Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, maista kumpaakin niistä ja se makeampi on sitten dextroosi.VelttoV sanoi:Dextroosi on selvästi makeampaa.
BigBoi sanoi:Niin mulla on päässyt käymään niin että on mennyt purkit sekasin enkä enää erota kumpi on kumpi... onko jollain tietoo miten saan selville kumpi on kumpaa?
sss sanoi:Dextroosi on myös hienojakoisempaa, eli se "pöly" on dextroosia.
Pulla sanoi:Kertokaas joku nuubille mitä eroa niissä sitten loppupeleissä olisi vaikka sekasin menisivätkin? Jätetään nyt sellaset marginaaliset hifistelyvaikutukset pois. Molemmat käsittääkseni ovat nopeata hiilaria joka tapauksessa.
"Maltodekstriini koostuu pitkistä ketjuista mutta sillä ei ole käytännössä lähes mitään merkitystä sillä nuo ketjut hajoavat kehossa hyvin nopeasti jolloin vapautuu glukoosia (maltodekstriini on glukoosipolymeeri)" Hulkki tuon kertoi taannoin yhdessä keskustelussa jonka lomassa ajauduin tekemään maltolla pikku testin.....Palkkarini sisältää bulkilla 100g maltoa ja hetken päästä jo ei heti pääse syömään niin iskee hypoglykemia joka taasen kertoo malton äärimmäisen nopeasta imeytymisestä eikä sillä DE-luvulla todellakaan ole mitään mertkitystä siihen, oma Maltonikin on juuri DE-6, nyt vasta kun olen alkanut tarkkaileen kehon regoimista maltoon uskon sen, että se on kaikkea muuta kun veren sokeria pitkään ja tasaisesti nostava hiilihydraatti.sss sanoi:tota noin...
Dextroosi on lyhytketjuinen hiilari ja malto on pitkäketjuinen. Väittäisin että dextroosin DE-arvo on hyvin korkea jolloin imeytyminen on nopeaa ja maltossa taas De arvo on 6 eli se on tasaisesti imeytyvä---->vaikutus verensokeriin tasainen.
korjatkoon joku jos olen väärässä...mutta jos olen väärässä niin treenitietämykseni on niin surkeaa että voin lopettaa lajin samantien
Tylerd sanoi:"Maltodekstriini koostuu pitkistä ketjuista mutta sillä ei ole käytännössä lähes mitään merkitystä sillä nuo ketjut hajoavat kehossa hyvin nopeasti jolloin vapautuu glukoosia (maltodekstriini on glukoosipolymeeri)" Hulkki tuon kertoi taannoin yhdessä keskustelussa jonka lomassa ajauduin tekemään maltolla pikku testin.....Palkkarini sisältää bulkilla 100g maltoa ja hetken päästä jo ei heti pääse syömään niin iskee hypoglykemia joka taasen kertoo malton äärimmäisen nopeasta imeytymisestä eikä sillä DE-luvulla todellakaan ole mitään mertkitystä siihen, oma Maltonikin on juuri DE-6, nyt vasta kun olen alkanut tarkkaileen kehon regoimista maltoon uskon sen, että se on kaikkea muuta kun veren sokeria pitkään ja tasaisesti nostava hiilihydraatti.
juu ei nyt samaa tavaraa ole. Dextroosi on panimosokeria ja Maltodextriini on maissitärkkelystä. Kaikesta huolimatta Malto on äärimmäisen nopea hiilariNaru85 sanoi:elikäs te sanotte että dekstrose ja malto on samaa kamaa, no miks vitus olen sit maksanu 6e malto säkistä ja 5e dekstrosesta ? taidanpa ostaa pelkkää dekstrosea ku on kerran samaa paskaa mut euron halvmpi ? ei ne ole sama asia. imeytyy erinlailla, esim. malto ei anna läheskään yhtä hyvää insuliini piikkiä keholle ku dekstrose. koita ottaa kreatiini malton kans...... ja pah !
kyllä näin likimain on :jahas:sss sanoi:Eli siis treenajien keskuudessa on viimeiset "miljoona" vuotta ollut harhakäsitys...
(
Naru85 sanoi:ei ne ole sama asia. imeytyy erinlailla, esim. malto ei anna läheskään yhtä hyvää insuliini piikkiä keholle ku dekstrose. koita ottaa kreatiini malton kans...... ja pah !
Pulla sanoi:Kerroppas mulle hyvä Naru85, että miten sinä käytännössä huomaat tuon saatanallisen eron niiden nopeuksissa? Jos sulle joku sekottas malto ja dextroosipurkit keskenään kertomatta mitään niin miten huomaisit eron? Anna muutama käytännön esimerkki pohjustamaan väitettäsi. Kiitos.
edit: Ja kai sitten samaan hengenvetoon hehkutat vielä miten kreatiiniakin kannattaa syklittää...
sss sanoi:Vastaan tähän narun puolesta, sokkotestissä mausta huomaa eron, malto+vesi maistuu makealle ja pahalle, dextroosi+vesi maistuu TODELLA makealle ja pahalle
No oiskos tuolle väitteelle, että ne ovat kovasti erilaisia, jotain tutkimustietoa tai vastaavaa. Ja vaikka niiden kemiallinen koostumus onkin erilainen, niin ei siitä automaattisesti voi mitään suurta eroa päätellä. Ainakin täältä pakkikselta luetun ja tänne linkitettyjen tietojen pohjalta noi on osoittautunut aika pitkälle samankaltaisiksi aineiksi.sss sanoi:Yhtään aliarvioimatta(vakavissaan) Tylerdin tai Hulkin tieto/taitoa niin onhan ko väite malton ja dextroosin samankaltaisuudesta kohtuullisen "hatusta vetäistyä".
Pulla sanoi:Ei kai? Ihanko oikeasti?
Tarkotin tässä sitä, miten voimailun/lihaskasvun/tms kannalta dextroosi eroaa maltosta? Tuossa Naru85 sen verran itsevarmasti totesi että ero on huomattava joten ihan vain itseäni sivistääkseni haluaisin tietää. Eli siis miten sen käytännössä huomaa?
Yhtään aliarviomatta esim. Pauliina Taluksen tieto/taitoa...hän kerttoo Maltosta seuraavaa:sss sanoi:Yhtään aliarvioimatta(vakavissaan) Tylerdin tai Hulkin tieto/taitoa niin onhan ko väite malton ja dextroosin samankaltaisuudesta kohtuullisen "hatusta vetäistyä".