Miten harrastuksen alkuun, motivaatiopulaa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjensta, olen parikymppinen opiskelijanrenttu ja tekisi mieli päästä parempaan kuntoon, mutta... Pariin otteeseen olen koittanut aloittaa treenaamista, parhaimmillaan motivaatio pysyi yllä kai 3kk, sen jälkeen alkoi lipsua kunnes loppui kokonaan. Olen 185cm ja vähän alle 70kg eli melkoisen ruipelo kaveri. Suurin ongelma motivaation säilymisessä varmaan oli se, ettei tuloksia oikein tullut. Toki varmaan menetelmissäkin oli sanomista... Haluaisin voimaa ja jonkin verran myös lisää massaa, miten tässä pitäisi lähteä liikkeelle? Kaikki neuvot otetaan kiitollisena vastaan. Aikaa ei kamalasti jää illoille, myöskin voimat ovat koulupäivän jälkeen usein sen verran vähissä että mielummin lojuu sohvalla kuin tekee mitään viisasta tai terveellistä. Ehkä sitä pystyisi pari iltaa viikossa treenaamaan kouluaikaan, kolmekin jos oikein yrittää mutta luulen ettei kolmea kertaa viikossa tulisi lähdettyä riehumaan kuitenkaan kovin usein. Vinkkejä, neuvoja, ideoita... Kiitoksia jo tässä vaiheessa!

Valita vanhemmille että ei ole energiaa opiskeluun ja pestaa personal trainer kolmeksi kuukaudeksi. Kun treeni- ja ravinto-ohjelmat on kunnossa ja nukkuu tarpeeksi, niin on energiaa käydä salilla, ja kyllä sitä aikaakin löytyy - sohvalla lojumisesta kolme-neljä tuntia viikossa pois. Yleensä motivaation puuttumiseen auttaa se, että ei pohdi onko sitä motivaatiota. Repii vain itsensä salille ja treenaa sata lasissa.

Kun on hyvä pohja treenaamiselle, treenipainot eri liikkeissä nousee niin tiheään, että ei voi olla kehittymättä ja huomaamatta kehittyvänsä.

kaksi kertaa viikossa riittää mainiosti alkuun. harrastus kannattaa aloittaa ruokavaliosta ja elämäntavoista, hyviä vinkkejä on tämä palsta pullollaan. on meinaan hyötyä ruokavaliosta ilman salilla käyntiäkin.