Miten aloittaa harjoittelu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MJH12
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi

Olen noin 30:nen kaveri joka sai herätyksen punttien nostoon. Kyselisinkin vinkkejä/neuvoja minkälaisella penkki ohjelmalla saisi parhaiten lihasmassan kasvamaan lähinnä yläkropassa (hauis+rintalihakset). Käytössäni on penkkipunnerrus välineet kotona. Eli montako kertaa viikossa ja minkalisilla painoilla ja sarjoilla että olen timmissä loppukesällä :).

Brrrrrrrrr - brrrrrrrrrrrrrr- brrrrrrrrrrrrrr- queeeeeeeeek - queeeeeeeek. Warning! Warning! "Rinta-hauis-pelle" -warning! :lol2:

Joo, jos luet palstaa vähän enemmän, huomaat ehkä huvituksen syyn. Anyway, olin itse vuosi sitten just samassa tilanteessa kuin sinä (30v, herätys). Voit heittää priva-mailia niin kertoilen miten on mennyt jos kiinnostaa. Search-nappi ja palstan lukeminen auttaa kans aika hyvin alkuun.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Originally posted by MJH12
lihasmassan kasvamaan lähinnä yläkropassa (hauis+rintalihakset)

Mitäköhän vikaa muissa lihaksissa on??? :confused:

Moi

Olen noin 30:nen kaveri joka sai herätyksen punttien nostoon. Kyselisinkin vinkkejä/neuvoja minkälaisella penkki ohjelmalla saisi parhaiten lihasmassan kasvamaan lähinnä yläkropassa (hauis+rintalihakset). Käytössäni on penkkipunnerrus välineet kotona. Eli montako kertaa viikossa ja minkalisilla painoilla ja sarjoilla että olen timmissä loppukesällä :).

Search on aika hyvä vaihtoehto hakusanaksi vaikka penkki,
Ja jatkossa kannattaa varoa puhumasta pelkästä yläkropasta
tai hulkki tulee ja syö.:p

Originally posted by Jimmy
Hulkkiiii! Sulle tuli hommia.
Mä olen lopettanut rinta-hauis-pellejen käännytyshommat. Liian toivoton urakka. Nykyisin katselen niitä salilla epäuskoisen huvittunut virne päällä ja nauran. ;)

Originally posted by Hulkki
Mä olen lopettanut rinta-hauis-pellejen käännytyshommat. Liian toivoton urakka. Nykyisin katselen niitä salilla epäuskoisen huvittunut virne päällä ja nauran. ;)

Sulla on takuulla maailman hauskimmat treenit... Mä en ainakaan pystyis treenaan, jos koko ajan naurattais ;)

Moi

mee salille, osta kortti ja pyydä salikarjua väsää sulle ohjelma et toimii homma alusta asti, rohkeesti vaa

Re: Re: Miten aloittaa harjoittelu?

Originally posted by pori1980
mee salille, osta kortti ja pyydä salikarjua väsää sulle ohjelma et toimii homma alusta asti, rohkeesti vaa

Suosittelen myös, mä treenaan kotona treenit kokonaisuudessaan, mutta kyllä ois monta juttua oppinut tuplasti aikasemmin ja haaskannut puolet vähemmän aikaa turhuuksiin kun ois alottanut heti salilla, tuleehan noita turhuuksia vieläkin tehtyä ja mokailtua mutta pikkuhiljaa tämä tästä suttaantuu ja tulokset paranee. Tosissaan jos tahtoo treenata, ellei kotoa löydy tarvittavaa välineistöä (muutakin kuin pelkkä penkkipunnerrus) niin salille vaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by PattiPete
Kannattaa lukea treenikirjoja ja treeniartikkeleita alan lehdistä. Mitä enemmän sitä parempi.
Näin. Ja pieni muistutus: Rintahauispelletreenillä saat hyvällä tuurilla aikaan tiukat tisulit ja pullean hauiksen. Uskoa järisyttävän kovalla jalka- ja selkätreenillä kasvat isoksi ja vahvaksi. Massiiviseksi.

Ei tämä mun mielestä mitenkään trolli viesti ole, tosin muutamat postaukset alkuperäisen jälkeen ovat tehneet tästä sellaisen. En jaksa ymmärtää miksi paskaa pitää jauhaa kun se ei mitenkään liity aiheeseen!
Itse luulen, että MJH12 elää samanlaisessa "harhaluulossa" kuin moni, niin moni muukin aloitteleva harrastaja. Elikkä ajatellaan, että se penkki ja hauis on tämän lajin idea ja tarkoitus. Voihan se ollakkin, mutta mielestäni kannattaa muistaa aina, että millanen on ukko jolla ei ole jalkoja (lue:ei lihaa jaloissa), selkä on kuin afrikkalaisella kodittomalla joka ei ole saanut kunnon ruokaa kahteen vuoteen, olkapäät ovat unohtuneet jonnekkin ja käsivarsi ei ole ojentajaa nähnytkään! Elikkä mun mielipide (kuten monen muunkin) on, että treenaat ehdottomasti kaikkia lihasryhmiä tasaisesti. Näin pääset ajan kanssa pidemmälle myös niissä niin tärkeissä penkissä ja hauiksessa. Tarkoitukseni ei ole vittuilla kenellekkään, mutta silti kannattaa alusta asti ajatella mitä ja miten tekee..

Ei kannata alottaa ihan samanlaisella repimisellä kuin minä itse alkuun. Huonokuntoisena mulle tuli esim. mustelmia lihaksiin, kun heti ekassa treenissä kokeilin erikoissarjoja kuten pakkotoistoja :)
Hiljaa hyvä tulee, mene sinne salille ja tee vaikka kuukauden ajan pari kertaa viikossa koko kropan lihaksisto läpi kevyesti (tai opettelet kunnon jaon jo heti alkuunsa,mutta teet treenit kevyesti) ja opettelet tekniikkaa. Mitään lihasryhmää ei kannata laiminlyödä,sillä tavotteenahan on esteettinen ja SYMMETRINEN vartalo. Eli siis selkä,jalat ym. lihakset mukaan treeniin. Alussa tulosten nousu johtuu kuitenkin tosi pitkälti hermotuksen parantumisesta eivätkä lihakset ole valmiita ottamaan vastaan kauheaa rääkkiä. Pikkuhiljaa alatkin sitten lisäämään tehoa treeniin. Lukemalla pakkotoisto.comia opit varmasti paljon mielenkiintoista treenistä ja KYSYMÄLLÄ (jota ennen käytät kuitenkin search-toimintoa) saat varmasti kiperiinkin kysymyksiin jonkunlaisen vastauksen. Treeni-intoa :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom