Mitä tehdä wanhalla keittiöllä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Mitäs tuolla tekisi? Koneita löytyy ihanan sävyisinä tumman ruskeina: Jääkaappi-pakastin, mikroaaltouuni, hella.

Ovia ja kaappeja yms. skeidaa sitten mielinmäärin.

Lahjoittaako jollekin vai myydä?
kta1173a5.jpg

EDIT: ITselle tuli mieleen että jonnekin autotalliin/varastoonhan noista saisi oivan säilytyssysteemin... muita ideoita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika ongelmajätettähän tuollaiset vanhat kaapit ja kodinkoneet nykyään on.

Lahjoita pois jos jollekin kelpaa. Ja kun katsoin profiiliasi, niin sähän tietenkin lahjoitat ne naapurillesi ryssälle! ;)

Ehkä joku saattaisi tarvita kesämökillä... tai jotain! Eihän noista kukaan kyllä maksa juurikaan mitään.

Myy. Just kesämökeille ym. ostaavat noita. Itse vein realisointikeskukseen paljon pienemmän kaapiston ja tienasin n.100 euroa.

Jos saat jonkun maksamaan noista kamoista jotain, tai edes viemään ilmaiseksi pois niin aika pelimies olet! :) Kaatopaikkakamaahan nuo kalusteet ovat, koneet sitten jonnekkin kierrätykseen...joitakin euroja joudut maksamaan että ottaavat vastaan.

ovet näyttäis olevan täyttä puuta. noista saa kyllä kunnostuksella hyvännäköset jonnekin mökille. ottaen huomioon että uudet massiivipuiset ovet on kyllä aika saatanan kalliita.

BFL2002 sanoi:
Jos saat jonkun maksamaan noista kamoista jotain, tai edes viemään ilmaiseksi pois niin aika pelimies olet! :) Kaatopaikkakamaahan nuo kalusteet ovat, koneet sitten jonnekkin kierrätykseen...joitakin euroja joudut maksamaan että ottaavat vastaan.

Koneista ei enää tänäpäivänä tartte maksaa mitään kierrätysmaksuja. Ei ole nyt mitään linkkiä tähän kaivaa, mutta jotain pykälää ne uudistivat ja tästä joku viikko sitten telkkarissa kertoivat. Kierrätysmaksut sisältyy nykyään uusiin koneisiin ja vanhat saa viedä kierrätykseen veloituksetta.

Ja eipä noita kaapistoja ainakaan myytyyn saa, jos ei asu esim. kerrostalossa ja jollain naapurilla ole samanlaista keittiötä ja tarvetta esim. oviin (kuten mulla kävi), mutta ne rungot piti silti rahdata kaatopaikalle.

Timba79 sanoi:
Koneista ei enää tänäpäivänä tartte maksaa mitään kierrätysmaksuja. Ei ole nyt mitään linkkiä tähän kaivaa, mutta jotain pykälää ne uudistivat ja tästä joku viikko sitten telkkarissa kertoivat. Kierrätysmaksut sisältyy nykyään uusiin koneisiin ja vanhat saa viedä kierrätykseen veloituksetta.
Jep. Tällainen pykälä on tullut/muuttunut. Nosti esim. tiskikoneiden hintaa about 60-100 euroa.

JoAT sanoi:
Jep. Tällainen pykälä on tullut/muuttunut. Nosti esim. tiskikoneiden hintaa about 60-100 euroa.

Koskeeko toi myös jääkaappeja ja pakastimia?

Inska sanoi:
Koskeeko toi myös jääkaappeja ja pakastimia?

Mun mielestä koskee melkein kaikkia kodinkoneita. Jos en väärin muista niin Expertin kuvastossa oli melkein kaikissa laitteissa joku muutaman euron lisämaksu.

reino sanoi:
Aika ongelmajätettähän tuollaiset vanhat kaapit ja kodinkoneet nykyään on.

Lahjoita pois jos jollekin kelpaa. Ja kun katsoin profiiliasi, niin sähän tietenkin lahjoitat ne naapurillesi ryssälle! ;)

Ei hemmetti, nyt tuli jättipotti!! Juuri tuollaisia tarvitsen. Lähden purkamaan entistä keittiötä, moikka!

JoAT sanoi:

:anssi: tuo hinta, se oli muutama prosentti mitä ne maksimissaan nousi. Eli aika saatanan kallis tiskikone saa olla jotta tuonverran hinta nousee.

Kuluttaja pääsee nyt kotitaloudessa syntyvästä sähkö- ja elektroniikkalaiteromusta, kuten kodinkoneista, atk-laitteista ja kulutuselektroniikasta maksutta eroon, kun romu toimitetaan asianmukaiseen keräykseen. Kierrätysmaksu maksetaan jatkossa uusien kodinkoneiden hinnassa.

Kierrätysmaksun suuruus on 2-4 prosenttia laitteen hinnasta.[FINLEX ® - Valtion säädöstietopankki]

amf sanoi:
Kuluttaja pääsee nyt kotitaloudessa syntyvästä sähkö- ja elektroniikkalaiteromusta, kuten kodinkoneista, atk-laitteista ja kulutuselektroniikasta maksutta eroon, kun romu toimitetaan asianmukaiseen keräykseen. Kierrätysmaksu maksetaan jatkossa uusien kodinkoneiden hinnassa.

Kierrätysmaksun suuruus on 2-4 prosenttia laitteen hinnasta.[FINLEX ® - Valtion säädöstietopankki]
Joo, mutta tuo on laskettu keskihinnoista ja esim. tiskareista se taitaapi olla noin 20e. Alle 30e se on jokatapauksessa oli kone mikä tahansa... :rolleyes:

Timba79 sanoi:
:anssi: tuo hinta, se oli muutama prosentti mitä ne maksimissaan nousi. Eli aika saatanan kallis tiskikone saa olla jotta tuonverran hinta nousee.
Kyllä mulle ainakin kodinkoneliikkeessä noin sanottiin päin naamaa. Olin kattelemassa tiskareita tyttöystävän äidille.

Silloin tuo pykälä oli juuri tulossa. Sanoivat, että jos kone tilataan liikkeeseen ennen pykälän voimaantuloa, kierrätysmaksua ei tarvi maksaa. Väitti sen olevan juuri tuota 60-100 euroa luokkaa. Kyseessä oli noin 500 euron tiskari.

Nikke Knackkerton johtopäätös: kaveri yritti siis kusettaa mua. :curs:

:offtopic:

Vituttaa noi jätemaksut muutenkin, en siis tarkoita nyt kierrätysmaksuja. Ei yhtään ihme että porukka jättää akkuja, öljyjä ja ties mitä muuta paskaa teiden varsille tai kuskaa metsään. Mun mielestä pitäis tehdä tarpeeksi helpoksi ihmisille jätteistä eroon pääsy.
Just tuli lasku kahdesta jätelavasta-> melkein 800 €. Ei edes mitään rakennus tai ongelmajätettä vaan ihan roinaa.

Inska sanoi:

Vituttaa noi jätemaksut muutenkin, en siis tarkoita nyt kierrätysmaksuja. Ei yhtään ihme että porukka jättää akkuja, öljyjä ja ties mitä muuta paskaa teiden varsille tai kuskaa metsään. Mun mielestä pitäis tehdä tarpeeksi helpoksi ihmisille jätteistä eroon pääsy.
Just tuli lasku kahdesta jätelavasta-> melkein 800 €. Ei edes mitään rakennus tai ongelmajätettä vaan ihan roinaa.

Joo. Mahti-idea; viekää vanhat jääkaapit sun muut lentokentälle seisomaan!

Siellähän kuulutetaan vähän väliä että "any luggage left alone will be confiscated and destroyed" tms. No hitto, kätevämpää tapaa päästä eroon vanhoista laitteista saa etsiä.

Inska sanoi:

Aika paljon olet vienyt roinaa, tai toinen vaihtoehto on että olet "unohtanut" lavalle vaikkapa kestopuuta joka luokitellaan ongelmajätteeksi. 2 jätelavaan ei mahdu sitten millään 10000kg "roinaa". Roinan jätemaksu on noin 97e/1000kg. Ongelmajätteessä sitten monimonimonikertainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom