Miten muuttaisit lakia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu

Rinkku

epäihminen, antihomo
Ikä
52
Lueskelin tuossa threadit "ovimiehen omalaji" ja "tositilanteista".

Tuolta hyvin selvästi erottuu yhteisenä teemana se, että se mikä on eettisesti oikein, ei selvästikään ole sitä juridisesti. Siellä on usemapi kinakin, jossa ihan selkeästi jätkät puhuu eri asioista: toinen puhuu maalaisjärjestä, reiluudesta, kunniasta ja raukkamaisuudesta ja toinen puhuu lakipykälistä.

Eräs keskustelunpätkä koski tilannetta, jossa jätkän päälle käytiin puukon kanssa. Uhri sitten losautii päällekävijää pataan vielä siinä vaiheessa, kun ukkeli makasi maassa ja puukko oli lentänyt kädestä. Tästä sitten messevät vahingonkorvaukset.

En halua tässä thradissa keskustella juridiikasta, vaan siitä, minkä te koette omassa moraalissanne oikeaksi ja vääräksi. Itse olen sitä mieltä, että puukon kanssa huvikseen päällekävijää SAA JA PITÄÄ losauttaa vielä siinä vaiheessa, kun se on tajuissaan. En pidä edes kovin pahana rikkeenä, jos hengenvaarallisella teräaseella hyökkääjän tappaisi siihen paikkaan. Puukon/aseen kanssa päällekävijä ottaa TIETOISEN RISKIN - hän itse ei kunnioita uhrinsa henkeä.

Mielestäni tuo ei eroa seuraavasta: Tuttu, ulkomaalainen mies, oli eräässä kehitysmaassa töissä erään suurlähetystön turvaallisuuspäälikkönä. Kyseisessä kaupungissa tehtiin paljon taksiryöstöjä. No, yhtenä iltana herra oli taksissa poikansa kanssa. Valoissa ovi revittiin auki, siinä on kaksi jätkää konepistoolien kanssa ja toinen vetäisee "rahat tänne" huudon kera sen poikaa konepistoolin tunkilla polveen. Tässä vaiheessa ase on otettu kainalokotelosta ja kaksi sekuntia myöhemmin ryöstäjät on kuolleet.

Mä en oikeasti näe, että ko. herra teki MORAALISESTI mitään väärää.

Moraalin toisessa päässä on puhdas raukkamaisuus. Pohjois-Haagassa vaikutti 80 luvun puolivälissä "Aki" (nimeä ei muutettu). Aki tykkäsi tapella ja hän osasi tapella (vaikka oli aika pieni jätkä). Aki etsi viikonloppuisin uhreja, pieksi ne huvikseen ja huvitteli aina STUMPPAMALLA pudonneen pään katuun. En tiedä, onko Aki enää hengissä, mutta muistan ajattelleeni silloin aikanani "vittu kun se kävisi vahingossa itteään kovemmalle ja se hakattaisiin teholle". Näin ajatteli minun nuoren miehen moraalini.

Olen myöskin sitä mieltä, että jos ravintolassa menet sanomaan ventovieraalle jätkälle, kun se istuu deittinsä kanssa, että "sä istut mun paikalla" ja virnuilet rööki suussa, että "stumppaatko sen röökin - savu haittaa", niin SIETÄISIT SAADA TURPAASI. Portsareihin tämä ei päde, koska portsari saa palkkansa siitä, että se pitää ravintolan niin väkivallattomana kuin mahdollista.

En myöskään ymmärrä, mitä moraalista vääryyttä on puolustaa järkkärinä itseään teleskooppipampulla, mikäli sillä hyökkääjällä on esim. veitsi.

Järjestään täällä jätkät kommentoi, että "ei kannata, koska joudut maksaan korvauksia/kova jätkä kävelee pois paikalta"

Muistan elävästi, kun joku vuosi sitten tulin Alepasta ja siinä oli pari hampuusia. Toinen huuteli perään, että "hei sulta tippu jotakin" käännyin tietty katsomaan, ja siinähän sitä virnuiltiin voitonriemuisena. Sori vaan, mutta mua HÄVETTI kävellä siitä veke. Mun mielestä sen olis tässä miesnisäkkäiden moraalissa pitänyt mennä niin, että mä olisin kävellyt sen luokse ja sanonut, että "oliko sulla jotain asiaa" ja sitten jos olisi ollut, niin oltais katottu kumpi on kovempi. Ja moraalisessa mielessä sen olisi tietenkin pitänyt hävitä tämä fiktiivinen matsi. Olisiko ko. reaktiossa ollut mitään sivistynyttä tai järkevää? Ei todellakaan. Niin mä sen vaan koin.

Eli mä koen aika vahvasti, että lain ongelma on siinä, että se ei kartoita väkivaltatilanteiden, nyt tulee hieno sana, VIITEKEHYSSIDONNAISUUTTA. Jokainen tilanne on erilainen. Mun mielestä se pataan vetämisen moraali vaihtelee sen mukaan, että mikä on kunkin ihmisen MOTIIVI siinä vaiheessa, kun lähetään leipomaan. Mä muuttaisin lakia silleen, että siinä olisi tämmösiä pykäliä teon raukkamaisuuden/miehekkyden välillä.

Silloin kun lähetään kimpassa hakkaamaan huvikseen joku ventovieras, niin linnaa pitäisi tulla heti. Ja vammoista niin saatananmoiset korvaukset. Jos reikäpäillä ei olisi rahaa, niin sitten saatana verorahoista. Silloin kun vedetään puukon kanssa hyökännyttä tauluun, niin kaiken pitäisi mennä sen hyökkääjän maksettavaksi. Ja jumalauta silloin, jos jotkut on niin saatanan urpoja, että ne tulee häpäisemään sua, kun sä olet sun naisen kanssa, niin sulle pitäisi antaa mitali, jos sä vedät niitä pataan.

Meillä on vitusti koiria. Näitä ja muita elukoita seuraillessa ei voi olla ajattelematta seuraavaa: ihminen on ainoa nisäkäs, jolta on täysin hävinnyt lauman sisäisen hierarkian ja oikeudenmukaisuuden taju.

Mulla ei tulisi mieleenkään haastaa yhtään kellekään. Ei huvita tapella - ei ole koskaan huvittanut. Joka kerta kun joku tulee vittuilemaan, niin mun tekisi mieli lyödä. Koska niin sen mun mielestä pitäisi mennä. Ja "sillä voi olla puukko" argumentti ei sitten liittynyt tähän threadiin mitenkään - kysymyksenä oli "Turpaan vetämisen moraali - Onko sitä?"

raukat ---------- kunnian puolustajat ----------- itsepuolustus

Tommosta janaa mä kehittelisin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Uhri sitten losautii päällekävijää pataan vielä siinä vaiheessa, kun ukkeli makasi maassa ja puukko oli lentänyt kädestä"

Niin et halunnut juridista kantaa mutta eiköhän tuo ole selkeä esimerkki hätävarjelun liioittelusta.

Mitä taas tulee moraaliin ja siihen, pitäisikö tyhmiä idiootteja rankaista "isän kädestä" jos siihen tulee tilaisuus totean seuraavaa:
Maailmassa on niin paljon kusipäitä, että jos meinaat hakata heidät kaikki paremmiksi ihmisiksi on edessäsi loputon savotta.

No ainakin laki kusee juuri tuossa hätävarjelun liioittelemisessa. Jos joku jannu käy päälle puukon kanssa, niin mikä muu se muka voi olla kuin tapon yritys? Meille opetetaan ihan treeneissäkin että jos joku tulee puukon kanssa päälle niin turpaan niin kovaa kun pystyy kunnes on varmaa ettei kaveri enää saa puukkoa uudestaan käsiinsä ja pysty sitä käyttämään kyseisessä tilanteessa.

Joten jos joku tulee puukon kanssa päälle, eikä ole muuta vaihtoehtoa kuin puolustautua, niin turha luulla että siinä ruvetaan laskemaan riittäviä puolustuskeinoja ja tarpeellisiä lyöntejä. Adrenaliinin kanssa siinä kun tirvasee hyökkääjää nyrkillä silmään ja polvella vatsaan niin se on huonolla (hyvällä ?) tuurilla henki pois. Sama jos kaverin saa vietyä maahan ja agret hyrrää, eikä ole varma missä puukko on sillä hetkellä, niin kyllä täältä ainakin tulisi varmasti sen verran iskua ettei kaveri varmasti enää nosta kättä hyökätäkseen. Ei siinä s**tana ruveta mittamaan että vieläkö se kaveri nousee ja jaksaa hyökätä uudestaan. Muutenkin kun tilanteissa yleensä pitäisi oma selusta turvata muiden hyökkääjien varalta, niin eipä kauheasti voi hallintatekniikoista iloita maassa. Turpaan vaan niin kovaa kun pystyy ja irti tilanteesta kun se on mahdollista turvallisesti. Jos joku puukkoon tarttuu toista satuttaakseen niin minun näkökulmastani kyseinen ihminen luopuu samalla hetkellä oikeudestaan ihmisarvoiseen kohteluun.

Mutta mitä sanoo oikeuslaitos: "Potkaisit hyökkääjää käteen jolloin tämä menetti aseensa, löit samalla sekunnilla nyrkillä kahdesti ohimoon ja veit kaverin maahan turhan rajulla käsilukolla joka aiheutti vammoja kyynärtaipeen nivelessä ja annoit vielä potkun kylkeen kaverin maatessa maassa pitäen tämän rannetta lukittuna murtaen kylkiluun. Tämän 4 sekuntia kestäneen tilanteen aikana et ottanut huomioon että vaaratilanne oli jo ohi eikä hyökkääjä ollut kykenevä jatkamaan hyökkäystä eikä muuta uhkaa ollut. Täten saat tuomion hätävarjelun liioittelusta. Korvauksia ja sakkoja niin helvetisti."

Kyllähän se sapettaa kun tietää, että pitäisi kiltisti ottaa turpaan jotta ei joutuisi itse syylliseksi kun riemuidiootit haluavat vetää lättyyn. :curs:

Niin tässähän tapauksessa kohdetta lyötiin kun hän oli menettänyt puukkonsa JA oli jo maassa. Eli rankaistiin hyökkääjää. En ollut paikalla mutta olisikohan tuossa vaiheessa lyömisen sijasta voinut lähteä juoksemaan pakoon? On selvä, että tositilanteen tuoksinassa mehujen virratessa on helvetin vaikeata lopettaa hyökkääminen. Yksi erittäin tärkeä asia jota pitää harjoitella.
On helppo heittää machoilevia lausahduksia "judged by twelve rather than carried by six."
Onhan se niinkin. Mutta asiat eivät ole aina noin mustavalkoisia. Olen mellkolailla varma, että valtaosa hätävarjelun liioittelu tuomioista on tullut ihan aiheesta.
Vaikka joku käy päällesi ei sinulla länsimaisessa demokratiassa yksinkertaisesti ole oikeutta alkaa leikkimään tuomaria ja telottajaa. Se nyt vain on niin.
Nämä kotirambot jotka haluavat sellaset oikeudet voivat muuttaa maihin joissa niin saa tehdä.

Siis jos joku tulee puukon kanssa sohimaan ja on tarkoitus suojella omaa henkeään, niin kyllä siinä pitäisi saada nyt murjoa edes sen verran, että ei varmasti nouse ylös ja yritä sohaista uudestaan. Hyökkääjän omalla vastuullahan se on jos tulee puukon kanssa päälle, pitäisi lain nyt sellainen ymmärtää, että ihminen tekee kaikkensa, ettei menettäisi henkeään siinä vaiheessa.

Niin mutta asiat eivät ole aivan näin yksioikoisia.
Mitä jos kyseessä onkin mielisairas ihminen joka ei voi olla täysin vastuussa teoistaan? Entä jos hän on aineista niin sekaisin, eikä edes itse ole niitä aineita juomaansa laittanut?
Mutta ennenkaikkea mistä ihmeestä tiedät, että koska kaveri ei enää nouse? Siitä kun se ei enää hengitä vai?
Kyllähän asia on niin, että jos se puukko on lähteny kädestä ja vastustaja makaa maassa niin väittäisin, että valtaosassa tilanteita silloin se pakoon juokseminen on todennäköisesti mahdollista. Voit jopa ehkä ottaa puukon mukaasi.

Itse ajattelin kanssa nuorempana niin, että "vittu jos joku tulee puukon kaa niin ihan varmana mätän kunnes se ei liiku."
Mietitäänpäs asiaa hieman toiselta kannalta.
Hakkaat maassa oleva kaverin koomaan/hengiltä. Voitko olla varma, että saat yösi nukuttua? Asia saattaa varjostaa mieltäsi loppuelämän. Turha vakuutella "se kerjäs sitä kun se tuli puukon kanssa" jos kerta maassa olevaa olet stompannu/hakannu vaikka olisi ollut hyvät mahkut juosta siinä vaiheessa pois.

Ei kadulla voiteta. Siellä selviydytään. Joskus se vaatii äärimmäisiä voimakeinoja. Useimmiten ei.

Suomen :david: oikeusjärjestelmän pitäisi myös ymmärtää, ettei sellaista henkilöä joka aiheetta käy toisen päälle puukko kädessä saa päästää millään v*tun sakoilla, vaan laittaa suoraan linnaan.
Voisi olla puukkojunkkareillakin vähän suurempi kynnys ruveta heiluttelemaan sitä veistä, jos tietää ettei siitä selviäkään sakoilla jotka joku muu kaikenlisäksi vielä maksaa.

Tämä siis ihan noin niinkun moraaliselta kannalta... jos mukaan sotketaan juridiikkaa sun muuta niin homma menee mutkikkaammaksi. Vankilatkin olisivat täynnä jos sinne jokainen teräaseninja ängetään ja taas palaisi veronmaksajien rahaa...

Hätävarjelun liioittelusta olen sitä mieltä että siinä laki on lähes kohdallaan, ei ole mitään järkeä sallia järjettömiä pahoinpitelyitä enää sen jälkeen kun päällekarkaaja on kerran tehty vaarattomaksi ja riisuttu aseista.

Kun ei se liiallinen väkivaltakaan välttämättä näitä katujen gangstereita hillitse, päin vastoin: jos kerran saa pahasti turpaan puukon kanssa niin kannetaan sitten tästedes Glockia povarissa..
näistäkin kuulee aina silloin tällöin :(

Joo olen samaa mieltä tuosta tuomioiden koventamisesta.
Mutta kuten itsekin totesit niin siinäkään asiat ei mee ihan niin yksioikoisesti.
Vankilat ovat täynnä. Korvaussummia voidaan nostaa mutta eipä niitä kukaan kai nytkään maksele. Alkavat vain tehdä pimeenä hommia tai rikoksia koska jos tekee laillista työtä saa maksella niitä korvauksia.
Eli jos oikein aletaan filosofoimaan niin koko yhteiskuntarakennetta pitäisi muuttaa siten, että kaikilla olisi hyvä mieli ja kiva olla ja kukaan ei joutuisi huonoon seuraan.
:kippis1:

Sitä odotellessa taidan reenata.

Taitaa tosiaan olla niin vähän aikaa toimia ylipäätään mitenkään itsepuolustustilanteessa että ei siinä etiikka/moraali vs. juridiikka -vastakkainasettelua ole aikaa miettiä. Tässähän jo lait ja moraali sotkevat sen verran, että ihminen ei saa toimia niin kuin haluaa. Eikös etiikka/moraali sitä ole? Ettei aina saa tehdä mielensä mukaan. Kun taas biologian mukaan, kun kaksi saman lajin edustajaa ottavat yhteen, toinen joko kuolee tai luovuttaa (yleensä kävelee paikalta).

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että hätävarjelun liioittelu on melko vittumainen laki uhrin kannalta, mutta minkäs teet? Ja kuka sitäpaitsi määrittelee uhrin? Onko uhri pahiten loukkaantunut vai aina hyökkäyksen kohde? Jos hyökkäyksen kohde, niin missä vaiheessa hänestä tulee hyökkääjä (vrt. hyökkääjä puukkoineen maassa ja menet latomaan turpaan minkä jaksat) ja tuleeko? Tähän tilanteeseen tarvitsisi jonkinlaisen määritelmän siitä, milloin tilanne on ohi ja samalla hyökkäys vaihtaa suuntaa. Esim. jos saat jotenkin hyökkääjältä puukon pois ja nyt hyökkäät häntä vastaan sen kanssa. Tuleeko hänestä puolustava osapuoli ja sinusta hyökkääjä?

Originally posted by beginner
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että hätävarjelun liioittelu on melko vittumainen laki uhrin kannalta, mutta minkäs teet? Ja kuka sitäpaitsi määrittelee uhrin? Onko uhri pahiten loukkaantunut vai aina hyökkäyksen kohde? Jos hyökkäyksen kohde, niin missä vaiheessa hänestä tulee hyökkääjä (vrt. hyökkääjä puukkoineen maassa ja menet latomaan turpaan minkä jaksat) ja tuleeko? Tähän tilanteeseen tarvitsisi jonkinlaisen määritelmän siitä, milloin tilanne on ohi ja samalla hyökkäys vaihtaa suuntaa. Esim. jos saat jotenkin hyökkääjältä puukon pois ja nyt hyökkäät häntä vastaan sen kanssa. Tuleeko hänestä puolustava osapuoli ja sinusta hyökkääjä?

Laki hätävarjelusta voi tottakai toisinaan olla uhrin kannalta vittumainen, varsinkin jos on lyönyt monta kertaa vain siksi ettei päällekarkaaja tipahtanut ensimmäisestä iskusta, ja silti tuomarisetä määrää jotkut järjettömät sakot. Maassa makaavan tai muuten vaan jo selkäänsä saaneen hakkaamisessa ei taas ole mitään mieltä, ja silloin laki on paikallaan, koska tällaisessa tilanteessa uhrin ja hyökkääjän osat ovat selvästi vaihtuneet.

En väitä että olisi helppoa lopettaa lyöminen hengenvaarallisen tilanteen jälkeen, mutta jos jatkaa itse pahoinpitelyä niin silloin pitää varautua juridisiin seurauksiin.

No nyt aihe lähti taas sivuraiteille.. mitään lakia en välttämättä lähtisi muuttamaan, mutta tuomioita olisin valmis koventamaan. Tämän haittavaikutuksista käytiinkin jo keskustelua.

Originally posted by Scar
"vittu jos joku tulee puukon kaa niin ihan varmana mätän kunnes se ei liiku."
Mietitäänpäs asiaa hieman toiselta kannalta.
Hakkaat maassa oleva kaverin koomaan/hengiltä. Voitko olla varma, että saat yösi nukuttua?

Jos kaveri puukolla kimppuun ja toinen saa hoidettua tilanteen niin etta seka puukko etta kimppuunkavija on maassa, ja ottaa taman jalkeen jalat alle ja juoksee pois, niin tod.nakoisesti tama kimppuunkavija ylos noustuaan on niin vitun vihainen ja kostonahaluinen etta kay heti seuraavan vastaantulijan kimppuun ku itse olet juomassa maitoa kotona ajatellen et vittu ma oon kova jatka ku pudotin sen....

...kun taas tassakin minulle sattuneessa tilanteessa kyseinen herra saikahti niin pahasti ettei varmasti vahaan aikaan (toivottavasti ei koskaan) enaa viattomien kimppuun kay. Mieti jos olisin itse siina tilanteessa lahtenyt juoksemaan karkuun ja SINA olisit tullut sattumalta paikalle, niin se sekopaa ois varmasti yrittanyt kayda sun paalle, ja huonolla tuurilla tappanut sut niin vitun hullu ku se ukko olikin...

Jos joku käy puukko kädessä kimppuun niin eikös se kannata vaan suoraan tappaa jos pystyy? Ei tule enää päälle ja oikeudessa saa varmaan varttihullun papereilla vain ehdollista hätävarjelun liioittelusta.

En muuttaisi lakia juuri mitenkään. Laki on täysin kohdallaan, oikeudessa syyllisyys todetaan useimmiten oikein. Ainoa mihin kaipaisin muutosta on oikeuden langettamat rangaistukset väkivaltarikoksista, ne ovat liian lieviä. Lakiin ei tässäkään kohtaan tulisi tehdä muutosta, ainoastaan käyttää myös rangaistusasteikon yläpäätä.
Yleensä, myös tällä palstalla, kun joku on kertonut puolustautuneensa hyökkäystä vastaan ja saaneensa tuomion vaikkapa hätävarjelun liioittelusta, kyse on myös ollut siitä. Joissakin tapauksissa kertoja paljastaa jo omin sanoin toimineensa väärin, joskus taas kertomus on subjektiivinen eikä kerro mitä oikeasti tapahtui. Ihmiset eivät ainoastaan puolustaudu vaan myös päättävät itse kostaa, suuttuvat ja jatkavat itse hyökkäystä tai haluavat jotenkin päteä ja selvitä voittajina, eivät ainoastaan selvitä vahingoittumattomina. Ongelma on siis ihmisten tiedoissa omista oikeuksistaan ja laista tai sitten kyseessä on puhtaasti asennevamma. Väkivaltaa on järjestäytyneessä yhteiskunnassa syytä välttää aina kun mahdollista, hätävarjelun ja voimankäytön ollessa kyseessä sillä saatetaan kuitenkin välttää suurempi paha.

Allekirjoitan Ringsiden aloitusviestin alusta loppuun. Joku kritisoi ettei maailmasta idiootit rankaisemalla lopu mutta kyllä mää silti kannatan hallittua rankaisupieksämistä mainitunkaltaisissa tapauksissa. Vaikka se lain silmissä onkin väärin.

Ylikorostunut oikeudentajuni kuohahteli junnuna vielä paljon nykyistä enemmän ja silloin tuli rehellisesti sanottua vedettyä kauniisti pataan useampaakin mielestäni sen ansainnutta urpoa. Nyt joku voi aiheellisesti kysyä ; "kuka teki sinusta kaikkivaltiaan joka saa päättää ketä rangaistaan?" Niimpä, ei kukaan ja tässä tuleekin syy miksi ns. "oikeutetut" oman käden rangaistukset ovat tuomittavia. Useimmat meistä kuvittelevat tietävänsä mikä on oikein toimivat he sen mukaisesti tai eivät. Ongelma syntyy käsitysten eriävyyksistä ts. jokin asia on väärin jonkun mielestä ja toisen käsityksen mukaan taas ei. Siis sivistyneen yhteiskunnan hintana joudumme tyytymään lakiin ja sen toteuttajien asettamiin rangaistuksiin jottei tilanne karkaa käsistä. Toki viattomien hakkaajan maan pinnalle palauttamisesta on pitkä matka anarkiaan mutta siitä se alkaa.

EDIT. Edellä todetusta huolimatta on vaikeaa nykyäänkään katsoa vierestä silmitöntä väkivaltaa ainoastaan mahd. mukaan asiallisesti tilanteeseen puuttuen kun mieli tekisi painaa kukkoilevaa pahoinpitelijää huolella töpseliin..

Originally posted by mr. perfect

Voisi olla puukkojunkkareillakin vähän suurempi kynnys ruveta heiluttelemaan sitä veistä, jos tietää ettei siitä selviäkään sakoilla jotka joku muu kaikenlisäksi vielä maksaa.

Kukahan muu ne sakot sitten maksaa?

Mä taidan olla viimeinen henkilö, jonka mielipide nyt kiinnostaa ketään, mutta kirjoitetaan tähän nyt vastaus, kun kerran on sitä vapaa-aikaa:D

Vielä vuosi sitten oli syvästi masentunut, ja painoa oli kertyny yli 120kg. Söin ihan vaan tekemisen puutteessa, lihosin ja masennuin vaan lisää. Ajattelin, etten ikinä selviäisi mahollisesta ip-tilanteesta hengissä. Ain kun mulle tuli mieleen väkivalta tilanne, niin ajattelin, että mut tulis hakkaa joku hemmetin ju-jutsua harrastava kovis skini, joka käy salilla jotain 5-kertaa päivässä, ja saannu oppinsa joltain karate mestareilta ja ties miltä. Ja tietenkin upseerin arvo armeijassa!

Kyllä nykyään on nuo ajatukset hieman muuttuneet. Väkivaltaan suhtaudun yhä kielteisesti. TIETENKIN tällä palstalla mut leimattiin väkivaltaseksi naapuri-rikolliseksi heti kun sanoin, että oon tarpeen vaatiessa valmis puolustamaan itseäni. Puukon ostoa harkitsin jo joitakin vuosia, mutta en olisi tottapuhuen valmis tekemään sillä mitään. Oli masentava olo ja ajattelin itsemurhaa. Olisi ollut hyvän rahan haaskausta!

Itsemurha-ajatukset käy yhä välillä mielessä, mutta oon ajatellu, että mennään nyt ainakin tää vuosi läpi. Ja nyt kun täällä on mulle alettu haastaa riita, niin oonhan mä alkanukkin vähän piristäytyy:D Mun kanta väkivaltaan on, että se on ehdottoman paha asia. Se ei silti tarkoita, etteikö se ois tarpeellista, ja joskus peräti välttämätöntä. Ennen ajattelin, ettei väkivalta oo mun asia, koska olin niin nörti ja lihava. Mutta kun tapasin sen fatson(varmaan paino vähintään 130kg)joka mulle alko riitaa hastaa, niin totesin, että enhän mä tolle nyt voi hävitä, ja siitä on treenit alkanu. Oon hyväksyny jo kauan sitten ajatuksen omasta kuolemastani, ja aivan samalla lailla hyväksyn nyt myös ajatuksen tappelusta. Mä oon sentään saannu elää paljon parempaa elämää kuin miljoonat muut lapset. En tiiä oonko tyytyväinen elämääni, mutta kukaan ei voi sanoo, ettenkö mä ois ainakin saanu mahdollisuutta. En pelkää väkivaltaa, enkä myöskään aikaile aiheuttaa vammoja toiselle. Tiedän, että Suomen oikeusjärjestelmä on täysin korruptoitunut. Näin jälkikäteen mulla tulee tietenkin olemaan hyötyä varmasti kaikesta siitä rasistisesta paskasta, mitä se ja sen kaveri on mua päin suoltanu. Ilman sitä saattaisi asiat olla itseasiassa toisin, mutta kun tiiän, ettei ne tuu saamaan mitään sympatiaa jälkeenpäin, niin asia helpottaa paljon. Eli itse valmistaudun tappelemaan ja, jopa vammauttamaan toista, jos niikseen tulee. Minä en ole tätä ongelmaa aiheuttanut, hän ja hänen rasistikaverinsa ovat. He toivat väkivallan tähän kouluun, eikä ole minun tehtäväni ajaa sitä täältä pois, tai ilmoittaa siitä edes kellekkään. Jos he haluavat tappelua, he myös saavat sen!

Originally posted by Lost Soul
Tiedän, että Suomen oikeusjärjestelmä on täysin korruptoitunut

Häh?

Noin yksinkertaistettuna rankaisu ei kuulu sen enempää uhrille kuin tekijällekään.

Eli jos joku tekee yhtään liiallista väkivaltaa päällekarkaustilanteesta riittävällä itsepuolustuksella jo selvittyään, ei hän eettisessä mielessä ole yhtään sitä lapsenraiskaajaa/päällekarkaajaa/yms. parempi. Hän haluaa satuttaa.

Mutta on myös asia erikseen, kumpi tekee teon harkiten tai pikaistuksissa/shokissa tai jossain tilassa, joka voitaisiin katsoa lieventäväksi asianhaaraksi.

Yhteiskunta puolestaan kusee siinä mielessä, ettei se anna monellekaan meistä mahdollisuutta luottaa siihen, ettei rikollista tarvitse itse rankaista, vaan paha saa kyllä aikanaan (tuomioistuimessa) palkkansa.

Itsemurha-ajatukset käy yhä välillä mielessä, mutta oon ajatellu, että mennään nyt ainakin tää vuosi läpi.

Get a life. Menisit muualle ruikuttamaan, JOKA VITUN threadissa saa lukea noit sun paskajuttuja...

Tiedän, että Suomen oikeusjärjestelmä on täysin korruptoitunut.

Perustele.

Tiedätkö edes mitä sana "korruptio" tarkoittaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom