Miten korkealle rasvaprosentti kannattaa bulkilla päästää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigBozz
  • Aloitettu Aloitettu
--Joo, mutten oo koskaan nähny urallani kenenkään kasvavan kyrpäänsä suuremmaksi natuna, teknoili eli ei.

Mimmones sillä wileniuksella sitten oikeen on?

800_0685.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä vaan kelailin sitä, että kalorilaskurin mukaan mun arvioitu rasvaprosentti on noin 18, mutten mä kyllä mitenkään lihavalta näytä. Pömppis kyllä löytyy alavatsasta, mutta muualla on aika vähän mitään ylimäärästä, jos edes ollenkaan. Mitat mulla on ~175/68. Mietin vaan, että mitäköhän tuon rasvaprosentin kanssa? Varmaan taas murehdin liikaa :D

Näkyviä vatsalihaksia mulla ei koskaan ole ollutkaan.

Varmaan taas murehdin liikaa :D

No juu. Ei niitä vatsalihaksia näy jossei niitä ole. Kaikilla ny vähintään pieni pömppis saakin olla, ei mitään vaarallista vaan enemmänkin yleistä ja normaalia. Jos tekee mieli dieetille ni hanki ensin lisää lihaksia, tossa on aika paljon vielä varaa kasvaa ennenkun muuttuu possumunkin muotoseks (siis jos bulkki jostain syystä menis liian pitkälle). Tää nyt on vaa mun mielipide, jokainen tietty tyylillään.

Itse pysyttelen kokoajan 5-7% rasvoissa. Helppoa lähteä kisoihinkin kun kisadietti on maksimissaan 10vk. Ainut ongelma tässä on että lihaa ei tule, hirveä stressi painon noususta ja kireänä pysymisestä, keho ei palaudu koska kalorit ovat NIIN lähellä +-0, olen kokoajan kipeä koska keho joutuu käymää niin kierroksilla, niveliin koskee kun ei ole rasvaa ympärillä suojaamassa niitä, en voi käydä kavereiden kanssa missään ulkona syömässä koska pienikin rasvamättö tulee tuohon mahaan, palautuminen on helvetin hidasta.. Nämä nyt näin aluksi. niin ja kisakuntoon vetäminen vaatii helvetillistä efforttia koska keho pitää niin kovasti kiinni viimmeisitä rasvoista.

Plussiahan tässä on että näyttää hyvältä kuvissa. Livenä ei niinkään koska on niin aliravitun näköinen.

Hyvä mainospuhe :lol2:

Mielummin vähän pienempi ja kireämpi. Läski on aina läski vaikka penkki olisikin 5 tuuman lankulla 300 kg kevyenä.

Täällä tuntuu kaikki keskustelijat olevan miehiä. Tai siis ette kai sentään sitä mieltä ole, että naisenkin pitäisi pysytellä alle 15 % rasvoissa koko ajan? o_O

Itseä kiinnostaisi onko tähän olemassa oikeaa/ optimaalista vastausta ollenkaan, jos nyt puhutaan kehonrakennuksen kannalta?

Tieteellinen vastaus löytyy, lihaskasvun kannalta optimaalisin rasvaprosentti bulkilla on 10-15 välillä. Jos rasvat menee siitä yli niin keho alkaa käyttämään kaloreita
rasvasolujen muodostamiseen eikä lihaksen rakentamiseen. Plus sitte noi testojutut.

koko "bulkki" on läskien propagandaa.
Ei toki kannata bulkata jos aikoo pitää ittensä 70kg kyniksenä koko elämänsä. Oo mitään järkee pitää rasvoja missään kympin tuntumassa ympärivuotisesti, ellei sitten panosta koko touhuun ihan helkkaristi ja laske kaloreitaan ja punnitte ruokiaan neuroottisesti, joka on mun mielestä kisaamattomilla ihmisillä muutenkin vähän hölmöä.

Miksi mun mielestä järjetön bulkkaaminen on vieläkin järjettömämpää, jos ei edes kisaa? En ymmärtänyt viestiäsi. Rasvaprosentin vakiona pysyminen tarkoittaa, että paino nousee vain hieman nopeammin mitä lihasta tulee, eikä että paino pysyisi samana.

Ei toki kannata bulkata jos aikoo pitää ittensä 70kg kyniksenä koko elämänsä. Oo mitään järkee pitää rasvoja missään kympin tuntumassa ympärivuotisesti, ellei sitten panosta koko touhuun ihan helkkaristi ja laske kaloreitaan ja punnitte ruokiaan neuroottisesti, joka on mun mielestä kisaamattomilla ihmisillä muutenkin vähän hölmöä.

No eipä se pahemmin laskemista tartte et pysyy suht kireessä kunnossa IMO. Vastiksen kanssa oon täysin samoilla linjoilla tässä asiassa. Bulkillakaan ei kannata päästää kovin löysään kuntoon, kun sen painon voi antaa nousta hitaastikin. Tosiasia vaan on, että jos natikkana nousee paino kovin nopeesti, ni siitä on murto osa lihasta ja loput läskiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom