Miten kyykätessä painot niskaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esquire
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nojoo, minulla on tuo kyykky jalkaohjelman osana.

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBSquat.html

Ongelmana on nyt hiukkasen huono tekniikka saada ne romut selkään, salillani kun ei ole kyykkytelinettä. :david:

En oikein viitsisi käyttää Smith-konetta joka löytyisi, kun sen kautta kyykky on paljon helpompaa ja liikerata ei ole kai läheskään yhtä tehokas kuin vapailla painoilla. En antisosiaalisena myöskään ole lähtenyt pyytämään apua/varmistajaa painojen nostoon.

Onko ollut samanlaista ongelmaa? Olisiko siihen painojen nostoon niskaan jollakin hyvä vinkki? Nyt olen sellaisella clean/jerk virityksellä humauttanut painot pystypunnerruksen kautta pään yli, mutta kun jalat kestäisivät isompaa painoa kuin uskaltaa tuolla tuolla humauttaa pään yli selkään, ja takaisin maahan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kokeileppa kyykkyä smitissä,jalat reilusti edessä.==== teet työtä oikeastaan ilman pakaroiden apua EI VARMASTI OLE KEVYT....... :rock: Toimii

Zone-sarja -42%
Joo tuntuu aika omituiselta ettei siellä mitään sellaista telinettä ole josta ne painot niskaan saisi... No toi hack-kyykky on ihan jees vaihtoehto. Siellä ei kyl sit varmaan ole myöskään sellaista hack-kyykky-konetta joka on myös erinomainen vehje!

Vaika olenkin vannoutunut kyykkääjä ni tos tapaukses voi smith kyykky olla parempi. on se varmaan hankalaa ottaa tanko niskaan ilman telineitä

twinlab sanoi:
Samaa mieltä :rock: Näyttää kevyeltä, mutta on muuten aivan hullu liike :evil:

Tuo vielä niin, että painot on niskan takana seinää vasten pitämässä tasapainoa. Sitten vain pystysuorassa ylös, niin :itku: on lähellä.

Kride sanoi:
Tuo vielä niin, että painot on niskan takana seinää vasten pitämässä tasapainoa. Sitten vain pystysuorassa ylös, niin :itku: on lähellä.

Siis mitä ihmettä?

Kyykkäät vapailla painoilla nojaten seinään? Eiköhän jätetä tuollainen akrobatia sirkukseen tai sittenkin pelkästään hulluihin juttuihin... Minkä ihmeen takia pitää leikkiä siellä salilla ihme vemputuksilla ja lisätä omaa sekä muiden salillaolijoiden loukkaantumisriskiä.

Smith ja hack-laitteet on keksitty. :david:

Poser sanoi:
Kyykkäät vapailla painoilla nojaten seinään? Eiköhän jätetä tuollainen akrobatia sirkukseen tai sittenkin pelkästään hulluihin juttuihin... Minkä ihmeen takia pitää leikkiä siellä salilla ihme vemputuksilla ja lisätä omaa sekä muiden salillaolijoiden loukkaantumisriskiä.

Ihan sama tekeekö sen smithissä vai seinää vasten. Ei siinä nyt ketään tapa jos siirtyy seinää vasten? Vastuuta en ota siitä, jos joku nyt saa hengiltä.
Itse ei ole tarvinnut tuota tehdä, kun löytyy hack-kyykkylaite, mutta kotona treenaavien kaverien puheilla helvetin tehokas liike.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kride sanoi:
Ihan sama tekeekö sen smithissä vai seinää vasten. Ei siinä nyt ketään tapa jos siirtyy seinää vasten? Vastuuta en ota siitä, jos joku nyt saa hengiltä.
Itse ei ole tarvinnut tuota tehdä, kun löytyy hack-kyykkylaite, mutta kotona treenaavien kaverien puheilla helvetin tehokas liike.

Mullako tuo paita on tehokas liimantumaan hikisenä niin voi siinä itkupäästä tosa asennossa...
Vähän :offtopic: mutta mulla oli joskus sellainen anttila punnerruspenkki... Joskus sitten tilanne oli edennyt siihen että kokeilin jotain 120kg penkistä...
No rinnallehan se jäi ja yksin kun olin :david: niin rullasin sen pois mahan päältä ja nousin istumaan...
seurauksena se että penkki painui kasaan ja mä sain suorittaa kohtalaisen syvän kyykyn... meinas tehdä tiukkaa mutta kyllä hymyilytti... :D

Tee etukyykkyä siten, että ensin suoritat rinnallevedon. Sitten siitä loppuasennosta, kun painot ovat rinnalla, voit ruveta kyykkäilemään kaikessa rauhassa. Takakyykkyyn ei minulla kyllä ole mitään ideaa, miten sen voisi aloittaa järkevästi ilman telineitä.

Esquire sanoi:
Onko ollut samanlaista ongelmaa? Olisiko siihen painojen nostoon niskaan jollakin hyvä vinkki?
Samanlaista ongelmaa ollut. Salivehkeet on hiukan puutteelliset,
mutta vuosimaksu on halpa kuin sikari.

Salillasi varmaan on penkki. Jos penkissä on säädettävät pidikkeet,
niin penkistä tanko pois, pidikkeet toisin päin ja lukitaan mahdollisimman
ylös. Siitä tanko on hiukan helpompi ottaa niskaan, mutten tuollaiseen
viritykseen mitään aivan mahdottomia malmiläjiä lähtisi tunkemaan.

Sukulaku sanoi:
Aika outo "sali" jos minkäänlaista kyykkytelinettä ei löydy.
Koitappa vaikka hack-kyykkyä
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBHackSquat.html
Täällä ulkomailla on näitä fitness-ketjuja, joissa ei oikein oo kaikkea mitä haluais, saa penkkejäkin koko ajan jonottaa, mutta kaiken maailman cardio-häkkyröitä ja vemputuskoneita on tietysti pilvin pimein.. :david:

Tuo hack-kyykky on hyvä vinkki, ja varmaan tuo icecoolin ja muiden huutama jalat edessä Smith-kyykky on sitten hyvä ottaa mukaan. Kiitokset vinkeistä.

MKS sanoi:
Tee etukyykkyä siten, että ensin suoritat rinnallevedon. Sitten siitä loppuasennosta, kun painot ovat rinnalla, voit ruveta kyykkäilemään kaikessa rauhassa. Takakyykkyyn ei minulla kyllä ole mitään ideaa, miten sen voisi aloittaa järkevästi ilman telineitä.

Samaa neuvon minä. Vedä rinnalle ja etukyykkää.

Back
Ylös Bottom