Miten lihat kipeiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mansoni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on semmonen ongelma että lihakset ei pysy silleen kipeinä vaikka niitä kuinka pumppaa salilla. Esim. nytki tulin reilu tunti sitte salilta ja tein hauiksia, vedin hauikset ihan failureen, että ei menny enään yhtään toistoa. Sitte haukset oli kyllä pumpissa jonku puoli tuntia, mutta nytte ne on ihan samanlaiset ku ennen salille menoaki. Että vois vetää vaikka uuen hauistreenin tähän.

Eli teenkö mä jotain väärin vai mikä tossa on homman nimi. Treenaan siis 4-jakosella ohjelmalla ja treeniä takana noin puoli vuotta.

Hauiksia on todella vaikea saada kipeiksi, jopa treenitauon jälkeenkin, eli ei ole mitään erikoista tuossa. ;)

Palautuminen vaikuttas olevan nopeeta, se on vaan hyvä asia. Esim mulla voi palautuminen kestää jopa viikon.

Nii siis toi oli vaan esimerkki. Ei oikeen mitään lihaksia saa enään kunnolla kipeiks. Jalat on joskus vähän kipeet mut ei nekään oikeen kunolla vaikka kuinka koittaa vääntää :S

lihaskipu ei kerro juuri mitään. saathan sä ne kipeiksi vaikka kulmahiomakoneella. usein se hauiksen treenaaminen on epäpuhdasta, jolloin vaikutus ei välttämättä edes sinne mene. jos kuitenkin tulee voimaa ja kokoa, turhaan huolehdit kivuista. kaikki on hyvin.

jos erityisesti niitä kipuja jostain kumman syystä kuitenkin haluat, keskity siihen negavaiheeseen. nosta reippaasti ja puhtaasti ja laske 4-5 sekunnissa selkeesti jarruttaen. voin kyl ohjeistaa treenin, jonka jälkeen sun hanskat tai mitkä muut lihat tahansa on kuukauden kipeet, mutta kuten sanottua, se kipu ei ole mikään tavoite.

No joo ilmasin ton asian vähän huonosti. Eli ku treenini jälkeen ei oikeen tunnu että on ees tehny mitään. Vaikka niitä kuinka pumppailee nii tunnin päästä ne on taas niinku ei mitään.

Esim hauikset ei tuu sen takia kipeiks ku jännitys karkaa lihaksista kokonaisella liike radalla. Eli ota hauiskäännössä tangolla vähemmän painoa ja nosta tanko ylös mutta pysäytä puolessa välissä ja nosta uudelleen!!
Mulla ainakin veri pakkautuu tuollaisissa liikkeissä juuri sinne minne pitää.Kokeilin samaa vipunostoissa eri suuntiin mutta pakko lopettaa koska itsellä joutu nivelet tosi koville ja meinas hajota paikat.
Tätä ei kannata käyttää koko ajan niinku varmasti tiesit..

No joo ilmasin ton asian vähän huonosti. Eli ku treenini jälkeen ei oikeen tunnu että on ees tehny mitään. Vaikka niitä kuinka pumppailee nii tunnin päästä ne on taas niinku ei mitään.

No tunti on kyllä todella nopea palautuminen..:whip: Itekkin palauduin pitkään todella helposti treenistä, eikä ollu mitään lihaskipuja, vaikka treenitavat oli aika eläimellisiä. Nykyään ku yrittää mennä samalla ohjelmalla niin laatta meinaa lentää, eikä jaksa samana päivänä tehdä enää oikein mitään. En tiiä mistä tää johtuu, mut ehkä sitä alkaa hiljalleen osaamaan ottaa lihaksesta kaikki irti. Mut nyt siis se vinkki: Jos kehitystä ja lihaa on tullut niin älä mieti turhia ja jatka samalla tavalla. Jos tulosta ei oo tullu niin kokeile vaik 1-jakosta ja teet sarjoja ja liikkeitä kunnolla niin, että et palaudu siitä iha tunnissa, vaan vaikka päivässä. Ja tätä treeniä teet 3 kertaa viikossa, kyllä se väsy jossain vaiheessa tulee. Ala sitten ottaa kevyemmin ja löydä itselles sopiva määrä liikkeitä. Mut nää nyt on tosiaan mun vinkkejä, ja oon ite täysin noob..:david:

Kumma juttu kun piti just tänään lähettää tällanen topikki tänne.

Treenasin tosiaan habat ihan failureen asti eli en edes saanu reppua nostettua lattialta ku piti istahtaa pariks minuutiks. Ojentajat myös suorastaan pullotti enkä saanu kättä venytettyä suoraks.

Kuitenkin n. 30-60 min päästä treeni ei tunnu enää missään ja lievästi ottaa päähän. Aikasemmin tosin kun vedin esim. kovat punnerrus/leukasarjat, joskus habat oli kipeinä jopa 3 päivää. Painoilla ja tangoilla polte on salilla iso mutta vaikutus olematon hetken päästä.. :(

Tuli tässä vielä mieleen, että ei nää jutut tällä alottelijatasolla niin kiveen kirjotettuja oo, että kannattaa kokeilla kaikenlaista kinkyä. :D jos kerran tunnin päästä vois tehä toisen treenin, niin perkele mee tekee se treeni ja kato mimmonen olotila sen jälkeen.:rock: Kehoa ja tervettä järkee kannattaa kuitenkin pitkällä aikavälillä kuunnella..;)

Sanoisin, et huomenna teillä se kipu vastaan tulee vai eikö silloinkaan? Itellä yleensä se menee niin, et lihat on vasta seuraavan päivän päivänä kipeimillään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suosittelisin koittamaan tällästä että teet myötäotteella leuan ja sitte lasket ittees hauksilla 3-4s per veto (Eli negatiivisia)... varma killeri liike jos ei oo ennen tehny vastaavia. Ei tainnu mulla muutamaan päivään lähtee se kipu veks viimeks :) Eli suosittelen kokeilemaan

Mulla on semmonen ongelma että lihakset ei pysy silleen kipeinä vaikka niitä kuinka pumppaa salilla. Esim. nytki tulin reilu tunti sitte salilta ja tein hauiksia, vedin hauikset ihan failureen, että ei menny enään yhtään toistoa. Sitte haukset oli kyllä pumpissa jonku puoli tuntia, mutta nytte ne on ihan samanlaiset ku ennen salille menoaki. Että vois vetää vaikka uuen hauistreenin tähän.

Eli teenkö mä jotain väärin vai mikä tossa on homman nimi. Treenaan siis 4-jakosella ohjelmalla ja treeniä takana noin puoli vuotta.
No siis pumppi ja lihasten kipeytyminenhän on eri asiat.

Pumppi, joka johtuu siitä että treenin aikana verta pakkautuu lihakseen, aiheuttaa sen että lihas näyttää hetkellisesti suuremmalta ja onkin juuri sen takia että siinä on sitä verta. Veri tietysti pakenee kun lihasta ei enää rasiteta ja tämä on ihan normaalia ja näin pitääkin tapahtua. Eli kerran viikossa rasitat sitä lihasta niin se riittää vallan hyvin.

Lihasten kipeytyminen (DOMS-ilmiö?) onkin sitten paljon monimutkaisempi juttu. Lihasten kipu ei kuitenkaan VÄLTTÄMÄTTÄ ole mikään edellytys kasvulle. Lihasten kipeytymiseen voi vaikuttaa mm. vaihtamalla liikkeitä, sarjoja ja toistoja kyseiselle lihasryhmälle tai koittamalla puhtaampaa tai epäpuhtaampaa (yleensä isommat romutkin tällöin) tekniikkaa. Luulisin, että lihasten kipeytyminen riippuu myös ihmisestä. Tästä en tosin tiedä. Mutta ei se lihas kasva kuitenkaan itse TREENISSÄ, vaan nukkuessasi. Treenillä vaan rikotaan niitä lihassoluja, jotta keho älyäisi rakentaa unen aikana siihen päälle hieman uutta kerrosta että lihas jaksaa seuraavan rääkin paremmin. Ja ilmastahan se lihas ei myöskään unen aikana "rakennustarvikkeita" pysty ottamaan, joten tähän tarvitaankin sitten päivän aikana saatua riittävää ja oikeanlaista ravintoa jotta kasvua tapahtuisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom