Miten aloittaa dieetti säästöliekistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Aattelin ruveta dieettaa mun äitini kanssa yhdessä 8 vkoa. Tarkoitus olisi polttaa rasvaa liikunnan ja oikeanlaisen ruokailun avulla.

Äitillä on sellainen ongelma, että se syö aika vähän (1300kcal/pvä). Rasvaa ei käytä paljoakaan. Olen arvellut, että se voisi olla säästöliekillä, kun valittelee, että lihoo vaan, vaikka syö vähemmän kuin ennen. Tai sitten aineenvaihdunta on vaan tosi hitaalla.

Miten tällaisestä tilanteesta voi aloittaa rasvanpolttodieetin? Kannattaako yrittää eka nopeuttaa aineenvaihduntaa vai ihan vaan aloittaa dieetti tosta lähtötilanteesta?

Itellä on kans kalorit aika vähissä, mutta en liho enkä juurikaan laihdu, joten se on kai aika tasoissa kulutuksen kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa aika pieneltä määrältä toi 1300 kcal. Kuka tolla elää?? Varmaan pelkkä liikunnan lisääminen riittää laihduttamiseen. Toiseks kannattaa varata enemmän aikaa ku 8 vko.

Kyllä sillä elää, jos elimistö on siihen tottunut.

Tolla aineenvaihdunnalla vaan on aika turhaa lähteä diettailemaan, joten uskoisin olevan ihan hyväksi elimistölle, että ensiksi pistettäisiin aineenvaihdunnalle vauhtia ja sitten vasta dieetti.

Itse varaisin hieman enemmän kuin 8 viikkoa aikaa äidillesi. Liikuntaa lisää asteittain joka viikko, mutta ekax tuo ruoka homma kuntoon. Kalorimäärä on aika pieni. Taisi olla mtv3:sen chatissa, kun joku laihdutus-expertti oli neuvomassa naisia. Syökää 1000kcal päivässä, niin laihdutte. Tohon ei kannata mennä.
Ensin se aineenvaihdunta kuntoon. "puhtaampia" ruokia ja enemmän kaloreita. Kiihdyttää aineenvaihdunnan paremmaksi. Ei haittaa vaikka paino hieman nouseekin. Saattaa olla, että sen aineenvaihdunnan kiihtymisen vuoksi paino putoaa, vaikka syökin enemmän.
Ja ehdottomasti rasvoja mukaan. Ei mitään voita, mutta rasvattomuus heikentää rasva-aineenvaihduntaa.

ja kun siistit mammonasi ruokavaliota, kannattaa pitää mielessä ettei kaiken tarvitse olla sitä ihan puhtainta. vaihda mielummin levitteet kevyemmiksi, mutta jos niistä pitää ei pois kokonaan.

alussa voi kyllä vain toimia, mutta pidemmän päälle mielenkiinto loppuu tyystin ja samoissa ollaan taas.pieni hiominen ja elämäntavan muutos on melkein se parempi idea.

kaikki äidithän ovat erilaisia, mun mamelo on kokeillut kaikenlaista, mutta vuosien saatossa olen oppinut sen, että tietyt mielihalut pysyy ja niitä on turha jättää pois.:)

Mutsisi syö ihan hyvin ikäisekseen(ikää en tiedä , mutta varmaan enemmän kuin 40v). Naisten aineenvaihdunta on hitaampaa kuin miesten ja vanhemmiten se hidastuu entisestään, varsinkin kun mutsisi on voinut päästä jo vaihdevuosistaan yli. Älä vaan ala syöttämään mutsillesi lisää safkaa toivoen hänen aineenvaihduntansa nopeutuvan!!

Ei munkaan mutsi tuota enempää safkaile, tosin sillä on jo ikää 60 vuotta. Pituutta mutsillani on 158cm ja painoa jotain alle 60 kiloa.

Voisit muuttaa mutsisi ruokavaliota. Mun mutsi syö sellaisen kalkkivita-tabletin päivässä, lisäksi hän syö kasviksia melko paljon ja joka päivä jotain lihaa/kalaa/kananmunaa.

Sun pitää saada mutsisi harrastamaan säännöllistä liikuntaa. Mieluiten sellaista, jossa rasittuu koko kroppa hieman. Sauvakävely/uiminen/sulkapallo/jumppa tekee hyvää vanhemmille naisille. Se parantaa heidän luustoaankin tasapuolisemmin kuin pelkkä kävely. Naisille on tapana kehittyä osteoporoosi vanhemmiten ja liikunta auttaa hidastamaan luukatoa.

Mun mutsi hölkkää/hiihtää/pyöräilee/ui melkein joka päivä. Lisäksi se tekee penkkipunnerrusta, olkapäitä, hauiksia ja vetää leukoja. Kyllä, kuulit oikein, 60-vuotias mummo jaksaa tehdä leukoja. Taisi penkkipunnertaa 35-40 kilolla 10 kertaa...

Äipästä sen verran, että on joskus ollut kova tyttö jumppaa ja muistona on upeat sääret. Ikää on vain muutama vuosi päälle 40 ja syö mun mielestäni ainakin esimerkillisesti. Vain tummaa leipää ja vähärasvaisia tuotteita. Päivittäin kasviksia ja hedelmiäkin. Kaloreita vaan on aika vähän ja riittävä rasvansaanti (ja sitä myöten omega rasvahappojen saanti) on jäänyt huomiotta. Juo myös runsaasti vettä. Ei tupakoi eikä käytä alkoholia. Ylipainoakaan ei ole.

Koska äippä liikkuu kohtalaisesti (käy pitkillä kävelyillä ja jumpassa) ja lihoo kuitenkin (sekä kiloissa että senteissä), olen ajatellut, että kyseessä voisi olla säästöliekki tai että aineenvaihdunta on vaan hitaampi.

Siksi olen ajatellut, että nyt ois tärkeää saada aineenvaihduntaan vipinää ja sitten vasta dieetti ja liikunta.

Neuvoista kiitos kaikille ja lisää toivon tietty, että saisi äipän ja mun yhteisdieetti alkamaan ajoissa. Voihan sitä pitää enempi kuin 8 viikkoa, mutta tärkeintä olisi kuitenkin saada ruokailut parempaan kuntoon ja sentit vähenemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom