Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liitytään natoon ja helpottamalla halpa työvoiman tuloa maahan.
Yllättävän kauan kesti tällä kertaa Pakkiksella todeta, että ainoa talouden rakenteellinen ongelma on maahanmuuttajat.
Natoon liittymällä tuskin säästettäisiin paljon yhtään. Suomella on jo nyt yksi Länsi-Euroopan halvimmista armeijoista väkilukuun suhteutettuna. Natoon liittyminen voisi myös vaikuttaa Suomen ja Venäjän kauppasuhteisiin, ja Venäjältä tulee kuitenkin vuosittain miljardeja euroja Suomeen.
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_pol...tanyt_yksimielisyytta_saastoista_3293750.html
Niin, miten?
Kokoomus tuntuu nyt olevan ainut puolue, jolla on jotenkin mopo hankassa. Eli säästöjä tarvitaan nyt ja heti. Demarit lienee kerää äänestäjiä kun en mä nyt usko että edes Urpilainen voi olla noin pää perseessä?
Luulisi sitä jo ihan jokaisen kaduntallaajan tajuavan, että menoja on leikattava NYT ja verojakin on pakko korottaa NYT ja sitä veronkorotusta lienee pakko tehdä ihan joka rintamalla.
Itse olen sitä mieltä että ALV olisi paras tapa korottaa veroja. Sen voisi ruuan ja polttoaineen osalta jättää tekemättä ja tätä kompensoida nostamalla kulutushyödykkeiden verotusta, siis esim. elektroniikan jota nyt ei kovin laajasti ole aivan pakko jatkuvasti ostaa, eli se ei rankaisisi pienituloisi yhtään sen enempää kuin ketää muutakaan.
Nyt mielipiteitä tänne, vai ollaanko tässä pää perseessä kunnes joku muu pakottaa meidän pistämään taloutemme kuriin?
Yllättävän kauan kesti tällä kertaa Pakkiksella todeta, että ainoa talouden rakenteellinen ongelma on maahanmuuttajat.
Tuo tehtiin jo. Pääomatulojen verotus on nyt 30% alle 50 000e osuuksilta ja 32% tämän ylittävästä osuudesta.- pääomaverotus kaksiportaiseksi esim. 25% & 30% riippuen pääomatulojen määrästä
No itse asiassa tuloverot nostettiin Ahon ja Viinasen hallituksen toimesta tappiin 90-luvun alun lamassa ja niitä on laskettu aika tasaisesti siitä lähtien. Katso vaikka täältä.Varmaan 20 vuoden ajan putkeen on aina ollut "pakko" nostaa veroja että valtion kulutuksesta selvittäisiin. Kuinkahan monta vuosikymmentä tämä jatkuvasti veroja ja veroluonteisia lupa/pakkomaksuja/kulutusveroja nostava "automaatti" voi vielä toimia?.
Hauska kun yleensä eduskunta tulee heti säästölistalle... ne on kuitenkin pieniä rahoja.
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä että Suomen talous / politiikka on jo pitkään ollut aivan poissa tasapainossa. Varmaan 20 vuoden ajan putkeen on aina ollut "pakko" nostaa veroja että valtion kulutuksesta selvittäisiin. Kuinkahan monta vuosikymmentä tämä jatkuvasti veroja ja veroluonteisia lupa/pakkomaksuja/kulutusveroja nostava "automaatti" voi vielä toimia?
Ihan sama kasvaako talous vai onko taantumassa aina vaan on maksettava suurempi osuus.