Mitäs mieltä tälläisestä "aamurutiineista"?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Töissäkäyvänä opiskelija(kitaristina, joka myös vie oman aikansa), oon tehnyt aamusin nyt vatsalihakset, leveät/ojentaja/normi punnerrukset 10 x 2 (vatsoja 20 x 2). Sekä alaselän "jullen" myös. Olisiko parempi tehdä tuo joka aamu vai ei? Vai oisko jtn muutä hyödyllisempää tehdä?

Energia ei riitä salille koulun ja työn ohessa, joten koitan jtn pientä ja yleishyödyllistä tehdä. Jalat tuosta puuttuu, mutta ei jaksa alkaa painoja lastaamaan tohon tankoon ja aamuisin kyykkäämään. Sekä ottaa riskiä että happi loppuis täältä yksiöstä kesken toistojen.

Jos jtn tuollaista, all-around pientä kunnon ylläpitämistä tulis teille mieleen, niin kiitollinen olisin! ja tyttö-ystäväni myöskin varmasti.

Mulle tuli semmonen mieleen kun P90x. Oon kuullut kehuttavan (mainostetaan tvshopeissa jne,...) ja sitä kai voisi tehdä ihan parilla käsipainolla(?).
Joku parempi guuglettaja saa ettiä linkin, tai etsi vaikka itse tolla nimellä...

Youtubesta katsastin. Ainakin markkinointi on kohallaan. Täytyy paremmalla ajalla katsastella hintoja. Jos ei kauheasti erota budjettia, niin voishan tuota kokeilla.

Viikossa on yhteensä 168 tuntia. Jos nukut 8h per yö, jää jäljelle 112h. Jos koulua on viikossa 40h ja töitä toiset 40h (jota epäilen), jää aikaa vielä 32h. Käymällä esim 3x viikossa salilla järkevällä 1-jakoisella ohjelmalla, menee treenaamiseen noin 6h viikossa(sisältäen siirtymiset), eli aikaa jää 26h vielä kaiken tämän lisäksi soittaa kitaraa ja tehdä mitä ikinä haluatkin.

Long story short: jos tosissaan haluat treenata ja kehittyä, niin kyllä sitä aikaa ja energiaa jää myös salilla käymiseen. Kummasti löytyy aina aikaa sille mitä tosissaan haluaa tehdä. Jos haluat soittaa kitaraa, soita kitaraa. Jos haluat nostella puntteja, mene salille. Pakko on tässäkin asiassa huono motivaattori, joten jos innostus ei riitä treenaamiseen koulun, töiden ja kitaransoiton ohella, älä treenaa.

Jos haluat nostella puntteja, mene salille. Pakko on tässäkin asiassa huono motivaattori, joten jos innostus ei riitä treenaamiseen koulun, töiden ja kitaransoiton ohella, älä treenaa.

No tuo nyt on mun mielestä erittäin huono neuvo. Melkein mikä tahansa reeni on parempaa kuin toimeettomana oleminen. Mutta jos nyt ei ole aikaa tai halua mennä sinne salille niin pidä ihmeessä edes lihaskunto hyvänä niin sitten joskus kun sinne salille menet niin aloittaminen on paljon helpompaa kun lähtötaso ei ole täysin nolla.

Toisaalta noin joo, mutta... Mun mielestä treenaamisessakaan ei ole tavallaan järkeä jos ei siihen ole motivaatiota. Motivaattori voi olla kunnon kohentaminen/ylläpito tai liikunnasta tuleva hyvä olo, hauskuus tai mikä tahansa muu, mutta joku motivaattori pitää olla, että asiaa jaksaa ja haluaa tehdä. Ei se treenaaminen jatku kovin pitkään jos joka kerta joutuu itsensä pakottamaan salille tai lenkkipolulle.

Jos haluaa jotain tehdä kuntonsa eteen eikä aika riitä, kannattaa vetää pari-kolme juoksulenkkiä viikossa tai fillaroida kouluun/töihin/harrastuksiin jne. Kotona lihaskunnon kasvattaminen on hyödyllistä ensimmäiset 2kk, silloinkin olettaen ettei lähtötaso ole kamalan korkealla. Kotona ei voi käytännössä lisätä harjoittelun vastusta, joten pitää lisätä toistoja ja siinä sitä aikaa ja jaksamista vasta kuluukin kun joka aamu repii 5x50 etunojapunnerrusta ja satoja istumaannousuja.

ojr: -Kuulema jotkut huijjaavat ilmeisesti laiskuuttaan nuista "miljuuna punnerrusta ja situppia" seteistä yksinkertaisesti vaihtamalla harjoitusliikkeitä vaativimpiin kehittymisensä mukaan. Eli siis, se ei ole kuin mielikuvitus (siis sen puute) joka kotona harjoittelua voi rajoittaa.

"Kotona ei voi käytännössä lisätä harjoittelun vastusta, joten pitää lisätä toistoja ja siinä sitä aikaa ja jaksamista vasta kuluukin kun joka aamu repii 5x50 etunojapunnerrusta ja satoja istumaannousuja."

Onhan se toki noinkin, vaikka imo edelleen on helpompi vaan mennä sinne salille treenaamaan pari kertaa viikossa.

No tuo nyt on mun mielestä erittäin huono neuvo. Melkein mikä tahansa reeni on parempaa kuin toimeettomana oleminen. Mutta jos nyt ei ole aikaa tai halua mennä sinne salille niin pidä ihmeessä edes lihaskunto hyvänä niin sitten joskus kun sinne salille menet niin aloittaminen on paljon helpompaa kun lähtötaso ei ole täysin nolla.

Samaa mieltä. Ei kaikkien tartte mitää HC-salitreeniä tehä. Tääl tuntuu olevan sellanen käsitys, et jokaine apua pyytävä pyrkii tyyliin Mr. Olympia -lavoille, vaikka voi sitä ihan ryhdin ja hyvinvoinnin takiakin esim. kehonpainolla treenata. Kaipa tää sivu on sit vaan HC-treenaajille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Enpä nyt koittanu käskeä mitään HC-bodymunkin elämää viettämään. Lihaskuntoa on vaan ylivoimaisesti helpoin (imo) treenata salilla ja jos se lihaskunnon kehittäminen on tavoite, kannattaa (imo) mennä suosiolla salille. Jos tavoitteena on saada ylipäätään jotain liikuntaa päivärutiineihin mukaan, on helpoin varmasti kävellä tai fillaroida matkat kouluun/kauppaan/töihin jne.

Ratkaisu ...ketjun voi päättää :evil:

total-gym-xli.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom