Miten nopeasti pitäisi kehittyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Muistin vähän väärin omaa penkkipunnerrus kokemustani :D Aloitin tekemään käsipainoilla kotona lokakuussa 2000 ja silloin en tehnyt niillä rintaa ollenkaan. Ensimmäisen kerran elämässäni kävin kuntosalilla harrastusmielessä toukokuun alussa 2001 ja silloin muistaakseni meni jotain 55 kiloa. Olin pari kuukautta ennen lokakuuta 2000 testannut penkkiä ensimmäistä kertaa elämässäni koulussa ja meni 47 kiloa ja kyllä naurua riitti siellä :D:D:D Miten käsipainot voi vaikuttaa penkkiin sen 8 kiloa vaikka en niillä tehnyt rintaa ollenkaan? No kuitenkin penkin maksimi oli sitten 55Kg aloittaessa ja kävin säännöllisesti 3 kertaa viikossa ja yhtenä kertana viikossa penkkipunnerrus. En tehnyt ollenkaan apuliikkeitä, pelkästään peruspenkin ilman kaarta. Jatkoin näin vuoden 2002 tammikuuhun asti kun tuli sitten armeijaan lähtö. Silloin nousi 75Kg penkistä. Oli 3 kuukauden tauko ja tein siellä sen jälkeen satunnaisesti suunnilleen joka toinen viikko penkin. Ei mennyt sinä aikana kun jotain 4x60Kg :confused: Pääsin pois heinäkuussa 2002 ja nykyisin tänä päivänä nousee vain 80Kg penkistä. Onko penkin kehitys ollut liian hidasta vai pelkästään hidasta??? :D

Miten paljon nousisi penkistä, jos olisin osannut treenata sitä oikein? Paljonko saisin keskimäärin lisää kiloja tuon 80Kg päälle, jos treenaisin oikein vuoden ajan? Paljonko haittaa pitkäkätisyys kun käteni on pidemmät kun keskimäärin?

Miks sua se pelkkä penkin tuloksen nouseminen kiinnostaa?

Säälittäviä pelkästään omasta mielestä?

Ja ei tohon taida olla mitään vastausta, että kuinka paljon jos olisi sitä ja tätä.

No arvioikaa edes jotenkin tietonne ja kokemuksenne perusteella. Kun olisi hyvä tietää, että käynkö salilla liian laiskasti vai pelkästään laiskasti :D

Mulla on kans penkki aivan onneton, ollut aina. Mutta so what? Keskityn sitten enemmän muihin lihasryhmiin ja koitan tehdä niissä hyviä tuloksia. Jos et ole tähtäämässä mihinkään penkkauskisoihin niin ei kannata ottaa mitään stressiä asiasta. Kyllä kropassa muitakin lihaksia on ihan tarpeeksi.

No ku mää alotin niin sain penkistä ylös 60 kg ilman mitään pohja reenausta sitte aloin käymään kaks-kolme kertaa viikos. Reenaus alako n. 2.5 vuotta sitte. Jatkoin tollasta reenii (reeni ja reeni mitenköhän sen nyt ottaa) syksystä kevääseen ja keväällä nousi 90kg sitte pidin kesän taukoo ja alotin syksyllä uusiks mutta paremmalla pohjalla ja reenauksestaki tuli vähä parempaa ku oli vanhempia asiasta tietäviä neuvomas. Sitte sain vuoden vaihteen jälkeen mennessä nostettua 125 kg muute se nousiki viime perjantaina. Reenaus o ollu pelkkää penkkii ja ojentaja reenii penkin osalta, nyt vasta oon ottanu mukaan muita apuliikkeitä (kuten rinta).

Parhaimmillaan tolla mun reenillä sai parannusta 5 kg viikko mutta nyt o alakanu polkeen hitaampaa. E mä sitte tiiä sopiiko tuo muille mutta muille ainaki sopi sanokaa te viisaammat :).

Ei sitä pysty sanomaan miten paljon voi kehittyä vuoden aikana. Jokainen on yksilö. Jotkut saa luonnostaan paljon penkistä ja jotkut ei saa koskaan juurikaan mitään, vaikka mitä tekisi.
Kunnollisella ohjelmalla ja ruokavaliolla saa jo paljon aikaan. Liian nopeakaan kehitys ei ole hyväksi, hajottaa vain helpommin paikat.
Esim. 2.5kg kuukaudessa on jo hyvä lisäys, vaikka kuulostaa vähältä. Mutta kysyitkin vuoden ajanjaksolla. Se on vuodessa 30kg.. Ja tuo ei ole mahdoton todellakaan tuossa vaiheessa.
Sulla oli vielä tulokset aika alkutekijöissä, joten kunnon treenillä ja ravinnolla menee aivan varmasti jonnekin 100-130kg:n haarukkaan.

Originally posted by voimapesä
Reenaus o ollu pelkkää penkkii ja ojentaja reenii penkin osalta, nyt vasta oon ottanu mukaan muita apuliikkeitä (kuten rinta).

Eikö penkki ota sitten rintaan? ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom