Miten leuanveto tulosta kannattaisi lähteä kasvattamaan ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mmn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mmn

Ikä
35
Miten voisin kasvattaa leuanveto tulosta, nykyisin saan jopa viisi leukaa... :nolo: Tosin on aikaisemmasta yhden ennätyksestä tultu eteenpäin ihan peruskuntoa kohottamalla.

Kannattaako tehdä normaalin treenin yhteydessä joka toinen päivä, vai niin, että joka päivä käy aikaa ollessa vapaana vetämässä muutaman leuan ?
Ja sitten kun noita alkaa menemään enemmänkin, missä toistojen määrässä kannattaa pysyä esim. nilkkapainoja lisäämällä, jotta kehitys kulkisi eteenpäin ?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
http://www.t-mag.com/nation_articles/260chin.jsp

Tällä olen itse saanut hyvin tulosta. Muutaman viikon olen noudattanut ja tulos noussut 7 -> 12. Uskon, että intissä saan sen 14.

EDIT: Ja olen siis tehnyt tuota level2 ohjelmaa 2-3 kertaa viikossa ja puristusvoimaa aina leuanvetotreenin jälkeen. Leuanvetojen kanssa olen tehnyt muutaman sarjan hauiksia, selänojennuksia ja joskus vähän alataljaa/kulmasoutua. Muina punttipäivinä kyykkyä, punnerruksia, pystypunerrusta ja vatsalihasliikkeitä. Vauhdittomaan pituuteen olen valmistautunut hieman miettimällä tekniikkaa ja koittamalla tehdä kyykyt mahdollisimman räjähtävästi. Tavoitteena on parhaat arvosanat kaikista testeistä, tosin cooperissa taitaa viimeistään jäädä haaveeksi.

Vaikutti melko hyvältä ohjelmalta ja alankin tuota koettamaan.
Tuolla sanottiin, että samana päivänä ei kannata tehdä normaalia treeniä ja leukoja. Näinhän jokapäivälle tulisi treeniä, ei varmaan levon kannalta ole paras vaihtoehto.

Kannattaako tuo ottaa ihan vakituiseksi selkäliikkeeksi, kun en ole selkää paljon voinut tehdä kaluston puutteen vuoksi ?

Originally posted by Mmn
Kannattaako tuo ottaa ihan vakituiseksi selkäliikkeeksi, kun en ole selkää paljon voinut tehdä kaluston puutteen vuoksi ?
Ehdottomasti! Leukoja eri otteilla vedät ja sitten kun alkaa olemaan joku 10 toiston sarjat rutiinia, niin lisäpainoja kehiin, ehkä ennemminkin. Eristävän hauisreenin (käännöt) voi IMO hyvin pitkälti unohtaa, jos kovasti leukoja vetelee, sen verran ottaa hauiksiinkin, vaikka kuinka puhtaalla tekniikalla vetäisi.

Pienenä en saanut yhtään leukaa. Ennätykseni oli 2, jonka tein joskus hyvin pienenä puun oksalla. Pyysin sitten synttäri lahjaksi leuanvetotangon jonka myös sain. En saanut leukoja, joten roikuin vain siinä ja yritin puristaa yhtä leukaa. Sitten aloin tekemään punnerruksia. Niitä sain aika monta. Tästä kaksi päivää muistaakseni etäänpäin sain tehyä kaksi leukaa. Siitä se sitten lähti. Tein joka päivä monta kertaa leukoja niin monta kuin meni ja ei siinä kovin kauaa tarvinut treenata, kun meni jo 16. Kun tekee kerran päivässä niin monta kuin saa, niin se riittää pitämään kunnon samalla tasolla (Siis leukojen osalta, ei muuten).

Tikapuusysteemillä. Ainankin itselläni on noussut leukatulos 3 -> 12 puolessa vuodessa. Ja tikapuusysteemihän menee: 1 leuka, tauko, 2 leukaa, tauko, 3 leukaa, tauko, 4 leukaa, ... niin pitkälle kuin jaksaa.

Edit: Eikö tuo Waden systeemi ole vähän turhan paljon treeniä viikossa? Nojoo, kyllä vähemmänkin pitäisi riittää :thumbs:

Originally posted by KäveleväRuumis
Tikapuusysteemillä. Ainankin itselläni on noussut leukatulos 3 -> 12 puolessa vuodessa. Ja tikapuusysteemihän menee: 1 leuka, tauko, 2 leukaa, tauko, 3 leukaa, tauko, 4 leukaa, ... niin pitkälle kuin jaksaa.

Edit: Eikö tuo Waden systeemi ole vähän turhan paljon treeniä viikossa? Nojoo, kyllä vähemmänkin pitäisi riittää :thumbs:

No ei se nyt paha ole. Siihen menee n. 20 sekuntia per päivä, eikä se rasitä käsiäkään pitkäksi aikaa. Mutta sen olen kyllä huomannut, että jos pitää vaikka viikon tauon, niin eipä menekään enää yhtä monta leukaa kuin aiemmin :D

Juuri ennen joulua menikin jopa 7 leukaa, mutta nyt kun äsken koetin, niin työllä ja tuskalla meni 4... :joulu7:
No pitää lohduttaa itseä sillä, että nyt sitä kaivattua massaa sain kerralla pari kiloa lisää ylenmääräisen kinkun syönnin ansiosta...

Olen tuota ohjelmaa testaillut ja tulin siihen tulokseen, ettei oo mun juttu, pitää testata tuota tikapuu ohjelmaa, jos vaikka toimisi, alkuun ainakin tuntuu hyvältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom