Mitä teet työksesi / opiskelet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -jn-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä kaikilla on It-alaa vastaan? Itellä ei kovin pitkää kokemusta oo mut ajattelis ettei mikään oo rennonpaa ku istua näyttöpäätteen edes kahvikupin kans? Jos siis hommaa on riittävästi eikä mee pelkän netin selailuks.

Mikä kaikilla on It-alaa vastaan? Itellä ei kovin pitkää kokemusta oo mut ajattelis ettei mikään oo rennonpaa ku istua näyttöpäätteen edes kahvikupin kans? Jos siis hommaa on riittävästi eikä mee pelkän netin selailuks.

20 vuotiaana sitä ehkä ajattelee että viddu kun rentoo ja siistii. Nelikymppisenä ehkä vähän muut ajatukset. Kyllä sitä itsekin "pikkusen" on kehittynyt ajatusmaailmassaan 20-->33 vuotiaaksi mitä nyt siis olen samassa firmassa työskennellyt.

En usko että minusta ois ikinä vääntämään koodia, vaikka tykkäänkin näpytellä näppistä. Mutta onneksi duuni on muutakin kun pääteen äärellä istumista.

Noin minäkin luulin... Siinä kun teet ohjelmaa surkealla/olemattomalla speksillä ja yrität pitää pomon ja asiakkaan tyytyväisenä ja samalla fiilailet parin aikaisemman projektin "ominaisuuksia" niin ei oo kiva. Ja samalla kun puhelin soi vähän väliä tai sähköpostia tuuppaa pomolta joka on pihalla kuin lumiukko ja selvität miksi joku asia mättää/ei toimi/ei voi tehdä niin siinä ehtii kahvi kupissa jäähtyä. Ylitöitä pitäisi tehdä, mutta firman taloudellinen tilanne kun ei oikein salli ylityökorvausten maksua ja blaa blaa blaa.....

Tuossa lisää kuvausta siitä mitä tämä pahimmillaan on/voisi olla (juu, tiedän että on wanha...) http://evvk.com/kuutioprojekti.html

edit: Joskus toivoo että olisi niin helppoa että menisi pelkäksi netin selailuksi

Yläaste tuli juuri ja juuri päästyä läpi, 9. luokan kokeet tekemällä koska ei mennyt muutenkaan elämässä tuolloin kovinkaan hyvin :) Tämän jälkeen Verven 7kk höpö höpö kurssi tuli käytyä, sitten ammattikoulua josta erottivat myöhemmin. Loistava tulevaisuus edessä, kohta 20v ja löytyy jo peruskoulutodistus! Taisi olla jopa 5.8 keskiarvo. Lähes hymyilyttää.

Matkailualaa tuli amiksessa opiskeltua, matkailu lähellä sydäntä mutta vähän huono esim. matkaoppaaksi alkaa kun on niin epäsosiaalinen ja ahdistaa olla ihmisten seurassa muutenkin.

Palomieheksi oon halunnu pienestä pitäen mutta armeija pitäis tietääkseni olla käytynä, sinne laittoivat E2 ja tänä vuonna kutsunnat, taitaa tulla E-kirjainta taas. Isompi ongelma on sitten ajokortti, jos tuo siis pitää olla. Mun terveyden onkin isompi ongelma siinä.

Mutta pitää hyväksyä se fakta että harvahan sitä pääsee sellaseen duuniin minne haluaa / oikeasti nauttii. Luulisin niin ainakin. Eli pitänee löytää joku työpaikka sitten missä ei ahdistais ja ois mahdollisimman siedettävää. Turha sitä on sairauksia, masennusta ja ahdistusta kaikesta syyttää, pakko se on joku työpaikka hankkia ja toivottavasti nyt sitten tulevaisuudessa joku ihan ok löytyis.

Hmm, nyt kun mietin.. Sirkusfriikiksi voisin ruveta.

Onko toi it-ala oikeesti niin paskaa, kun mitä kaikki väittää? Onko täällä ketään simmosta it-alalla hommissa ketä pitää työstään? Amk:hon tartteis jossain vaiheessa hakea ja toi it-ala olis yks vaihtoehto.

Onko toi it-ala oikeesti niin paskaa, kun mitä kaikki väittää? Onko täällä ketään simmosta it-alalla hommissa ketä pitää työstään? Amk:hon tartteis jossain vaiheessa hakea ja toi it-ala olis yks vaihtoehto.

Elämäni yksi suurimmista virheistä oli tulla IT-alalle. tää on kusta, paskaa ja kusipaskaa aamusta iltaan. En suosittele. Kokemusta +10v ja vitutus vaan kasvaa. En nyt muitten puolesta voi sanoa, mutta omastani sen verran, että olis ollu paree pitää vaan harrastukset harrastuksina ja tehdä jotain oikeaa työtä elääkseen.

Elämäni yksi suurimmista virheistä oli tulla IT-alalle. tää on kusta, paskaa ja kusipaskaa aamusta iltaan. En suosittele. Kokemusta +10v ja vitutus vaan kasvaa. En nyt muitten puolesta voi sanoa, mutta omastani sen verran, että olis ollu paree pitää vaan harrastukset harrastuksina ja tehdä jotain oikeaa työtä elääkseen.
Rupeeko se iän myötä leipiinnyttämään vai mikä sillä alalla oikein pistää hanttiin? Tunnen muutaman vastavalmistuneen työkseen koodaavan DI:n ja ne ainakin pitää kovasti työstään ainakin vielä parin vuoden vakityön jälkeen. Uutta varmaan ainakin alalla joutuu oppimaan rajusti, ja vähän väliä voi heittää vanhat opit roskikseen, kun tekniikka kehittyy niin valtavaa vauhtia.

Koitan vastailla vaikka iltasella kun olen päässyt tästä perselävestä kotiin.

Nimimerkillä: melkein täyskuppi kahvia vieressä. Kylmänä

Jotenkin en vaan jaksa kuvitella, et it hommat insinöörinä olis paljon paskempaa kun olla tehtaassa töissä paskalla palkalla.

Jotenkin en vaan jaksa kuvitella, et it hommat insinöörinä olis paljon paskempaa kun olla tehtaassa töissä paskalla palkalla.

Olen itse ajatellut pitkälti niin, että on jos ala ei maistu, niin on lähdetty vain yksinkertaisesti väärälle alalle. IT-alalla tuo kärjistyy viime vuosikymmenien buumien takia, joka on houkutellut sinne paljon ihmisiä, joita ei tuo homma ihan täysin kiinnosta. Ollaan lähdetty harrastuksien siivittämänä "tulevaisuuden alalle". Uskon myös, että pirun raskas ala pidemmän päälle, kun päivittäin tulee älyllisiä haasteita, ja ala on loppujen lopuksi aika yksilö- eikä yhteistyökeskeinen.

EDIT: Tulikin tätä kirjoittaessa mieleen, pitäisikö näiden tekstien olla jossain eri ketjussa?

Mulle suurin no-no it-alassa on nimenomaa se, että joka aamu kävelet samalle toimistolle näpyttelemään samaa päätettä ja klikkailemaa hiirtä (näin kärjistettynä). Koneella ku kerkee mun mielestä olee ihan tarpeeks vapaa-ajallaki.

T: Tuleva duunari (lue etusivu jos kiinnostaa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom