Mitäs mieltä tästä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
EI imo sopinut mihkään muualle niin tein oman. Joku voi lukottaa jos ei uuden ketjun arvoinen ole.

Eli Iltalehden joltain ravintoexperiltä bongasin tämmösen lausahduksen:

Välittömästi treenin päätyttyä juo palautusjuoma, jonka sekoitat esimerkiksi 30 grammasta maltodeksriiniä ja 25 grammasta proteiinijauhetta.

25 Grammaa protskujauhetta vastaa yleensä alle 20grammaa proteiinia. Pisti vaan vähän silmään. Ja tuo välittömästi.. mulle ainakin on aina tolkutettu täälläkin, että puoli tuntia-tunti reenin päätyttyä. Kyseessä siis 75kiloinen heppu.

Liian pienet määrät jos maassaa hakee. Itse laittasin 75 kiloiselle, niin että tulisi 30-40g protskua ja 60-75g hiilaria satsissa.

Eih..... tälle sitten teit oman tredin ??? Ja se on kyllä ihan sama ottaako sen heti vai puol tuntii jälkeen....yleensä kyllä imo lähes kaikki ottaa palkkarin heti reenin jälkeen. Ei siitä reenamisesta kannata tehdä tollasta hifistelyä, "Ei vittu, otin palkkarin 3,5 minuuttii myöhässä !!! Nyt lihas ei kasva :david: "

Kyllä se palkkari kannattaa ottaa heti ku vain pystyy. Ihme neuvo tuommoinen puolituntia-tunti treenin jälkeen. IMO turhan vähän tuossa ohjeessa neuvotaan protskua ottamaan, riittää toki jollekin pienelle treenaajalle mutta kyllä keskimääräinen salijamppa saa sen 30-40g proteiinia ottaa palkkarissa vähintään.

mikä vittu on ku ihmiset ei viitsi/"osaa" ettiä tietoa sivustolta ja pistävät koko ajan ihan turhia tredejä pystyyn -IHAN VITUN ÄRSYTTÄVÄÄ!! ...tehkää mulle saliohjelma, tehkää mulle ohjelma, saan sen ja sen verran penkistä onko hyvin?, mitä mun kannattas ottaa palkkariks... koittas perkele edes vähän käyttää search:ia, lueskella forumii ja käyttää järkeään enne ku alkaa kyselemään että paljon on 1+1?? auttakaa!! :curs:

Siis kyselin lähinnä mielipiteitä julkisella palstalla todella monen ihmisen ohjenuorana toimivan henkilön neuvoihin, enkä todellakaan omaan reenaamiseen.

Mjoo, toi suositus voin tosin olla jollekin vähän rauhallisemmille ja iäkkäämmille ihmisille kuin Pakkiksen perusjampalle.

Se nyt varmaan on aika se ja sama ottaako 25 vai 35g protskua palkkarissa. Tuskin kenenkään kehitys siitä jää kiinni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Simppeliä: sen parempi, mitä nopeammin palkkarin kiskot treenin jälkeen, mutta erot minuuttitasolla lienevät tyystin marginaalisia, eli käytännössä palkkari pelittää ihan yhtä hyvin otitpa sen heti tai 20 minuuttia treenin jälkeen. Itse treenin loputtua teen loppuverryttelyn (15 min) ja kävelen kotiin (5-10min) ja vedän sitten litran ykkös -tai kevytmaitoa huiviin, eli aikaa menee treenistä 20-25 minuuttia. Ei ehkä kaikista optimaalisin tapa mutta maidosta irtoaa hyvin energiaa mitä meikäläinen tarvitsee kipeästi, joten nautin "palkkarin" vasta kotona. Protskua tulee 33 grammaa ja hiilaria (laktoosia) 48g, painoa itselläni 72kg. Yleinen suositus on about 30g protskua ja 50g hiilaria normijampalle, joka lienee joku 70-80kg kaveri.

tuli tässä mieleen että jos aletaan hifistelemään ton palkkarin kanssa ni muistan lukeneeni jostain vanhasta body lehdestä Matti Halosen juttua palautus juomasta jossa muistaakseni masa kerto että tehokkaimman/parhaimman palautumisen saavuttamiseksi olisi otettava välittömästi treenin jälkeen juoma missä olisi vain heraproteiinia ja tiettyjä aminohappoja eikä ollenkaan hiilihydraatteja, ja noin puoli tuntia treenin jälkeen normi palkkari jossa on sekä proteiineja, hiilareita, kreatiini blaa blaa mitä nyt jengi laittaakaan palkkariinsa...

Tai sitten voi keskittyä kokonaisuuteen, syödä hyvin sekä ennen että jälkeen treenin, ja korvata vaikka se palkkari oikealla ruoalla. Ihan sama se on, onko siinä palkkarissa 20g vai 40g proteiinia, jos muuten saat päivän aikana tarvittavan määrän kaikkea. Turhan hienoksi vedetty nää jauhojutut, ikäänkuin ne ois kaiken kehityksen perusta. Tai siis onhan ne totta kai, muutenhan tämäkään ala ei olisi valmistajille kannattavaa.

ei tolla nyt varmaan niin merkitystä ole että ottaako sitä 25 g vai 30 g proteiinia. Tietysti helpoin olis vaan ottaa se desi esim. heraa eli 30 g.

Ruokavalio on kokonaisuus ja se kokonaisuus ratkaisee. Mä juon nykyään 30g hera + 15g malto + 10g krea -palkkarin treenien jälkeen, enkä oo huomannu mitään eroo kehityksessä aiempaan. Tuota hiilaria en edes käytä palkkarissa ellei ole kreatiinia käytössä, enkä ole tauoillakaan huomannut eroja.

Vähä ehkä:offtopic: mut luin itsekin tuon iltalehden jutun jossa joku lukiolainen halusi tietää miten saada lihaksia kun ei parin vuoden aikana tullut tuloksia. Itseäni pisti silmään se että tämä "kuntotohtori" ei maininnut mitään siitä että täytyy syödä yli kulutuksen. Mainitsi vain että syö noin 2900-3100 kcal päivässä. Tää kalorimäärä taitaa olla muutenkin liian vähän 186/75 henkilölle reenipäivänä. Ainakin itselle on liian vähän ja mitat 180/75.

Vähä ehkä:offtopic: mut luin itsekin tuon iltalehden jutun jossa joku lukiolainen halusi tietää miten saada lihaksia kun ei parin vuoden aikana tullut tuloksia. Itseäni pisti silmään se että tämä "kuntotohtori" ei maininnut mitään siitä että täytyy syödä yli kulutuksen. Mainitsi vain että syö noin 2900-3100 kcal päivässä. Tää kalorimäärä taitaa olla muutenkin liian vähän 186/75 henkilölle reenipäivänä. Ainakin itselle on liian vähän ja mitat 180/75.

Niin no, ehkä näitä iltalehden kuntotohtoreita ei kannata ottaa niin tosissaan.

Back
Ylös Bottom