.

tässä muutamia mitä olen saanut aikaan 2kk reenin jälkeen 3 krt viikossa

Penkki:30kg alussa hikiseen --> 50kg pyöristettynä
jalkaprässi:120kg--> ~230kg
Leuanveto:0-->6-8 :)
Haus reeni:4 kilon käsi painoista siirrytty kymppeihin.
ja yleisisti kaikessa muussakin tullut kehitystä.

ei se tulos kasva jos ei lisätä sitä rautaa tankoon-->No Pain No Gain

olen Junnu iässä sanottakoon.pohjalla on 5 vuotta jääkiekkoa ja jalkapalloa joten peruskunto on mallillaan.

tässä muutamia mitä olen saanut aikaan 2kk reenin jälkeen 3 krt viikossa

Penkki:30kg alussa hikiseen --> 50kg pyöristettynä
jalkaprässi:120kg--> ~230kg
Leuanveto:0-->6-8 :)
Haus reeni:4 kilon käsi painoista siirrytty kymppeihin.
ja yleisisti kaikessa muussakin tullut kehitystä.

ei se tulos kasva jos ei lisätä sitä rautaa tankoon-->No Pain No Gain

Olet juurikin siinä alun kehitysvaiheessa. Kehitystä tulee helposti. Myöhemmin kehitys hidastuu.
E: Aloituspostaajalla: Mites syömispuoli?

Mites sulla on paino vaihdellu tänä aikana jolloin ei ole kehitystä tullu?
Olen jäävi neuvomaan mut ite kokeilisin pientä bulkkia jos vaikka auttais.

Lähetään siitä että ruokapuoli on kunnossa, eli jos paino ei nouse niin lisää ruokaa. Monipuolisesti ja terveellisesti ja makrojakauma oikeanlaiseksi.
Sen jälkeen katot että onko ohjelma, jolla reenaat, niin kunnossa. Sen jälkeen pitää saada tarpeeksi lepoa,
tästä pääsemmekin Pyhään Kolminaisuuteen: reeni, ruoka, lepo. :D

Kun edellä mainitut asiat ovat kunnossa, niin pitkän ajan jälkeen ohjelmaan alkaa tottua, ja kehitystä ei enää tule, joten kevyt viikko väliin ja ohjelman vaihto, sitten saa taas kaikki väsyneeksi, esim jos et mavea oo ennen tehny ni sit on kyl jumissa.

Olet juurikin siinä alun kehitysvaiheessa. Kehitystä tulee helposti. Myöhemmin kehitys hidastuu.
E: Aloituspostaajalla: Mites syömispuoli?

Paino ei ole kauheasti noussut vuoteen. Jossain 95-97 kg hujakoilla pyörii tällä hetkellä, pituuden ollessa 190 cm. Mitään heraa tai muita jauhoja en ole pitkään aikaan käyttänyt, eivät vaikuttaneet treeniin tai palautumiseen mitenkään, ja niistä tulee finnejä. En ole laskenut kaloreita, olen vain pyrkinyt syömään päivässä sen 4-5 kertaa. Syöminen on muuten tämän harrastuksen todellinen mega-duty hc-osuus, sitä safkaa ei yksinkertaisesti voi saada tarpeeksi. Vähän on myös alkanut ällöttää kaikki rasvainen jauheliha yms, kun sitä on syönyt nyt sen 3 vuotta putkeen lähes joka päivä.

En tiedä, johtuuko treenitehojen suuri vaihtelevuus sitten liian vähäisestä safkaamisesta. Painon nostaminen on aina ollut TODELLA vaikeaa mulle. Ihan surutta voi vetää pizzaa, makkaraa yms. ja niin olen myös tehnytkin, terveellisesti syömällä ei vain pysty saamaan tarpeeksi kaloreita. Tiedä sitten, onko toi roskaruoka ravintoarvoiltaan niin köyhää, että kaloreiden määrästä saatu hyöty neutraloituu. Nukkumien mulla kusee satavarmasti, monta kertaa yössä herään paikkojen jumitukseen tai kusihätään.

No niin, olenkin itse onnistunut luettelemaan syyt, miksi treeni ei skulaa. Nyt pitää vaan tehdä niille jotain

Kunnolla kaloreita nyt koneeseen niin aivan varmasti alkaa sarjapainot nousemaa. Oliiviöljy, pähkinät, yms. ovat helppoja kalorilähteitä jos syöminen tökkii muuten.

Paino ei ole kauheasti noussut vuoteen. Jossain 95-97 kg hujakoilla pyörii tällä hetkellä

En ole laskenut kaloreita, olen vain pyrkinyt syömään päivässä sen 4-5 kertaa. Syöminen on muuten tämän harrastuksen todellinen mega-duty hc-osuus, sitä safkaa ei yksinkertaisesti voi saada tarpeeksi.

Painon nostaminen on aina ollut TODELLA vaikeaa mulle.

Nukkumien mulla kusee satavarmasti, monta kertaa yössä herään paikkojen jumitukseen tai kusihätään.

ei vain pysty saamaan tarpeeksi kaloreita.
Tuossapa ongelma, ruoka ja lepo ei toteudu kunnolla.

Mitään heraa tai muita jauhoja en ole pitkään aikaan käyttänyt, eivät vaikuttaneet treeniin tai palautumiseen mitenkään, ja niistä tulee finnejä.

Luultavasti olet vetänyt jotain palkkaria joka sisältänyt kreatiinia, ja siitä joillekkin tulee pidemmän ajan jälkeen finnejä. Joten ihan rauhassa voi heraa ottaa, saahan sitä maitotuotteistakin.

Minkäslaisissa painoissa SivariKingi nykyjään liikkuu? Kyllähän se tuppaa kehitys hidastumaan jossain vaiheessa, ja silloin pitää vain olla entistä jämäkämpänä syömisten suhteen ja olla luova treenien kanssa. Ettei olisi treenitkin turhan junnaavia kehityksen kannalta? Jossain vaiheessa se varmasti tulee sekin vastaan, että huomaa treenanneensa vuoden samoilla painoilla. Ja se vaihe, että hyppii riemusta kun saa 5kg lisää vuodessa johonkin pääliikkeeseen. Vaan kyllä sitä aina kehitystä saa, se vatii vaan enemmän ja enemmän panostusta pitemmän päälle.

Ei pidä sokeasti uskoa mihinkään treenimetodiin ja jääräpäisesti hinkata sitä ilman tulosta. Voi alkaa ajatella, että jos tuhat ihmistä saa tuloksia tällä ohjelmalla ja minä en, niin minussa on oltava joku geneettinen vika. Jatkuvat epäonnistumiset ruokkii huonoa itsetuntoa ja se taas vie suorituskyvyn vielä alemmas. Treeni pitää suunnitella niin, että jatkuvasti voi saada onnistumisen kokemuksia, mitä kautta saadaan parempia tuloksia. Henkinen puoli on tän homman väheksytyin puoli, mutta se on ehkä kaikkein tärkein. Näitä ominaisuuksia voi treenata samoin kuin fyysisiäkin ominaisuuksia. Vaihtelu on tärkeätä, samoin positiivinen asenne. Kaikki ovat yksilöitä ja se mikä toimii itselle, löytyy vain kokeilemalla.

Inspiraatioksi suosittelen lukemaan Arnold Schwarzeneggerin elämänkerran. Arska on yltiöpositiivinen ihminen ja se on ehkä suurin syy miksi se on menestynyt. Sama yhdistää kaikkia menestyjiä. Omiin kykyihinsä uskomalla voi saavuttaa mitä tahansa. Kannattaa etsiä käsiinsä urheilupsykologiaa käsitteleviä kirjoja. Mulle on ollut apua näistä:
Arthur Drechler - The Weightlifting Encyclopedia

Bill Starr - Strongest shall survive

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei pidä sokeasti uskoa mihinkään treenimetodiin ja jääräpäisesti hinkata sitä ilman tulosta. Voi alkaa ajatella, että jos tuhat ihmistä saa tuloksia tällä ohjelmalla ja minä en, niin minussa on oltava joku geneettinen vika. Jatkuvat epäonnistumiset ruokkii huonoa itsetuntoa ja se taas vie suorituskyvyn vielä alemmas. Treeni pitää suunnitella niin, että jatkuvasti voi saada onnistumisen kokemuksia, mitä kautta saadaan parempia tuloksia. Henkinen puoli on tän homman väheksytyin puoli, mutta se on ehkä kaikkein tärkein. Näitä ominaisuuksia voi treenata samoin kuin fyysisiäkin ominaisuuksia. Vaihtelu on tärkeätä, samoin positiivinen asenne.

Inspiraatioksi suosittelen lukemaan Arnold Schwarzeneggerin elämänkerran. Arska on yltiöpositiivinen ihminen ja se on ehkä suurin syy miksi se on menestynyt. Sama yhdistää kaikkia menestyjiä. Omiin kykyihinsä uskomalla voi saavuttaa mitä tahansa. Kannattaa etsiä käsiinsä urheilupsykologiaa käsitteleviä kirjoja. Mulle on ollut apua näistä:

Minkäslaisissa painoissa SivariKingi nykyjään liikkuu? Kyllähän se tuppaa kehitys hidastumaan jossain vaiheessa, ja silloin pitää vain olla entistä jämäkämpänä syömisten suhteen ja olla luova treenien kanssa. Ettei olisi treenitkin turhan junnaavia kehityksen kannalta? Jossain vaiheessa se varmasti tulee sekin vastaan, että huomaa treenanneensa vuoden samoilla painoilla. Ja se vaihe, että hyppii riemusta kun saa 5kg lisää vuodessa johonkin pääliikkeeseen. Vaan kyllä sitä aina kehitystä saa, se vatii vaan enemmän ja enemmän panostusta pitemmän päälle.

Pari viikkoa sitten mavessa meni 190 kgx6. Kyykyssä sain hirveällä ähkimiselle 140 kgx10 aikaisemmin tällä viikolla. Penkissä meni viime treenissä 90 kgx4 (lolol). Tällä hetkellä treenin päätavoite on 500 paunan mave, kun sen noilla sarjapainoilla luulisi irtoavan. Itse asiassa sen piti irrota jo eilen, mutta paikat sen verran jumissa kyykystä, että 180 kg ei noussut lattiasta. No joo, shit happens. Penkkitulos ei edes enää hirveästi kiinnosta, liike ei vastaa treeniin millään lailla. Oikeastaan 300/400/500 paunan tulokset pääliikkeissä olis magee tavoite, mutta vähän epärealistinen, ainakin penkin osalta.

5/3/1 ohjelmalla vetelin pari kuukautta, mutta sitten polvi prakasi ja on nyt vasta parantunut, joten ei oikeastaan ole ihme, että kehitys on junnannnut, kun ei ole alakroppaa päässyt treenaamaan kunnolla. Onneksi nyt parantuneena on taivas vaan rajana (positiivista asennetta).

Ei pidä sokeasti uskoa mihinkään treenimetodiin ja jääräpäisesti hinkata sitä ilman tulosta. Voi alkaa ajatella, että jos tuhat ihmistä saa tuloksia tällä ohjelmalla ja minä en, niin minussa on oltava joku geneettinen vika. Jatkuvat epäonnistumiset ruokkii huonoa itsetuntoa ja se taas vie suorituskyvyn vielä alemmas. Treeni pitää suunnitella niin, että jatkuvasti voi saada onnistumisen kokemuksia, mitä kautta saadaan parempia tuloksia. Henkinen puoli on tän homman väheksytyin puoli, mutta se on ehkä kaikkein tärkein. Näitä ominaisuuksia voi treenata samoin kuin fyysisiäkin ominaisuuksia. Vaihtelu on tärkeätä, samoin positiivinen asenne. Kaikki ovat yksilöitä ja se mikä toimii itselle, löytyy vain kokeilemalla.

Treenin suunnittelu on ollut minulla aina aika heikkoa. Lähinnä olen vaan mennyt salille, ja aina siellä on jotain tekemistä keksinyt. Mutta minulla on aina mielessä 1-2 pääliikettä, joista olen sitten vaan valinnut toisen, riippuen fiiiliksistä. Itse asiassa PIENI venyvyys treenien suhteen on mielestäni vain hyvää ja tervettä. Jos esim. oma polvi on niin jumissa, että kyykkäily on tuskan hiki naamasta lentäen toetutettua itsekidutusta, niin on hyvä olla varalla toinen liike, johon voi vaihtaa lennosta. Tietty tosimiehet ei välitä, vaikka polvilumpiot katkeaisi kesken treenin, mutta tällainen ei pitkällä tähtäimellä ole hirveän kannattavaa.

Pari viikkoa sitten mavessa meni 190 kgx6. Kyykyssä sain hirveällä ähkimiselle 140 kgx10 aikaisemmin tällä viikolla. Penkissä meni viime treenissä 90 kgx4 (lolol). Tällä hetkellä treenin päätavoite on 500 paunan mave, kun sen noilla sarjapainoilla luulisi irtoavan. Itse asiassa sen piti irrota jo eilen, mutta paikat sen verran jumissa kyykystä, että 180 kg ei noussut lattiasta. No joo, shit happens. Penkkitulos ei edes enää hirveästi kiinnosta, liike ei vastaa treeniin millään lailla. Oikeastaan 300/400/500 paunan tulokset pääliikkeissä olis magee tavoite, mutta vähän epärealistinen, ainakin penkin osalta.

5/3/1 ohjelmalla vetelin pari kuukautta, mutta sitten polvi prakasi ja on nyt vasta parantunut, joten ei oikeastaan ole ihme, että kehitys on junnannnut, kun ei ole alakroppaa päässyt treenaamaan kunnolla. Onneksi nyt parantuneena on taivas vaan rajana (positiivista asennetta).

Taitaa olla myös siellä pääkopassa vähän ahdasta noiden painojen suhteen, jos 400 paunan kyykky ja 500 paunan veto tuntuu epärealistiselta.. Sekä vedon, että kyykyn sarjapainojen pitäis riittää helposti noihin. En tiiä tuosta 5/3/1-ohjelmasta mitään, mutta kuinka paljon siinä vaihdellaan noita sarjojen pituuksia ja muutenkin volyymia? Jos nuo 400/500 ei muka nouse, niin kannattaa tehä välistä vähän lyhyempää settiä ja ihan oikeasti tehdä kakkosia-kolmosia ja ykköstelläkkin välillä ihan kunnolla. Saat nuo raudat otettua (minkä pitäisi olla helppoa) niin pääset henkisesti eteenpäin ja sarjapainot ei sitten tunnu ollenkaan painavilta.

Onko sulla jotenkin helkatin pitkät kädet, vai mikä tuossa penkissä vastustaa? Ootko kattonu tekniikkaa videolta/kysyny vinkkejä siihen kokeneemmilta? Kannattaa vaihdella oteleveyksiä ja hakea sitä sopivaa. Monet pitkäkätiset nostaa melko kapealla otteella.

Noin muuten niin vaihteluhan se on se avainasia. Sarjoja kun tekee toistovälillä 1-20 niin ei jää ainakaan siitä kiinni.:) Tarpeeksi vaihtelua volyymiin ja tarpeeksi kevennyksiä, sillä kevyiden viikkojenkin tarve kasvaa painojen karttuessa. Kyllä minä uskon että tuosta saat vielä ihan hyvin kehitystä paukutettua.

Itse tullut treenattua 2,5 vuotta himassa, ja viimeiset puoli vuotta salilla, ja kehitys on ollut hidasta mutta tasaista. Taidan vielä olla kyllä aloittelijaksi luettava, mutta esim. penkki on noussut jopa nopeammin 110 kg -> 130 kg, kuin 90 kg -> 100 kg. Kaiken kaikkiaan:

Ikä : 17 -> 21 v
Pituus : 178 -> 178 cm
Paino: 53 -> 91kg
Penkki: 35 kg -> 130kg
Mave: n. 100kg -> + 200kg
Prässi x x 200kg -> 13 x 345kg.

Tällä hetkellä kehitys on VOIMASSA kovempaa kuin oikeastaan koskaan, saa nähdä tuleeko seinä kohta vastaan. Lihasta ei ole koskaan tullut :)

Taitaa olla myös siellä pääkopassa vähän ahdasta noiden painojen suhteen, jos 400 paunan kyykky ja 500 paunan veto tuntuu epärealistiselta.. Sekä vedon, että kyykyn sarjapainojen pitäis riittää helposti noihin. En tiiä tuosta 5/3/1-ohjelmasta mitään, mutta kuinka paljon siinä vaihdellaan noita sarjojen pituuksia ja muutenkin volyymia? Jos nuo 400/500 ei muka nouse, niin kannattaa tehä välistä vähän lyhyempää settiä ja ihan oikeasti tehdä kakkosia-kolmosia ja ykköstelläkkin välillä ihan kunnolla. Saat nuo raudat otettua (minkä pitäisi olla helppoa) niin pääset henkisesti eteenpäin ja sarjapainot ei sitten tunnu ollenkaan painavilta.

Onko sulla jotenkin helkatin pitkät kädet, vai mikä tuossa penkissä vastustaa? Ootko kattonu tekniikkaa videolta/kysyny vinkkejä siihen kokeneemmilta? Kannattaa vaihdella oteleveyksiä ja hakea sitä sopivaa. Monet pitkäkätiset nostaa melko kapealla otteella.

Noin muuten niin vaihteluhan se on se avainasia. Sarjoja kun tekee toistovälillä 1-20 niin ei jää ainakaan siitä kiinni.:) Tarpeeksi vaihtelua volyymiin ja tarpeeksi kevennyksiä, sillä kevyiden viikkojenkin tarve kasvaa painojen karttuessa. Kyllä minä uskon että tuosta saat vielä ihan hyvin kehitystä paukutettua.

5/3/1 ohjelmassa sarjojen pituudet vaihtelevat vikassa setissä, joka vedetään failureen, tai lähelle sitä. Se, että ei ole 400 ja 500 paunaa noussut vielä, johtuu siitä, että minulla oli alkanut polvi prakaamaan kyykyssä tehdyistä 4-5 toiston sarjoista. Mavessa taas noi maksimi sarjat vie mehut totaalisesti. 3 kuukautta sitten tein mavessa 190 kgx5. Toi pieni parannus sarjapainoihin tuli käytännössä raskaan mavettamisen pois jättämisen myötä. Eli tein sjmavea, soutuja ja leukoja, mutta en normi mavea isoilla painoilla.

Mulla on pitkät kädet, joten penkki kusee. That's it. Sinänsä koomista penkin heikkouden huomioon ottaen, että juuri penassa olen pari kertaa yrittänyt max ykköstä. Kyykyssä ja vedossa noi raudat vähän pelottavat, pakko myöntää.. Kevyitä viikkoja joo, niitä on joutunut pitämään jo pakon edestä, kun treeni ei vaan kulje. Yleensä jos olen huomannut, että levytanko painaa liikaa, niin olen vaan tehnyt jonkun leuka- tai dippisarjan ja lähtenyt sen jälkeen himaan. Turhaa? Ehkä, mutta parempi kuin ei mitään.

Kiitos neuvoista!

Kohtalontoveri ilmottautuu :rolleyes:

Aloitin saliharrastuksen 2000/2001 jolloin olin 185cm/63kg narukäsi-edward, penkistä taisi 30-40kg ehkä nousta eikä muutenkaan oletettavasti noilla mitoilla kovia tuloksia ollut. Välillä olen harrastanut muuta, lähinnä aerobista+lihaskestävyyttä kehittävää, välillä on ollut loukkaantumisien takia taukoa. Joten ei ihan koko aikaa tästä kymmenestä vuodesta ole harrastukseen kulunut, mutta sanotaanko että aktiivisesti yhteenlaskettuna ainakin 4-5v salitreeniä saattaapi olla aika kohdallaan.

Noh, kovasti olen lukenut kiinnostuksenkin takia ravinnosta,treenistä ja levosta tietoutta ja sitä koittanut parhaani mukaan soveltaa vuosien varrella.

Treeniohjelmia on tullut käytyä läpi "sikinsokin sitä sun tätä"-metodista alkuaikoina ja tiedon karttuessa 1, 2, 3-jakoista, arnolds golden six ja näiden yhdistelmiä sekä treenikertoja vaihdellut 3-6x/viikko.

Paino on pyörinyt pitemmän aikaa 85kg +-2kg, välillä kävi 100kilossa kun koitin että onko mitään apua jos syö kuin hevonen.

Vaan eipä juuri tunnu mistään apua olevan, tällähetkellä penkkiä jyystän 2x6 metodilla ja viimeiset kaksi kertaa on 77.5kilolla mennyt 5x ja sen jälkeen onkin saanut mahanahka hellänä rullata painoja pois :D jonka jälkeen tiputin painot 75kg ja niillä sitten 6 toistoa meni mahanrullailun perään.

Kyykkyä menee ~100kg x 10.

Sinällään on vuosien varrella vidutus ollut välillä kovin huima, kun rimpulan näköiset jalmarit vetää isommilla painoilla penkkiä ja täällä kun lueskelee niin tuntuu että vähintään joka toinen on vetänyt ensimmäisessä vuodessa esim penkin sinne 100kg+ lukemiin :(:curs:

Joten omasta näkökulmasta tuntuu että suuri osa käyttää horkkaa, koska kehittyvät niin helvetin helposti ja nopeasti. vaikka ehkä asia ei niinkään ole, mutta pitäähän sitä jotenkin koittaa järkeillä asiaa. :D

Mielessä on myös pyörinyt että olisiko taustalla jokin puutostila esim testotasoissa, tai jotain muuta.

KOSKA eikö nyt pitäisi tulosten sentään tätä parempia olla vaikka tekisikin jotain vähän väärin, tuskin 100% noista 100kg+ penkkaajistakaan tekee kaiken täydellisesti. Ja kun itse on niin paljon kaikenlaista koittanut että ihme jos ei ole tarpeeksi hyvin treeni+ravinto.

Levosta en oikein tiedä, kun olen aina ollut huono/pinnallinen nukkuja, eli heräilen paljon, näen ihan jatkuvasti unta nukkuessani, pienikin ääni herättää ja aamulla on useimmiten olo kuin halolla päähän lyötynä, vaan eipä ole lääkäristäkään muuta diagnoosia saanut kuin "toiset vaan nukkuu huonommin(suora lainaus lääkärin suusta)"

Syömiset sisältää pääasiassa tonnikalaa/kanaa/possua, papuja, maitoa, kasviksia, kananmunaa, joskus harvoin täysjyvaruisleipää, siinäpä ne suurimmat. Karkkeja/herkkuja on tullut välillä mätettyä vaan pikkuhiljaa olen hyvin minimiin niitä hilannut vuosien mittaan, riisi/peruna/pasta ei kuulu valikoimiin. Rasvan saantia on tullut mietittyä, tuntuu vähäiseltä välillä. lisäravinteita menee proteiinin + vitamiinien muodossa purnukoista.

aaah pitkä avautuminen, vaan perkele en luovuta ja olen päättänyt että jollain keinolla se "maaginen" 100kiloa penkistä kesään mennessä nousee, vaikka sitten palkattujen avustajien auttamana :D

Paino on pyörinyt pitemmän aikaa 85kg +-2kg, välillä kävi 100kilossa kun koitin että onko mitään apua jos syö kuin hevonen.

Oliko siitä apua? Jos penkissä on ongelmia, niinkuin mulla, niin ei kannata odottaa, että saa jollain tietyllä painolla sen 5-6 toistoa. Lisää vaan rautaa tankoon, niin itsevarmuus kasvaa, kun huomaa että vaikka toistoja menisikin vain 2-3, niin ainakin edistystä tapahtuu raudan määrän kasvussa.

Oliko siitä apua? Jos penkissä on ongelmia, niinkuin mulla, niin ei kannata odottaa, että saa jollain tietyllä painolla sen 5-6 toistoa. Lisää vaan rautaa tankoon, niin itsevarmuus kasvaa, kun huomaa että vaikka toistoja menisikin vain 2-3, niin ainakin edistystä tapahtuu raudan määrän kasvussa.

Itselläni on auttanut kaikissa pääliikkeissä pidemmät sarjat. Siis 7-10, ja todella vaihtelevat sarjapainot. Päänhakkaaminen seinään samoilla painoilla JOS kehitystä ei tapahdu on itselläni varmin tapa junnata paikallaan, ainot milloin noin nousee on kun omapaino nousee. Hermotus treeniä siis vasta kun lihasta on kunnolla.

Itselläni on auttanut kaikissa pääliikkeissä pidemmät sarjat. Siis 7-10, ja todella vaihtelevat sarjapainot. Päänhakkaaminen seinään samoilla painoilla JOS kehitystä ei tapahdu on itselläni varmin tapa junnata paikallaan, ainot milloin noin nousee on kun omapaino nousee. Hermotus treeniä siis vasta kun lihasta on kunnolla.

Mutta jos sarjapainot paranevat, ilman että oma paino nousee, niin silloinhan nimenomaan on kyse hermotuksen paranemisesta. Eihän lihas voi kasvaa, jos ei ole sitä kaloriylimäärää jolla sitä kasvattaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom