Kyllä taas saa nauraa posteja lukemalla, 15x syö enemmän... Luulen tuon nyt olevan selvää :D
Itse olen aina ollut melko hoikka rakenteinen... Nyt viimein paino lähtenyt kunnolla lentoon (ja toivottavasti jatkaa nousuaan)... Pari perussääntöä:
1) Aloita kreatiini kuuri, jos olet myös valmis treenaamaan paljon, nostaa painoa nopeasti (aluksi lähinnä nesteinä, mutta myöhemmin kyllä kasvattaa lihasta)
2) Kyllä, syö paljon, MUTTA suosi tummaa pastaa ja laadukasta ravintoa... Kuten jo mainittukin; puuroa aamulla, voi nokare päälle ja munakas rinnalle, lounas ja päivällinen ihan kunnon annoksia hyvää ravintoa (esimerkiksi tummaa pastaa ja jauhelihakastiketta)
... Muista myös välipalat, ei haittaa syödä useampaa banaania samana päivänä... Lisäksi ruisleipää ja päälle useampi siivu kinkkua, sekä kananmunaa... Soija ei juuri painoa nosta, mutta on myös hyvä prote-
iinin lähde. Rasvaton jogurtti nyt ei mitään super terveellistä ole, mutta tuollaisen voisi kanssa opetella vaikka välipalaksi syömään. Osta kanaa, lihaa jne... Älä missaa yhtään ruokailua... lisää iltapalaan rahkaa, munia, hedelmiä, puuroa, mikä ikinä meneekään hyvin alas. Juo paljon maitoa, jos et halua painoa läskinä niin mieluiten rasvatonta. Itse olen joutunut opettelemaan syömään hieman "väkisin", jos esimerkiksi aamupalan on syönyt ysiltä ja ruoka koulussa jo 11.30... Kauheasti ei nälkä vielä ole, mutta vaikka väkisin, jos ei meinaa muuten alas mennä. Laske kalorit ja sun kokoisella kaverilla pitäisi ainakin 3400 - 3500 kcal tulla syödyksi, jos treenata vielä kovaa meinaat ja haluat siitä huolimatta painon nousevan...
3) Nuku hyvin, ei vaikuta suoraan painoon, mutta epäsuoraa vaikutusta saattaa olla, riippuen tottumuksista...