No huh huh. Ensin esität väittämän ja kun sitä kritisoidaan ja esitetään vastakkaiset todisteet, alat kiukuttelemaan.
Minä mainitsin, että suurin osa piensijoittajista häviää indeksille (fakta) ja tämän vuoksi esitin indeksin käyttäytymistä 10-vuoden aikavälillä 2003-2013. Osingot toki kompensoivat tätä hieman, mutta esimerkissä 2003-2013 ei kyllä keskimäärin päästä lähellekään 7% vuosituottoja.
Mielestäsi esitit väittämäsi huonosti, jonka vuoksi käsitin sen ilmeisesti väärin. Mutta jos olet varma tuosta suunnitelmastasi, suosittelen esim. kiinnittämään talon ja muun irtaimen ja ottamaan vaikka vuosittain ylimääräisen 100 000 € bullet-lainan, jotka sijoitat ja sen tuottamalla 10 000€:lla katat tuon ylimääräisen 840€ säästö-osuuden vuosittain.
Jos 10% vuosituotto on mielestäsi itsestäänselvyys, tehdäänkö niin, että laadimme sopimuksen, jossa minä hankin sinulle 1 000 000 € ja sinä sijoitat ne tuottamaan 7% vuosituottoa seuraavalle 10-vuodelle. Saat tuon ylimenevän korkotuoton 7%->10% palkkioksi. Sopimuksen tulee kuitenkin taata tuo vähintään 7% tuotto, josta sinä vastaat täysmääräisesti. Sinulla tulee tietty olla jonkinlaiset takuut, että saat minun mielestäni mahdolliset tappiosi maksettua. Sinun mielestäsi tämä ei tosin taida olla ongelma, koska omassa maailmassasi nuo takuut eivät voi raueta.