Mitä teet työksesi / opiskelet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -jn-
  • Aloitettu Aloitettu
Diplomi-insinööriksi opiskelen ensimmäistän vuotta. Pian pitäisi valita erikoistumisensa. Energia DI:llä olisi mielenkiintosin ja kovapalkkasin duuni mutta tietoliikennetekniikasta olis parhaat mahollisuudet valmistua :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Diplomi-insinööriksi opiskelen ensimmäistän vuotta. Pian pitäisi valita erikoistumisensa. Energia DI:llä olisi mielenkiintosin ja kovapalkkasin duuni mutta tietoliikennetekniikasta olis parhaat mahollisuudet valmistua :D
Itse olen Energia(-ja LVI) DI, ja energia-asiantuntijoiden aloituspalkka on siinä 3000 pinnassa. Mistä näin olet kuullut? Mielenkiintoista on kyllä, suosittelen! Ja joka paikastahan Aallossa on ihan "yhtä hyvät mahikset" valmistua, veikkaampa ettei näissä juuri eroa ole. Työn saatavuudestakaan homma ei ole kiinni ;)

Mikitus sanoi:
Energia DI:llä olisi mielenkiintosin ja kovapalkkasin duuni mutta tietoliikennetekniikasta olis parhaat mahollisuudet valmistua
Molempia lukeneena sivuaineena on pakko huudella energian puolesta. Ihan vain sen takia että alkaa sattumaan kypärään kun miettii tietoliikennetekniikkaa liikaa. :D Itse olen tosin konepajafirmassa töissä eli duuni jutuista ei ole kummaltakaan puolelta kokemuksia.

Onko tää ehkä jopa kolmas postaus...

_Tuleva_ ekonomi ja toivottavasti pian Finnair tradingilla/Staffpointilla taxfree -myyjänä.

Thai-hierojaksi kouluttaudun oppisopimuksella.

CNC operaattori... ensin paloi käämi toimistotyöympäristöön, sitte paloi käämi reissuhommiin.. nyte odotellaan perusduunissa että mitähän sitä sitte tekis.. (tietotekniikan ins., koneautomaatioteknikko, autosähköasentaja, konepajakoulu, ..)

Logistiikkapuolella keskisuuressa yhtiössä (työllistää rapiat 100 ihmistä).

Tuolla sitten toimenkuva hyvin monipuolinen. Toki meillä lähettämö vie koko poruka työajasta suurimman ja siellä sitä pitää itsekin sykkiä. Mutta lisäksi sitten kaikenlaista varastomiehen hommaa, välillä yleismies jantusen hommaa kun ei kaikilla pysy työkalut korjassa. Myymälätelineiden kasaamista ja asentamista, toiminnan kehittämistä ja muuta mukavaa. 13 vuotta kohta ollut samassa pajassa, niin aika hyvin osaa tehdä tarvittaessa mitä vain. Hommia on niin paljon että tylsää ei tule.

Liikennelentäjäksi vuoden verran opiskellut.
Sulla tulee sit aloituspalkkakin olemaan ihan kunnossa, kun pääset työt aloittamaan, siitä on turha väitellä :D

Itse opiskelen työttömäksi IT-alalle tutkintonimikkeellä tradenomi, sen ohella ajellaan kuorma-autoa aina, kun rahatilanne niin ilmoittaa.

Sulla tulee sit aloituspalkkakin olemaan ihan kunnossa, kun pääset työt aloittamaan, siitä on turha väitellä :D

Itse opiskelen työttömäksi IT-alalle tutkintonimikkeellä tradenomi, sen ohella ajellaan kuorma-autoa aina, kun rahatilanne niin ilmoittaa.

Tuo on totta, mutta tällä hetkellä työllisyystilanne aika huono, mutta muutaman vuoden sisällä pitäis olla paranemaan päin kuitenkin. Todennäköisesti työttömäksi valmistun itsekin, ainakin vähäksi aikaa:D En kyllä vaihtais hommia mihinkään, sen verran mahtavaa hommaa on!

Technical Director 2.1 2011 alkaen ison globaalin puljun Suomen tytäryhtiössä. Siihen asti projektipäällikön/asiantuntijan sekoitus.

Kumma juttu, että vaikka suurinpiirtein kaikki muut asian olen onnistunut tässä elämässä ryssimään niin työjuttuja en vieläkään. Kait sekin on vaan ajan kysymys.

Enpä tiedä oliko hyvä siirto vai ei. Eka kvarttaali nyt takana. Palkka on hyvä mutta stressitasot on ihan saatanan katossa, kun jatkuvasti pitää tehdä isoja päätöksiä nopealla aikataululla ja puutteellisilla tiedoilla. Tulospaineet on niskassa koko ajan. Viikonloputkin menee töitä tehdessä. Paskaa tulee ylhäältä ja alhaalta.

Ennen oli paljon helpompaa kun piti huolen vaan omasta tontistaan ja sai hyvällä omatunnolla heittellä kyynisiä kommentteja johtoportaalle takarivistä, kun hommat eivät pelanneet mutta nyt sitäkään ei voi enää tehdä.

En tiedä onko raha vaivan arvoista mutta toisaalta eipä minulla muutakaan elämää ole, joten ehkä hyvä vaan, että on jotain tekemistä.

Oon varmaa jo kirjottanu tänne? Keväällä saan laborantin perustutkinnon valmiiks ja töitä jatkuu laboranttina tästäpäivästä elo-lokakuuhun

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom