Miten eteen päin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!
Olen uusi tuttavuus palstalla ja olen löytänyt paljon mielenkiitoisia aiheita ja keskusteluja.
Olen treenannut säännöllisesti kuntosalilla n. 2 1/2 vuotta. Painoni on kehittynyt 73:sta 82 kg:n. Pituutta on 180 cm. En ole juuri lihonut. Tällä hetkellä tulokset: penkki max. ykkönen 110, sarjoissa 6-7x90, kyykky 8x150, maasta 140. Mitat: hauis 39, rinta 112, niska 42, vatsa 94, reisi 59, pohje 39.
Tulokset ja mitat ovat junnanneet paikallaan jo ainakin vuoden.
Nyt on lievä turhautuminen, kun senttejä ei tule lisää. Lisäravinteina käytän hiilareita, protskuja ja kreatiinia. Treenaan n. 3 -4 kertaa/vk.
Vaikuttaako ikäni (45 v.) niin, että hormonituotanto on laskenut liiaksi lihaskavua ajatellen? Onko menossa jokin vaihe, jota seuraa kasvupyrähdys (edellyttäen, että jatkan treeniä;) ).
Mieleen on tullut myös roinan käyttö, onko järkee? Kilapilullisia haaveita ei ole. Kuntoilen omaksi iloksi, mutta haluaisin lisää lihasmassaa.
Kertokaa kokeneemmat kokemuksistanne.
terv. Finnrider

aika vähä oot kehittyny 2.5v huh ... kyllä sun vielä pitäis kehittyä paaaljo!!... tie sit

Heh, vähemmän penkistä ku MULLA ja mä oon treenannu vasta vuoden :kippis1: 55kg=>112,5:D

Ala syömään enemmän, vaihda treeni ohjelmaa jos se ei toimi ja vaihtele treeni liikkeitä, pidä välillä kevyt viikko. Roinaa vasta sitten kun pääset kasvypysähdyksestä eteenpäin.

Edit: Nobl ja Kroppamies, vittuilut pois ja neuvot kehiin.

Pistähän vähän treenihistoriaasi kehiin, niin koitetaan auttaa. Kyllä vuodessa pitäis tulla selvää kehitystä, varsinkin kun treeniä ei ole kovin paljon takana, vaikka hidastahan se lihaskasvu on jokaisella.

Originally posted by Kekkonen
Ala syömään enemmän, vaihda treeni ohjelmaa jos se ei toimi ja vaihtele treeni liikkeitä, pidä välillä kevyt viikko. Roinaa vasta sitten kun pääset kasvypysähdyksestä eteenpäin.

Edit: Nobl ja Kroppamies, vittuilut pois ja neuvot kehiin.

Niin noh, kunnon safkauksella ja treenaamisella pitäis päästä aika pitkälle. Aika hyödyllinen vinkki sinänsä.

No niin, toinen kaveri jolla on näköjään kehitys pysähtynyt:),
luulin olevani ainut kun lukee näitten muitten stooreja.
kyllä mäkin ton 100kg penkin saavutin 1.5v treenil ja siihen se sit on melkein jäänykki (en nyt käy selostamaan kaikkia loukkaantumisia) mut vaikka pysy ehjänä ja vaihteli säännöllisesti ohjelmia niin ei tota kehitystä tuntunut tulevan kun tonne 115kg penkkiin asti ja siinä on jauhettu useita vuosia. Nyt on vaihdettu treeniä voimanostopainotteiseksi, ja katsellaan mitä tapahtuu.
Ollaan varmaan geneettisesti surkeita;), mut minkäs teet :)
Tsemmpiä ja toivottavasti joku osaa auttaa mä en ainaskaan,
mut et ole yksin:D. Myöskin on yritetty syömäl enemmän mut nous vaan omapaino ei treenipainot paras penkki on 70kg painosena 115kg, tällä hetkel painoa 82kg penkki sama 115kg;)
säälittävää:(

Kiitos asiallisista vastauksista (muista ei niin väliä).
Treeniohjelmaa olen vaihtanut yleensä n. 6 viikon välein, lähinnä lihasryhmien jakoa eri päiville. Esim. tällä hetkellä:
1 pv rinta (penkki, vinopenkki, käsipainot), selkä (alatalja, ylätalja tai leuan veto, alaselkä)
2 pv jalat (kyykky, etureisi, takareisi, pohje)
3 pv käsivarret (hauis, tanko, käsipaino, joku muu; ojentajat tanko ylätaljassa, pään yli ylätaljassa + joku muu) olkapäät (tangolla, käsipainoilla, taljalla)
Sarjat 3, toistot 8 -12.
Puolen vuoden välein olen tehnyt 6 -8 viikkoa perusohjelmaa 3 krt/viikko:
Kyykky 3 srj, penkki 3 srj, leuanveto 3 srj, pystypunnerrus seisten 3 srj + kerran viikosa 1 srj maastaveto
Treenaan tunnollisesti, mutta en sikana.
Ravinto voi olla ongelma. Syön normaalin määrän normaalia kotiruokaa + lisäravinteet.
Entäs lepo+ työni takia uni jää n. 6 - 7 h 7 vrk.
Tupakan vaikutus (tupakoin)?
Finnrider

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulee nyt tässävielä mieleen noihin muihin lisättävää, että käytätkö erikoistekniikoita treeneissä? Esimerkiksi nämä "yleisimmät" pakkotoistoja, pudotus-sarjoja ja negatiivisia toistoja? En nyt tarkoita, että näitä pitäs olla läheskään joka treenissä, EI. Kehitys jumittaa myös jos noita on liikaa. Itse otan kahdessa viikossa viidestä jotain erikoista. Yhdellä viikolla joihinkin liikkeisiin pakkotoistoja ja "pumppiviikolla" pudotuksia tai super-sarjoja..
Ei muuta kun runsaasti juuri sitä kotiruokaa, enemmän unta (ainakin minusta kuulostaa aika vähälle tuo 6-7h) ja palautusjuoman toki nappaat treenin perään.

Unohda roihanus jos omaksi huviksesi reenailet,ei oo järkee.
Itse olen treenannut natuna 10 vuotta...usko tai älä, ja tulokset on junnannut ihan samanlailla paikallaan aina silloin tällöin,testailet vaan uusia juttuja kyselet esim. voimannastajilta vinkkejä,vaihdat täysin treenityyliä,onhan näitä konsteja.
Kyykkytuloksesi on aika kova jos ne on todella syväkyykkyjä.

Kiitos kommenteista ja neuvoista. Ongelmani taitaa olla syöminen ja lepo. Hassua, että ne ovat mulle vaikeimmat osat, treenaaminen kyllä maistuu.
No, eiku syömään, joulunahan se on hyvä aloittaa (ja röökaaminen lopettaa).
Hyvät joulut kaikille!
Finnrider;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom