Miten korkealle rasvaprosentti kannattaa bulkilla päästää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigBozz
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitten kun Gaspin takki ei enää mahu päälle.

Itse pitäisin järkevänä sitä, että koko ajan voi nähdä sixpäkin ainakin osittain, eli rasvaprossan pitäisi ylimmilläänkin siinä viidessätoista. Turha sitä on liian läskiksi vetää itseään, urheilusuorituksetkin huononee.

Itse pitäisin järkevänä sitä, että koko ajan voi nähdä sixpäkin ainakin osittain, eli rasvaprossan pitäisi ylimmilläänkin siinä viidessätoista. Turha sitä on liian läskiksi vetää itseään, urheilusuorituksetkin huononee.

Okei... Kiitos vinkistä! sixpäkistähän en luovu! :D Enkä läskiksi itseäni päästä :)

Jos sukulaiset ei oo kehottanu laihduttaan nii turhaan luovut bulkista

Tää on vähän huono mittari, koska rasva varastoituu vähän eri paikkoihin eri ihmisillä..Itellä on nyt bulkkia mennyt n. 4kk ja vatsalihakset näkyy kuitenkin, mutta keskikroppa on paksuuntunut aika kivasti.

Itseä kiinnostaisi onko tähän olemassa oikeaa/ optimaalista vastausta ollenkaan, jos nyt puhutaan kehonrakennuksen kannalta?

Itseä kiinnostaisi onko tähän olemassa oikeaa/ optimaalista vastausta ollenkaan, jos nyt puhutaan kehonrakennuksen kannalta?
Vaikka useat pakkislaiset tuntuvat olevankin eri mieltä (aivan kuin sillä olisi jotain merkitystä), niin useat kehonrakennusvalmentajat suosittelevat nostamaan kehonpainoa sellaista tahtia, että rasvaprosentti säilyisi kokoajan suurinpiirtein samana (eli esim. 10% rasvoissa lisääntyneestä painosta 10% olisi tällöin rasvaa) tai nousisi hyvin hitaasti.

Pakkiksen lihastohtori kirjoitti blogissaan, että rasvoja ei kannattaisi ikinä päästää yli 15%:n (tai maksimissaan 20%:n), sillä tällöin herkkyys lihomiseen kasvaa ja dieetin jälkeen seuraavalla bulkilla rasvaa tulee suhteellisesti aiempaa nopeammin. Liha ei tartu muutenkaan kovin hyvin rasvaiseen kehoon, sillä kehon hormonitasot (etenkin testosteroni) ovat miehellä korkeimmillaan käsittääkseni n. 10-12% rasvoilla. Kireässä kunnossa oleminen parantaa muutenkin niin paljon yleistä jaksamista sekä salin ulkopuolella olevaa elämää, että itse yritän aina pitää rasvaprosentin alle viidessätoista ja voin suositella tätä lämpimästi jokaiselle muullekin!

Monet täällä tuntuvat hinkkaavan edestakas jotain 15/25%:n väliä, eli uusi bulkki aloitetaan jo kun dieetin jälkeen aletaan rasvaprosentin puolesta vasta näyttää ihmiseltä. Oma mielipiteeni tähän on, että eikö olisi paljon fiksumpaa vetää YHDEN KERRAN kaksi kertaa pidempi dieetti kasin rasvoihin, ja sitten hinkata sitä 8/15%:n väliä, joka onnistuisi tämän dieetin jälkeen täysin samalla vaivalla kuin tuo 15/25%:akin. Kehitys olisi vain nopeampaa, ja keho näyttäisi jatkuvasti paljon paremmalta, ja rasvan määrä ei olisi terveysriski.

Ihan vinkkinä, oletko koskaan kokeillut bulkki ja dietti syklittelyä esim. 6-8 viikkoa plussilla ja sitten vaikka 2-3 viikkoa vähän rankemmalla dietillä. Tälläisellä pitäisi tulla ihan hyvin kehitystä ja kunto pysyä aina suht kireenä, jos bulkilla vedetään vaan sillä +300-500kcal ja sitten toi dietti jollain -500-1000kcal tai vaikka vhh:na. Esim hulkki käsittääkseni ainakin suosi tälläistö 6+2 sykliä jossain vaiheessa ja hän taisi sanoa, että tolla kovalla dietillä lähtee kyllä aina kaikki rasvat mitä plussilla on kerennyt tulla, jos siellä ei vedetä kaloreita ihan överiksi.

Vaikka useat pakkislaiset tuntuvat olevankin eri mieltä (aivan kuin sillä olisi jotain merkitystä), niin useat kehonrakennusvalmentajat suosittelevat nostamaan kehonpainoa sellaista tahtia, että rasvaprosentti säilyisi kokoajan suurinpiirtein samana (eli esim. 10% rasvoissa lisääntyneestä painosta 10% olisi tällöin rasvaa) tai nousisi hyvin hitaasti.

Pakkiksen lihastohtori kirjoitti blogissaan, että rasvoja ei kannattaisi ikinä päästää yli 15%:n (tai maksimissaan 20%:n), sillä tällöin herkkyys lihomiseen kasvaa ja dieetin jälkeen seuraavalla bulkilla rasvaa tulee suhteellisesti aiempaa nopeammin. Liha ei tartu muutenkaan kovin hyvin rasvaiseen kehoon, sillä kehon hormonitasot (etenkin testosteroni) ovat miehellä korkeimmillaan käsittääkseni n. 10-12% rasvoilla. Kireässä kunnossa oleminen parantaa muutenkin niin paljon yleistä jaksamista sekä salin ulkopuolella olevaa elämää, että itse yritän aina pitää rasvaprosentin alle viidessätoista ja voin suositella tätä lämpimästi jokaiselle muullekin!

Monet täällä tuntuvat hinkkaavan edestakas jotain 15/25%:n väliä, eli uusi bulkki aloitetaan jo kun dieetin jälkeen aletaan rasvaprosentin puolesta vasta näyttää ihmiseltä. Oma mielipiteeni tähän on, että eikö olisi paljon fiksumpaa vetää YHDEN KERRAN kaksi kertaa pidempi dieetti kasin rasvoihin, ja sitten hinkata sitä 8/15%:n väliä, joka onnistuisi tämän dieetin jälkeen täysin samalla vaivalla kuin tuo 15/25%:akin. Kehitys olisi vain nopeampaa, ja keho näyttäisi jatkuvasti paljon paremmalta, ja rasvan määrä ei olisi terveysriski.

Oisko heittää linkkiä artikkeleihin? Ei sillä ettei tuo kuulostaisi järkevältä/ en uskoisi.

Vastizz puhuu asiaa. Toki ei voi antaa mitään kiinteitä rasvaprosentteja joita kaikkien pitäisi noudattaa, mutta kyllä se bulkkaaminen on kivempaa kun ei ole ylimääräistä hirveästi (etenkään sen jälkeen). Monelle vain on vaikea niellä sitä että ilman sitä rasvakerrosta ei niin isolta näytäkkään, mutta antaa raudan puhua puolestaan :)

Mutta syklittelyllä tuo bulkkaaminen niin että rasvaprosentti nousee hitaasti on myös toteutettavissa ilman takapakkeja kehityksessä. Siis toki olemalla sikabulkilla 24/7 ne tulokset kasvaa nopeammin, mutta tämä harrastus ei saa olla tekosyy olla läski.

Sitten kun Gaspin takki ei enää mahu päälle.

XXL kokosessa käspin takissa on varoja vähän isommallekin ukolle.;)

gasp-dennis-james.jpg

Viimeks 2½ vuotta sitten olin 10% rasvoissa. Sen jälkeen oon sahannut 15-20% välillä, joka tuntuis olevan mulle normaali. Oon ollut joskus läski ja rasvat ollu 30%, oikeastaan tuollainen tilanne oli joskus muutama vuosi sitten kun en ollut liikkunut pariin vuoteen yhtään. Mun mielestä toi 20% on yläraja ja siitä ylöspäin ei huvita mennä. Toisaalta en näe pointtia mennä alle 15 myöskään koska sillon laihtuminen jo hidastuu. Toi pudotus 20->15% käy ihan kivuttomasti koska vaan eikä tarvi ees treenejä keventää mut siitä alaspäin alkais jo ahdistaa. No kävin mä jossain välis tos keväällä kai 15 alla mut nyt oon taas lähempänä 20%. Oikeestaan oon jo nyt vähän keventäny bulkkia kun toi 20 lähestyy. Tässä on ollut kova massakausi ilman mitään ihmeempiä aeroobisia niin siks on rasvat noussu. Pitää ruveta kohta käymään lenkillä niin 15% tulee kuukaudessa tai parissa. Siis bulkki on ollut koko kesän mut aeroobinen lopahti 1½kk sitten ja sen jälkeen on alkanu maha kasvaa lujaa :D

Ei kannata bulkata ollenkaan niin ei tarvitse ikinä dieetatakkaan. Syöt normaalisti normaalia ruokaa normaalina ruoka-aikana ja treenaat kovaa. Väliajoilla unohdat koko homman.
EI tästä hommasta kannata mitään teknoilua tehdä jos meinaa läpi elämän treenata ja terveys menee kuule ilman yrittämättäkin jossain vaiheessa ihmisiltä.

Ei kannata bulkata ollenkaan niin ei tarvitse ikinä dieetatakkaan. Syöt normaalisti normaalia ruokaa normaalina ruoka-aikana ja treenaat kovaa. Väliajoilla unohdat koko homman.
EI tästä hommasta kannata mitään teknoilua tehdä jos meinaa läpi elämän treenata ja terveys menee kuule ilman yrittämättäkin jossain vaiheessa ihmisiltä.

Jos haluat keskiverto kropan ja keskiverto tulokset niin syö vaan sitä "normaalia ruokaaa normaalina ruoka-aikana" (Mitä helvettiä tämä edes tarkoittaa?), mutta jos on yhtään kunnianhimoa harrastuksen suhteen niin suosittelen jotain vähän viisaampaa lähestymistapaa.

Jos haluat keskiverto kropan ja keskiverto tulokset niin syö vaan sitä "normaalia ruokaaa normaalina ruoka-aikana" (Mitä helvettiä tämä edes tarkoittaa?), mutta jos on yhtään kunnianhimoa harrastuksen suhteen niin suosittelen jotain vähän viisaampaa lähestymistapaa.

--Joo, mutten oo koskaan nähny urallani kenenkään kasvavan kyrpäänsä suuremmaksi natuna, teknoili eli ei. Lihovan ja loukaantuvan kylläkin ja sitten lopettavan, sitten heikkenevän ja lopulta nollana elävän.
Ei sillä ole merkitystä päästäänkö sinne tappiin kaksivuotta ennemmin vai myöhemmin kun se tappi kuitenkin on suhteellisen matalalla natuna ja sen jälkeen te ei kerää muutaku läskiä näillä bulkeilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom