Miten leuanveto selälle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun tuppaa vetelemään itseään vain käsillä, kuinka saa leuat menemään selällä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Millä otteella teet sen? Ja millainen oteleveys?
Myötäote ja hartioita leveämpi ote niin mielestäni se tulee pakolla selälle. Ja se kyllä vaatii keskitymistä.

Ihan perinteisiä vastaleukoja hartioiten leveydellä otteella... Pitäskö sit siirtyä myötäotteeseen.. vaikeeta.. :o

chat_beast sanoi:
Ihan perinteisiä vastaleukoja hartioiten leveydellä otteella... Pitäskö sit siirtyä myötäotteeseen.. vaikeeta.. :o
vastaotteella jatkat mutta levennät reilusti otetta.

edit
elasto sanoi:
Kunnolla vaan kun runttaat lavat yhteen ja sen jälkeen venytys ja taas rutistus, niin hyvä tulee.
Itse jättäisin ventyksen tässä liikkessä tekemättä, maku asioita.

Ite saan ainakin kummallakin otteella tuntuman selkään, mutta ote pitää olla leveä. Kunnolla vaan kun runttaat lavat yhteen ja sen jälkeen venytys ja taas rutistus, niin hyvä tulee.

Pitkä liikerata ja vedät loppuun asti sarjat, pelkillä käsillä ei vedä kukaan! jos mietit liikaa meneekö käsille käy niinkuin mulle, ei selkää. Kun aloin vetää vaan loppuun asti välittämättä mikä hyytyy kadet vai selkä, alkoi kädet ja selkä kasvaa.
Älä riuhdo vaan tee hallittuja leukoja.

Myötä otteella leveellä tulee vedettyä. Sellasella ylätalja otteella tulee tehtyä. Minusta ainakin on parempi tehdä kun ylä taljaa. Itse teen samalla periaatteella kun kaikki missä on negatiivinen alas lasku tärkeeä. Eli negatiivinen osa rauhallisesti ja taas alhaalta kaikki peliin peri aatteella ylös.

Kokeilin tänään ylätaljaa ensimmäistä kertaa 3 vuoteen. taidan olla seuraavat kolme vuotta taas tekemättä. :)

Zone-sarja -42%
Mä vetelen selkäpäivänä seuraavien liikkeiden mukaisesti pari sarjaa jokaista:
-leveä myötäote (yleensä siten etten laske aivan alas suorille käsille, jotta tuntuma pysyy selässä)
-leveä myötäote - ylhäällä vartalon siirto rystyseltä rystyselle (lasku alas asti)
-kapea (myötäotteeseen verrattuna) vastaote rintaan (lasku alas asti, ylhäällä pieni poustailu)

Joskus kun kaipaan vaihtelua, vedän tikapuuna myötä-/vastaotteella jonkun variaation.

Sitten muina reenipäivinä tulee yleensä vedeltyä kapeata vastaotetta rintaan lämmittelyksi sarja tai pari.

fullpower sanoi:
Kokeilin tänään ylätaljaa ensimmäistä kertaa 3 vuoteen. taidan olla seuraavat kolme vuotta taas tekemättä. :)
Meikällä noi menee taas päinvastoin :D eli ei leukoja , kaikilla on oma suosikkinsa.

neutraali sanoi:
Meikällä noi menee taas päinvastoin :D eli ei leukoja , kaikilla on oma suosikkinsa.

Joo no ei noita leukoja tule itsekkään tehtyä kun silloin tällöin reenin loppuun. Tänään oli kevyt veto reeni niin otin kahden apuliikkeen lisäksi tuota. taidan ruveta vaihtelemaan nyt kulmasoutua ja lisäpainoilla leuanvetoja per treeni. Aika harvoin tulee mitään tehtyä taljassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos sillä perintesellä vastaotteella tekee, niin sellainen hartioiden levyinen ote toimii ainakin minulla. Ja ei todellakaan mitään venytyksiä ja käsien suoraksi päästämistä alhaalla, jos näin tekee niin se lähtö vaatii paljon käsiltä ja kädet hyytyy ennen selkää. Ja kuten edelle sanottiin niin se negatiivinen vaihe rauhallisesti ja pitäen tuntuma selässä. Ja asento ainakin itellä sellanen, että katso on yläviistoon ja jalatkin on siellä tangon etupuolella, tälleen saan tuntuman selälle loistavasti.

"keskileveähköllä" myötäotteella, siten että alaselkä pysyy kaarella ja rintakehä kunnolla pystyssä koko liikkeen ajan, ja sitten se rinta sinne tankoon kiinni! itse en kauheasti hidastele laskuvaiheessakaan, mutta tosiaan ei kannata laskea käsiä suoraksi, pääasia että lavat venyy hieman.

Elä ja opi, paviaanina olen aina laskenut ihan alas asti. Ei ihme, että hauikset on kunnossa, mutta selkä on kuin Nottre Damen kellonsoittajalla.... nooo, ei nyt sentään liiotella. :david:

Minä en tuosta ole erityisemmin stressannut, kunhan vain sarjapainot nousevat. Jos joskus vuoden parin päästä pystyn vetämään leukoja vaikka 60+ lisäkilolla ja onnistun tekemään tämän käyttämättä selkääni ollenkaan, onpahan sitten ainakin pirusti voimaa hauiksissa :D (en kyllä usko tuon olevan mahdollista, että sellaisia painoja pelkillä hauiksilla liikuteltaisiin :) )

Kyllä ne leuat jokaisella tavalla tehtynä ottaa selkään ja minä ainakin saan selän rääkättyä hyvin loppuun leukojen jälkeen tehdyllä kulmasoudulla.

Back
Ylös Bottom