SUPERCARB 1kg -40%

Miten aloittaa punttien nostelu tai laihis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja replay.
  • Aloitettu Aloitettu
Hei!
Olen vastikään tullut tänne ja salille ekan kerran mennyt n. puoli vuotta sitten. Painoa on pikkusen päälle 80 ja pituutta siinä 160cm.
Tuollainen omronin kotimittari (mittaa käsistä ja jaloista) ilmoittaa lihas% n.24, rasva% n.45, lepokulutukseksi n. 1500kcal ja viskeraaliseksi rasvaksi 6 eli normaali.
Painoindeksihän siis luuhaa tuossa 31 vähän yläpuolella.
Tähän mennessä olen tänä vuonna laihduttanut noin 15kg pois.
Haluaisinkin tietää että miten kannattaisi nyt tästä aloittaa (/jatkaa) kun haluaisin näkyvämpiä lihaksia mutta en kuitenkaan täysin hoikkaa
ja lähellä kisakuntoa (fitness) olevaa ulkomuotoa? (tiedän kyllä ettei tämä ole helppoa mutta karrikoidusti)
Eli pitäisikö pudottaa vielä painoa, ja jos, niin miten (paljonko prodea grammoissa/prosentuaalisesti tms.), millä tahdilla (kalorit) jne?
Vai kannattaisiko nyt panostaa ja mennä personal trainerin juttusille hiomaan treeniohjelmaa ja eikun kiskomaan raakaa rautaa ylös?
Ja jos, niin monijakoisella treeniohjelmalla jne jne?
Kaikesta saamastani tiedosta olen erittäin otettu ja onnellinen, haluan olla mukana näissä hommissa now and forever!
Kiitos jo etukäteen, toivon mukaan kukaan ei rupea lyttäämään aloittelijaa pois...
Ja tosiaan motivaatiota löytyy! :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tässä jotain vinkkiä omien kokemusten kautta:
Itse aloitin uuden elämän aikoinaan lenkkeilyn ja ruokavalion kautta. Liityin keventäjiin ja sieltä saamien vinkkien avulla sainkin painoa tippumaan kymmenisen kiloa. Parisen vuotta sitten aloin käymään Finnbodyn saleilla, he laativat alkuun ihan toimivat ekat saliohjelmat ja ruokavinkkejäkin on saatavilla. Tosin aika normisuositusten mukaisia ruokavinkkejä.
Sitten kasvoi nälkä ja löysin Pakkotoiston ja laadi eri thredien yms. kautta omampaa saliohjelmaa vuoden verran ja ruokavalion rukaamisessa palvelua kalorilaskuri. fi .Kalorilaskurissa sun tarvii olla itse aktiivinen ja kerätä tietoa, millaisilla prossa määrillä mitäkin syöt. Yleensähän tapana on periaate: hiilarit suhteellisen alas (vain kasviksia ja jonku hullu peruna tai moniviljaleipä päivässä) ja protskut ylös j rasvat myös.
Nyttemin käytän Fitfarm.fi:ä. Fitfarmin kautta saat (ostat) ruokavalio- ja treeniohjelmat, jotka todellakin tehoavat mitä sit ikinä tavoitteletkaan.

Fitnessbodyä ei tarvi pelätä, se vaatii niin helevetisti töitä, että sitä ei vahingossa kellekään tipahda.

Ja sit saleilla käy ihan vaikka minkä kokoisia ja ikäisiä ihmisiä... eli ei tarvi turhaa laihdutella ennen salille uskaltautumista.

Mä suosittelisin PT:n puheille hakeutumista, kun sulla on jo tavoitteet mietittynä. Itteä ainakin harmittaa, kun tuli pari vuotta hetkuttua salilla vemputtamassa eikä tiennyt mistään mitään (vaikka kuvitteli näin), ennen kuin tajusi hankkia PT:n. Se on ollut ehdottomasti paras panostus mun treeniin ja hyvinvointiin, kun osui hyvä tyyppi vielä kohdalle. Oon ex-sohvaperuna myös. Hankit vaan suosituksia ja käyt ite jututtamassa, kuka olis hyvä sulle :)

Heetu ja Lomo,
Mistä ootte muuten hommanneet PT:t, Lomo varmaan käyttelee fitfarmin tyyppejä mut mietin et olisko lähettyvillä jotain hieman edullisempaa vaihtoehtoa? Lomo millasesta ohjelmasta oot maksanu?

Mistä ootte muuten hommanneet PT:t?
Paikallisen kuntokeskuksen kautta ja olin saanut hänestä useampia suosituksia. Kannattaa käydä jututtamassa eri tyyppejä, ennen kuin sitoutuu mihinkään, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Taso on aika kirjavaa, mutta ammattilainen suostuu kyllä "tutustumiskäyntiin". Itselle ollut paras kuntoiluhankinta, hinta on mielestäni jopa aika halpa hyötyyn nähden!

Ensiksi onnittelut elämänmuutoksesta ja viestisi oli ihanan rohkea ja motivoitunut! Suosittelen myös hyvän PT:n hankkimista, hän osaa varmasti parhaiten neuvoa sinua, miten toteutat tavoitteesi. Kiertele paikkakuntasi saleilla kyselemässä tai googlaa (jos et ihan tupputuppukylässä asustele).

Aloittelijoiden lyttääjät tosiaanki pois, kokeneiden pitäisi kannustaa ja antaa hyviä neuvoja, kaikkihan me ollaan ensin mehukattipurnukoita nosteltu. Eihän sitä koskaan tiedä kuka joskus näyttämöllä seisoo ;- )

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Itse olin ainakin ruokajuttujen kanssa ihan hukassa vielä puoli vuotta -vuosi sitten. Tajusin, et prodea enemmän mitä hiilareita ja siinä se sit olikin. Hankin semmoisen keittiövaa'an ja aloin laskemaan kaloreita. En todellakaan laskenut kaloreita joka päivä, vaan otin tavaksi ottaa joskus viikon jolloin laskin kaikki kalorit ylös ja katoin missä mennään, tippuuko paino vai ei. Lounnaan ja päivällisen käytin kyl vaa'an kautta kun olin viime keväänä dietillä, muuten käytin sit netin kalorilaskuria. Aloin myös lukemaan eri artikkeleita/kirjoja/nettikeskusteluja (jenkkilehti muscle and fitness hers ehdoton suosikki) ja pakkausselosteita... Varsinkin se, että oon oppinut lukemaan niitä pakkausselosteita on auttanut välttämään monet "sokeri-iloittelut". Tsemppii treeneihin ja syömiseen! Kun oot noin motivoitunut, niin saavutat varmasti tavoitteesi! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom