Miten nostaa painoa?

Mäkkärin euron juustot ovat bulkkaajan kaveri. Okei, vähän ehkä sademetsät kaatuu, kun viljellään brassinautaa ja ehkä vähän tulee suolistosyöpää myöhemmällä iällä, kun vedetään punasta lihaa, mutta other than that 3 juustoo= 1000kcal ja se on mukava välipala esimerkiksi päivällisen ja iltarahkan välissä ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itselle tuttu ongelma ettei saa painoa.. Mutta ongelma on todnäk se ettet vain syö tarpeeksi tai välttelet jotain ruokia koska joku jossain aina huutaa jostain jotain että läskiä tulee vaan.. Niin jos ei mitään allergioita tai mitään ongelmia ole joita pitää varoa, niin syö ihan mitä tahansa. Ruuan päälle vaikka pari ruisleipää ja vielä jotain hedelmiä vaikka tuntuisi jo tiukalta, niin hetken päästä huomaat että kuinka vähän olet oikeasti syönyt. Oikeasti ne plussat on ne plussat. Itsellekin se on nirsona pirun vaikeaa tajuta että energiantarve on kokoajan suurempaa. Ja itse huonona kasvajana en treenaa mitään kolmea eri lajia/lihasta yhdessä treenissä, vaan keskityn tuhoamaan yhden ison lihasryhmän tai kaksi pientä yhdessä treenissä. Ja jos nyt saat jostain sitä läskiä vahingossa, niin en usko että geeneilläsi on vaikeuksia päästä siitä eroon vaan enemmänkin päinvastoin. :kippis1::piis:

^Olikohan tää piilovittuilua esim Mulle? :D:D En oo varma joten pakko vielä pitää puhe pakasteranskalaisten puolesta!!! Ainesosat noissa: Peruna ja rypsiöljy. Makrot ihan ok, kunhan koko päivän rasvan saanti on kontrollissa. Ainoa "vikahan" noissa on se, ettei ne yksittäisenä ruokana oo dedikeissönsakrifeeissön jnejne, koska niissä on rasvaa. Eli bodarin pitäs ennemmin tehdä niin, että hiilarit riisistä, ja rasva öljystä paljaaltaan. Samasta raaka-aineesta ei voi ottaa sekä rasvaa että hiilaria koska maistuu hyvälle nii ei oo säkrifais.

Edit. Siis marinaadille vastaus

Mistään rypsiöljystä tai muusta rasvoista en lähtisi täyttämään kaloreita jos tavote ei ole hankkia lähinnä läskiä. Hiilarit tietenkin vaativat vähän enemmän vaivaa kun pitää syödä oikeasti paljon pitkin päivää...

Mutkia suoriksi, mutkia suoriksi...

Iltapalalla 1-2 dl rypsäriä nassuun, niin johan alko painonousta. Jos ei, niin pari euron juustoa palan painikkeeksi.

Mulla syöminen on päinvastainen ongelma. Aina nälkä, ja jopa kaurapuurosta saa orgasmiin verrattavaa mielihyvää. Onneksi saan rasvat pysymään kympissä, vaikka se jatkuvaa nälissään oloa vaatiikiin. Ja tuntuu myös, että lihon kovin helposti. Yksi viikko ruuat mielen mukaan, niin 4 kiloa tulee lisää. Viime joulun saldo miehekkäät 6 kiloa.. First world problemeita parhaimmillaan :david:

Mulle ei vieläkään mee jakeluun miks porukka on tyrkyttämässä ''juo rypsäriä pullosta niin paino nousee'', koska siinä liika rasvan saannissa ei oo kerta kaikkiaan mitään hyötyä. Mielummin ottaa hyvistä hiilareista ne kalorit ko jostain öljypullon kautta...

Mulle ei vieläkään mee jakeluun miks porukka on tyrkyttämässä ''juo rypsäriä pullosta niin paino nousee'', koska siinä liika rasvan saannissa ei oo kerta kaikkiaan mitään hyötyä. Mielummin ottaa hyvistä hiilareista ne kalorit ko jostain öljypullon kautta...

Koska hiilareita on vaikea puputtaa älyttömiä määriä.

Iltapalalla 1-2 dl rypsäriä nassuun, niin johan alko painonousta. Jos ei, niin pari euron juustoa palan painikkeeksi.

Mulla syöminen on päinvastainen ongelma. Aina nälkä, ja jopa kaurapuurosta saa orgasmiin verrattavaa mielihyvää. Onneksi saan rasvat pysymään kympissä, vaikka se jatkuvaa nälissään oloa vaatiikiin. Ja tuntuu myös, että lihon kovin helposti. Yksi viikko ruuat mielen mukaan, niin 4 kiloa tulee lisää. Viime joulun saldo miehekkäät 6 kiloa.. First world problemeita parhaimmillaan :david:

Aivan sama vika reinikaisella jopa kaurapuuron suhteen :kuola:

Kukas se olikaan, joka totesi, että todellinen taistelu käydään keittiössä eikä salin puolella ;) Omasta mielestäni, jos on vaikeata kasata kaloreita kasaan, pitää vain opetella syömään ja KUNNOLLA. Turhaan niitä kaloreita sieltä rypsäripullosta ryystää eli rasvasta ottaa. Vaan ennemmin syö ne hiilareista. Jos nyt ei heti alkuun jaksa syödä, niin kuin pitäisi, voihan esim kaurahiutaleita lapata kuivana kurkusta alas. Järkevämpää se on, kuin ylimääräsen rasvan käyttö.

Sali on lähellä sydäntä, ruuanlaitto ei niinkään. En tiedä johtuuko siitä että olen opiskelija, eikä raha meinaa riittää kunnolla syömiseen.

En näe siinä järkeä, että rasvaa käytetään yli tarpeen vain saadaksensa päivän kalorit täyteen. Ihan vain terveyssyistä ja siksi, että bulkilla ollessa ylimääräinen rasva muodostuu kropan rasvaksi. Näin olen kuullut, tosin en mene vannomaan paikkansa pitävyydestä, suattaapi olla "bro sciencea". Mutta näin olen kuullut, ja voihan se olla aikamoista pilkun nussimista...

Tässä vaiheessa pakko todeta, että itselläni ei ole ongelmia saada kaloreita täyteen hiilareilla ja rasvan saanti saattaa jäädä yllättävän pieneksi ellen siihen panosta.

Tosta rasvasta kaloreiden ottaminen, niin huomasin tälläsen mielenkiintoisen kappaleen selaillessani exrx-sivuston (Carbohydrates) ravintopuolta; "Athletes or Physically Active
Traditional / Mainstream Recommendation
50%-60% of calories from carbohydrates have traditionally been recommended
40%-50% from complex carbohydrates
10% from simple sugar
Carbohydrate feedings during long duration (> 90 min.) submaximal (<70% VO2) can improve endurance performance (Coyle E & Montain S, 1992; Maughan R, 1991).
Carbohydrate ingestions of 30 to 60 grams per hour are required to improve performance

Alternative Recommendation
Find and consume only the minimum amount of carbohydrate that support optimal performance
Recommended by a growing number of experts, including but not limited to:

Tim Noakes, MD, DSc
Dr Peter Attia, MD
Dr Mauro Di Pasquale, MD
Dr Eric Serrano, MD"

En nyt tiedä käytännössä mikä on tämä "minimi-määrä" mihin tässä viitataan, mutta ilmeisesti sillä haetaan, että aika reippaasti saa rasvasta ottaa kaloreita. Mut nää nyt on joittenkin tohtorien omia oivalluksia, eli ei puhuta kyllä kovasta tieteestä ilmeisestikkää. Mutta oma suhtautuminen rasvasta kaloreita-ajatteluun on muuttunut myönteisemmäksi. :)

En näe siinä järkeä, että rasvaa käytetään yli tarpeen vain saadaksensa päivän kalorit täyteen. Ihan vain terveyssyistä ja siksi, että bulkilla ollessa ylimääräinen rasva muodostuu kropan rasvaksi. Näin olen kuullut, tosin en mene vannomaan paikkansa pitävyydestä, suattaapi olla "bro sciencea". Mutta näin olen kuullut, ja voihan se olla aikamoista pilkun nussimista...

Tässä vaiheessa pakko todeta, että itselläni ei ole ongelmia saada kaloreita täyteen hiilareilla ja rasvan saanti saattaa jäädä yllättävän pieneksi ellen siihen panosta.

Tähänkin vielä pakko kommentoida, että kannattaa itse kokeilla vähän muutella myös sitä rasvan määrää, se että 1g/painokilo on suositus keskiarvoihmiselle, ei tarkoita etteikö joku, jolla on tehokas/nopea aineenvaihdunta saisi käytettyä energiaksi suurempaakin määrää. Toki 1g/painokilo on hyvä lähtökohta.

No vähän on brosciencea. Ei se rasva sen helpommin mene vyötärölle kuin hiilaritkaan. Vai lihooko ihmiset aina ketoosilla?

No vähän on brosciencea. Ei se rasva sen helpommin mene vyötärölle kuin hiilaritkaan. Vai lihooko ihmiset aina ketoosilla?

Siis tähän tarkennus, että puhuin bulkin aikana, kuten AP:n tapauksessa. Dieetillä voi ottaa tietenkin enemmän energiaa rasvasta, jos on tarpeen, koska silloinhan ollaan miinuksilla ja painoa ei tule läskin saati lihaksen muodossa.

Siis tähän tarkennus, että puhuin bulkin aikana, kuten AP:n tapauksessa. Dieetillä voi ottaa tietenkin enemmän energiaa rasvasta, jos on tarpeen, koska silloinhan ollaan miinuksilla ja painoa ei tule läskin saati lihaksen muodossa.

Pelkkää brosciensia. Muuten alettaisiin rikkoa termodynamiikan lakeja.
(Energiaa ei voida luoda eikä hävittää. Ainoastaan muuttaa muodosta toiseen.)

Jos henkilö x syö vuorokaudessa esim +200kcal yli kokonaiskulutuksen ( tähän huomiotuna perusaineenvaihdunta, lihaskasvuun kuluva energia ja päivän muu aktiviteetti) niin se on aivan sama tuleeko nuo ylikalorit rasvasta, proteiinista vaiko hiilareista keho kuitenkin varastoi nuo kaikesta muusta ylijäämäksi jääneet 200 kcal rasvaksi ei enempää eikä vähempää kalorien lähteestä riippumatta.

Se onko noita kaloreita järkevää repiä suuria määriä rasvasta pitkässä juoksussa terveysvaikutuksia ajatellen on sitten eri juttu mutta kehonkoostumuksen kannalta aivan sama ja nyt siis puhun tilanteesta jossa ruokavalio on lihaskasvun kannalta muuten kunnossa mutta plussakaloreille on vaikea päästä.

Tässä ketjussahttp://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitysta/ eka postaus viellä faktaa siitä onko kehonkoostumuksen kannalta väliä ottaako niitä lisäkaloreita bulkilla roskaruoasta vaiko ""puhtaasta"""

Vastaus:
Ei ole.

Onhan hiilari fiksumpi ratkaisu treenaavalle ihmiselle. Glykogeenivarastot täynnä on hyvä puurtaa ja hiilihydraatit käytetään muutenkin rasvaa helpommin hyödyksi salitreenin kaltaisessa suorituksessa.

Jos millään ei saa syötyä tarpeeksi, on toki parempi ottaa kalorit rasvasta kuin ei mistään. Ja ohan näitä hyvä kyseenalaistaa ja kokeilla, mikä omalle kropalle toimii. Moni vannoo rasvapainotteisen safkaamisen nimeen. Saa niitä kaloreita nopeasti hyvistäkin rasvoista otettua. Avokadoa ja pähkinöitä kohti ääntä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom