En minä ainakaan ole allekirjoittanut valtiollisesta eläkkeestä mitään sopimusta minkään tahon kanssa, oletko sinä? Sen sijaan tuollaisessa johtajasopimuksessa kyse on yksittäisen työntekijän työsopimuksesta, joka sitoo ihan samalla lailla työntekijää (johtajaa) kuin firmaakin. Jos toinen osapuoli ei täytä velvollisuuksiaan, voi toinen purkaa sopimuksen ja hakea halutessaan korvauksia. Ihan samaa mieltä tuosta palkkapointista, mutta siinäkin tj on vähän erikoistapaus kun kyseessä on sopimus hallituksen ja toimarin välillä. Oikeastaan ainoa mahdollisuus on se, että toimari itse neuvottelee itselleen uuden, alemman palkan.
Jos teitä muuten kiinnostaa kuntatalouden kestävyys, niin VM julkaisi tällaisen. Exceliin kun syöttää kunnan nimen niin voi nähdä, miten kestävällä pohjalla talous on. Timban kannattaisi ehkä miettiä vielä sitä Puuppolan talon myymistä, sillä kunnan veroaste on lähes 97% vuonna 2024...
Mihin mä sitten muutan? Samaa paskaa tämä on sitten jokapaikassa. Varmaan sitä kannattaisikin myydä talot, kätkeä rahat ja jäädä valtion elätiksi niinkauan kun sieltä rahaa heruu, vaan enpä nyt taida sittenkään.
Ja enpäs ajatellutkaan tuota johtajasopparia noin. Mutta jos se tj tai kuka tahansa haluaa ajaa jonkun palkka-alen niin se neuvottelee sen ensin itselleen niin sitten sen voi ryhdikkäästi esittää eteenpäin. Muuten menee vähän mun mielestä pohja koko hommasta...
EDIT: Mistä se repäsit tuon prosenttisi? Jyväskylä näyttää mun excelissä 39,88 ja esim. Helsinkin 33,77% mutta tuossa ei taida vielä olle Guggelia mukana. ;)
Taisit muuten sotkea Puumalaan joka on melkein kuin Puuppola muttei sinne päinkään. ;) Puumalassa oli tuo 97% lähes. Puuppola on vain yksi Jyväskylän Maalaiskunnan entinen osa eli nykystä Jyväskylää.
(kunnon konservatiivi tietysti toteaa että julkisia menoja pudotetaan niin pitkään että veroaste on 10, mutta näin hoopoja poliitikot eivät vielä ole, onneksi)